2018-02-12, 03:17
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Jag har bakat kakor med cannabis för första gången. Kakorna blev starkare än jag hade väntat mig, och igår råkade jag överdosera genom att äta 2.5 kakor. Jag har nog aldrig varit så bäng under så lång tid förut, och ett tag blev jag nästan ångerfull.

Det är chokladkakor med mycket smör i, och med tanke på hur starka kakorna är så hinner jag knappast äta upp alla innan dom blir ofräscha. Därför undrar jag om det är ok att frysa ner kakorna? THC-värdet / kristallerna tar väl inte stryk av frystemperaturen?

Tack på förhand.

No problemo !

Jag använder Kungsörnens kakmixer med extra smör 100 g och 2 ägg.

http://www.kungsornen.se/produkter/m...pparkaka-420g/
http://www.kungsornen.se/produkter/g...kladkaka-400g/

Lös upp "knarket" ( 2-3g räcker ) i smöret på låg värme sedan är det bara att vispa ihop alltihop inklusive vatten och sedan in i ugnen ! ( Brukar skölja ur kastrullen med vattnet som ingår i receptet så att man får med allt det goda )

Jag använder en rund bakform och delar up kakan i åtta delar !
En åttondel brukar ge mig 6-12 timmars groovy time

Bra mycket mera bang for the buck än att röka !
Citera
2018-02-12, 03:34
Medlem
Rufoss avatar
Tack för svaren. Till frysboxen då.

Citat:
Ursprungligen postat av PatrickB8man
No problemo !

Lös upp "knarket" ( 2-3g räcker ) i smöret på låg värme sedan är det bara att vispa ihop alltihop inklusive vatten och sedan in i ugnen ! ( Brukar skölja ur kastrullen med vattnet som ingår i receptet så att man får med allt det goda )

Grymt tips! Ska testa detta någon gång.

Till mina knarkkakor (26 st) så smälte jag ner 30 gram ABV. (ABV = Already been vaped. Weed som jag redan kört i min vape). För er som inte vet så kan man spara gräs som man vapat, eftersom att det alltid finns kvar lite THC som inte förångas.

Jag trodde inte det fanns så mycket THC kvar i mitt weed, men där hade jag fel. Riktiga knock-out-kakor blev det!
Senast redigerad av Rufos 2018-02-12 kl. 03:40.
Citera
2018-02-12, 10:40
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:

Till mina knarkkakor (26 st) så smälte jag ner 30 gram ABV. (ABV = Already been vaped. Weed som jag redan kört i min vape). För er som inte vet så kan man spara gräs som man vapat, eftersom att det alltid finns kvar lite THC som inte förångas.

Jag trodde inte det fanns så mycket THC kvar i mitt weed, men där hade jag fel. Riktiga knock-out-kakor blev det!

Jag använder endast hash när jag bakar kakor !
Aldrig weed för det är för gott att INTE röka
Citera
2018-02-12, 11:59
Medlem
biffolos avatar
Citat:

Tror du menar AVB, already vaped bud. I övrigt ett riktigt bra inlägg. Fungerar ypperligt även om det blir nån skum eftersmak tycker jag. Det blir mer potent än vad man tror.
Citera
2018-02-12, 12:42
Medlem
itworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffolo
Tror du menar AVB, already vaped bud. I övrigt ett riktigt bra inlägg. Fungerar ypperligt även om det blir nån skum eftersmak tycker jag. Det blir mer potent än vad man tror.

...
Det är exakt samma sak, det är uppenbart. F.ö. är AVB möjligen OK om man har låg tolerans annars får man extrahera med ISO för det skall bli någorlunda styrka per volym.
Citera
2018-02-12, 13:36
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffolo
Jo nog blev det potent. Finns om sagt en hel del godis kvar i vapat weed.

Angående smaken så blev det ingen eftersmak alls eftersom att jag renade min AVB/ABV i vatten. Följde den här instruktionen: http://thechillbud.com/how-to-water-...rized-bud-avb/

Fungerade utmärkt.
Citera
2018-02-12, 13:42
Medlem
Citat:
No problemo !

Usch låter som ett dåligt recept.

Att blanda ut hashet i smeten är lite nybörjartakter Smakar för mycket av det och för lite av kakan.
Samt får du bättre kontroll på mängden om du dosar varje kaka i stället.

Annars låter det bra. Man skall dock se upp med kakor om man inte har kontroll på doseringen.
Citera
2018-02-12, 20:44
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Bakat kakor med cannabis. Ok att frysa? infogad.

/Mod
Citera
2018-02-13, 15:22
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Usch låter som ett dåligt recept.

Att blanda ut hashet i smeten är lite nybörjartakter Smakar för mycket av det och för lite av kakan.
Samt får du bättre kontroll på mängden om du dosar varje kaka i stället.

Annars låter det bra. Man skall dock se upp med kakor om man inte har kontroll på doseringen.

Skitsnack ditt Pucko

Du verkar inte ha en aning om vad du snackar om !

Förmodligen har du lässvårigheter för jag skrev klart och tydligt att man löser upp haschet i smöret

Prova att läsa min förra post riktigt långsamt

Smakar bara god kaka och inget annat !

Vem som är nybörjare står hyfsat klart vid detta laget

"Samt får du bättre kontroll på mängden om du dosar varje kaka i stället."
Senast redigerad av PatrickB8man 2018-02-13 kl. 15:27.
Citera
2018-02-13, 16:54
Medlem
Citat:
Skitsnack ditt Pucko

Du verkar inte ha en aning om vad du snackar om !

Förmodligen har du lässvårigheter för jag skrev klart och tydligt att man löser upp haschet i smöret

Prova att läsa min förra post riktigt långsamt

Smakar bara god kaka och inget annat !

Vem som är nybörjare står hyfsat klart vid detta laget

"Samt får du bättre kontroll på mängden om du dosar varje kaka i stället."

Ja och jag skrev att man inte skall blanda in hashet utan dosera det, alltså lägga dosen i mitten av kakan bara.
Går bra för dig nu? Nä inte ett dugg när du kommer och klagar på att jag inte kan läsa och du förstår inte ens vad jag pratar om.

Bara en riktig nybörjare missar helt vad andra säger då du är så låst i tankarna kring dina egna tillvägagångssätt.

Men nu vet vi att du är just en nybörjare och bör ta det mesta med en nypa salt i dessa ämnen av vad du säger.
Citera
2018-02-13, 21:04
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Ja och jag skrev att man inte skall blanda in hashet utan dosera det, alltså lägga dosen i mitten av kakan bara.
Går bra för dig nu? Nä inte ett dugg när du kommer och klagar på att jag inte kan läsa och du förstår inte ens vad jag pratar om.

Bara en riktig nybörjare missar helt vad andra säger då du är så låst i tankarna kring dina egna tillvägagångssätt.

Men nu vet vi att du är just en nybörjare och bör ta det mesta med en nypa salt i dessa ämnen av vad du säger.

Ojdå !

Du är dum i huvudet på riktigt förstår jag och förmodligen senildement !

"lägga dosen i mitten av kakan"

Snacka om stolpskott alltså

Det viktigaste är ju att det fördelas jämnt annars är risken hög att man INTE får samma effekt i hela kakan !

Idiot till nybörjarna och snacka om att vara låst i sina tankar

Nu tar vi det från början:

1. Smält smöret på svag värme
2. Blanda ner haschet i smöret tills det är helt upplöst i smöret
3. Skölj ur kastrullen med vattnet i receptet
4. Vispa allt så det blandas ordentligt
4. Häll ner allt i en ugnsform
5. In i ugnen 45-50 minuter på 175 grader

För att vara säker på att du förstår kan du be en äldre kompis eller mamma att läsa detta
Senast redigerad av PatrickB8man 2018-02-13 kl. 21:08.
Citera
2018-02-13, 23:15
Medlem
Citat:
Ojdå !

Du är dum i huvudet på riktigt förstår jag och förmodligen senildement !

"lägga dosen i mitten av kakan"

Snacka om stolpskott alltså

Det viktigaste är ju att det fördelas jämnt annars är risken hög att man INTE får samma effekt i hela kakan !

Idiot till nybörjarna och snacka om att vara låst i sina tankar

Nu tar vi det från början:

1. Smält smöret på svag värme
2. Blanda ner haschet i smöret tills det är helt upplöst i smöret
3. Skölj ur kastrullen med vattnet i receptet
4. Vispa allt så det blandas ordentligt
4. Häll ner allt i en ugnsform
5. In i ugnen 45-50 minuter på 175 grader

För att vara säker på att du förstår kan du be en äldre kompis eller mamma att läsa detta

Kan inte annat än att hålla med
Mr lespaul80 verkar vara smått efterbliven
Lägga dosen mitt i kakan gjorde min dag
Ja mycket ska man se/höra men det var nog det dummaste jag hört på de senaste 10 åren
Testade Kungsörnen receptet på mjuk pepparkaka och kan säga att det smakade utmärkt och inte en hint av CB.

Tack för det

PS
Och garanterat stenad blev man med, skönt som fan att det smyger sig på
DS
Senast redigerad av MikAnd 2018-02-13 kl. 23:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in