2017-10-10, 22:13
Medlem
läramighackas avatar
Tänkte göra lite hasch-oboy nu till helgen och hade egentligen bara en fråga:
Jag tänkte lösa upp haschet i smör i låg värme under ~30 minuter och sedan hälla över det i varm mjölk och dricka det direkt. Kommer det att lukta medan haschet smälts i smöret? Om ja, är lukten "stark" (vet att det är en väldigt individuell fråga) och krävs det mycket för att dölja lukten, genom att exempelvis laga en måltid under tiden? Jag vet att gräs (för mig) luktar extremt mycket när det tillagas så ungefär där går gränsen för en stark lukt för mig.

Tack!
Citera
2017-10-11, 11:58
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Tänkte göra lite hasch-oboy nu till helgen och hade egentligen bara en fråga:
Jag tänkte lösa upp haschet i smör i låg värme under ~30 minuter och sedan hälla över det i varm mjölk och dricka det direkt. Kommer det att lukta medan haschet smälts i smöret? Om ja, är lukten "stark" (vet att det är en väldigt individuell fråga) och krävs det mycket för att dölja lukten, genom att exempelvis laga en måltid under tiden? Jag vet att gräs (för mig) luktar extremt mycket när det tillagas så ungefär där går gränsen för en stark lukt för mig.

Tack!

Har aldrig tillagat med grönt, bara brunt. Och har alltid bara gjort omelett på det. Men jag tycker inte det stinker så jättemycket. Man känner ju en svag doft av cannabis, men inte så starkt att isbjörnarna på svalbard får vittring. Men dra igång och laga en måltid! Alltid gott att ha lite framtida munch framme. För när det slår så brukar man inte vara en mästare i köket.
Citera
2017-10-12, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Har aldrig tillagat med grönt, bara brunt. Och har alltid bara gjort omelett på det. Men jag tycker inte det stinker så jättemycket. Man känner ju en svag doft av cannabis, men inte så starkt att isbjörnarna på svalbard får vittring. Men dra igång och laga en måltid! Alltid gott att ha lite framtida munch framme. För när det slår så brukar man inte vara en mästare i köket.

Haschomelett, hur fan smakar det? Hur går din beredning av cannabis till?

Jag har funderat på att reda det i cocosolja, någon som vet om de ger bättre/sämre resultat? Och hur påverkar det smaken?

En annan fråga, vad är optimal temp för att lösa upp cannabis i fett?
Citera
2017-10-12, 12:33
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemmirc
Haschomelett, hur fan smakar det? Hur går din beredning av cannabis till?

Jag har funderat på att reda det i cocosolja, någon som vet om de ger bättre/sämre resultat? Och hur påverkar det smaken?

En annan fråga, vad är optimal temp för att lösa upp cannabis i fett?

http://dahro.50webs.com/thejoint/omelett.html där har du ett gött recept. Försiktig med dosen dock, att ta för mycket i är lite som att smeka dödens röv.
Citera
2017-10-12, 13:36
Medlem
Odesolerfs avatar
Tänkte försöka mig på att göra cannabis-smör av mina kvistar och stammar för skojs skull. Frågan jag har är om man nödvändigtvis MÅSTE mala ner det eller om det går bra i mindre delar? Blir för mycket bök om det är på det viset känner jag.

Tacksam för svar!
Senast redigerad av Odesolerf 2017-10-12 kl. 13:42.
Citera
2017-10-12, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
http://dahro.50webs.com/thejoint/omelett.html där har du ett gött recept. Försiktig med dosen dock, att ta för mycket i är lite som att smeka dödens röv.

Hehe, ska kika in receptet! Vad anser du vara en bra startdos? Har ätit cannabis förut men då även rökt under tiden och blivit så bäng att jag bara sitter och ler och inte kan säga något, aldrig blivit för mycket, men aldrig bakat/lagat själv heller.

Om jag och bruden, som inte röker särskilt ofta, tar några bloss ibland, ska göra oss varsin brownie till exempel? Hur mkt bör hon ha i sin? 0,5 g? och jag 1? Nu vet jag att de är svårt att avgöra pga. THC-Halten varierar, men låt säga att de är hyfsat sthlm-weed, inget superdunder från dammen etc utan aight bra weed bara.
Citera
2017-10-13, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odesolerf
Tänkte försöka mig på att göra cannabis-smör av mina kvistar och stammar för skojs skull. Frågan jag har är om man nödvändigtvis MÅSTE mala ner det eller om det går bra i mindre delar? Blir för mycket bök om det är på det viset känner jag.

Tacksam för svar!
Du kan hacka/klippa dom i centimeter bitar, brukar lägga I en silduk som binds ihop och slår honung på istället för att använda fett. Fungerar bra det också. Annars kan du köpa en flaska isopropanol. Lägg kvistarna i frysen, lägg isopropanolen i frysen i några timmar, lägg kvistarna I en kastrull/bunke/skål, skaka våldsamt 30sek, slå genom sil och låt isopropanolen dunsta, skrapa ihop och rök. Börja väldigt försiktigt, en koncentrerad version av blommorna som satt på kvistarna
Citera
2017-10-13, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lykantropen
Du kan hacka/klippa dom i centimeter bitar, brukar lägga I en silduk som binds ihop och slår honung på istället för att använda fett. Fungerar bra det också. Annars kan du köpa en flaska isopropanol. Lägg kvistarna i frysen, lägg isopropanolen i frysen i några timmar, lägg kvistarna I en kastrull/bunke/skål, skaka våldsamt 30sek, slå genom sil och låt isopropanolen dunsta, skrapa ihop och rök. Börja väldigt försiktigt, en koncentrerad version av blommorna som satt på kvistarna
Edit: du kan lägga tillbaka kvistarna och isopropanolen i frysen och upprepa 1-2ggr till men håll dom separat, lägre kvalitet.
Citera
2017-10-14, 08:48
Medlem
SvartaVargens avatar
Är der vanligt att man blir helt åt helvete jävla väck av cannabisolja? Åt väldigt lite av nu nyköpta olja igår och blev helt å helvete hög, var halvborta när jag vaknade så mellan 18-08.

Rökt cannabis många år men detta va av hästlängder, tog 0.1ml ungefär. Bör man misstänka att oljan innehåller något annat?
Citera
2017-10-14, 12:12
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Är der vanligt att man blir helt åt helvete jävla väck av cannabisolja? Åt väldigt lite av nu nyköpta olja igår och blev helt å helvete hög, var halvborta när jag vaknade så mellan 18-08.

Rökt cannabis många år men detta va av hästlängder, tog 0.1ml ungefär. Bör man misstänka att oljan innehåller något annat?
Cannabisolja blir man extremt väck på, inget konstigt.
Citera
2017-10-14, 16:59
Medlem
oretas avatar
Fått tag på lite fint brunt 10g, vad rekomenderas att man bakar på det? Tänkte att chokladbollar med 1g per boll kanske är hyggligt simpelt? Då det inte kräver värme efter att det blivit blandat med smöret? För antar att om man gör kakor eller sånt aå föravinner lite av thc å det i värmen på ugnen sen?
Citera
2017-10-14, 18:54
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oreta
Fått tag på lite fint brunt 10g, vad rekomenderas att man bakar på det? Tänkte att chokladbollar med 1g per boll kanske är hyggligt simpelt? Då det inte kräver värme efter att det blivit blandat med smöret? För antar att om man gör kakor eller sånt aå föravinner lite av thc å det i värmen på ugnen sen?

1g per boll är väldigt mycket ifall du tänkt käka hela!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in