2017-03-31, 17:19
Medlem
Puffpazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 615vv
Har alltid velat prova en kaka, kladdkaka eller något annat så länge de innehåller både choklad och den speciella "chokladen"

Om man ska göra t'ex 10bitar hur mkt i varje tycker du borde vara lagom?
Typ 3-4 gram, men det beror ju på hur bra haschet är också. Ta hellre för lite än för mycket om det är första gången du brukar edibles. Tänk på att inte äta för mycket, ha tålamod tills det kickar och se hur du känner
Citera
2017-04-02, 16:18
Medlem
Hur gör man gröna kakor/bullar/bakelser som inte smakar grönt?
Citera
2017-04-03, 06:23
Medlem
Nu har jag forsokt att ata mitt gras men har aldrig riktigt fatt effekt nar jag provat forut.

Nu bor jag i asien och har ingen ugn sa det gor det lite svarare. Nu idag gjorde jag som sa att jag tog typ 5 gram gras som jag smulade ner i en glasburk som jag stoppade ner i kokande vatten i typ 1 och en halv timme tills det var tort och brunt. Sen kastade jag i 30g smor och en kopp vatten och stangde igen skiten och lat det ligga i mitt vattenbad over spisen i 2 timmar till. Sen filtrerade jag ut oljan som jag gjorde smor med, I brist pa saker att baka med varmde jag upp mjolk som jag stoppade ner mitt smor i som jag sedan drack upp.

Borde det har fungera eller vad fan gor jag? Weeded ar billigt har betalar 5kr/gram men det borjar fortfarande blir dyrt med tanke pa hur mycket gras jag har slosat.
Senast redigerad av Sourgrape 2017-04-03 kl. 06:48.
Citera
2017-04-03, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sourgrape
som jag stoppade ner i kokande vatten i typ 1 och en halv timme tills det var tort och brunt. Sen kastade jag i 30g smor och en kopp vatten och stangde igen skiten och lat det ligga i mitt vattenbad over spisen i 2 timmar till.
THC förstörs vid för höga temperaturer och utan smör i från början har det ingenstans att ta vägen. Smält smöret med lite vatten och ha sedan i gräset och så fort gräset är i får inte temperaturen vara för hög. (Det ska ej koka, max sjuda). Gräset ska egentligen decarbas först i en ugn men det är ett valfritt steg enligt vissa här.
Citera
2017-04-06, 13:05
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help
Hur gör man gröna kakor/bullar/bakelser som inte smakar grönt?

Av min erfarenhet så är det främst grästtypen som ger grässmak. Jag har bakat med vissa typer av gräs som gett mycket grässmak och andra som inte gett någon alls.
Citera
2017-04-19, 03:34
Medlem
Göra nudlar med gräs, är jag rätt ute om gräset behöver rikligt med fett för att thc ska lösas och tas upp av kroppen som bäst? Kokar jag nudlarna med gräset eller vad tror ni?
Citera
2017-04-20, 00:34
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laene14
Göra nudlar med gräs, är jag rätt ute om gräset behöver rikligt med fett för att thc ska lösas och tas upp av kroppen som bäst? Kokar jag nudlarna med gräset eller vad tror ni?

Hasch behöver alltid smältas i smör innan, tror det har att göra med att thc:et (?) måste värmas upp för att bli aktivt. Tror jag har läst det iaf, någon får rätta mig om jag har fel. Har dock aldrig bakat på grönt. Att koka nudlar och hälla i gräs har jag aldrig hört talas om, haha. Varför inte bara göra en enkel omelett?!
Citera
2017-04-20, 05:26
Medlem
Citat:
Se recept på cannabutter. Att bara lägga det i maten är stort slöseri och knappast effektivt.
Citera
2017-04-20, 10:11
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:

Borde ju funka, men du måste decarba gräset först. 45 min på 115°C i ugn tror jag att jag körde sist. I recept på cannabutter ser man ofta våldsamt långa koktider, och det är (bl a) för att decarbingen tar längre tid vid lägre temperaturer, och vid kokning i atmorsfärstryck kommer man ju inte över 100°C. Vad man är ute efter är att omvandla THCA till THC. Röker eller vape:ar man, sker detta momentant.

Det hävdas ofta att man MÅSTE ha mycket fett. Det är sant om man gör cannabutter, eller på något annat sätt vill extrahera över THC (mm) till fettfasen i ett bad av vatten och fett - ty THC är fettlösligt och kommer då att migrera över till fettfasen.

Tänker du ändå käka upp gräset, behöver du inte bekymra dig om detta, men gräset måste som sagt vara decarbat om det inte ska ge en högst medioker effekt.
Citera
2017-04-20, 18:05
Medlem
Hjälp! Tror jag gjorde bort mig.

Lade smör i en kastrull och värmde på tills det bubblade, tig av det från plattan och smulade ner mitt gram, sen la jag den på plattan tills det var smält, det tog nån minut, sen hällde jag ner mjölk och oboy, det bubblade inte av smöret när jag la i rökat och inte efter men det rök ångade till lite innan jag fick i mjölken men det bubblade/kokade inte med rökat i men det var på gränsen.. har jag sabbat min varma oboj? tidigare har det varken bubblat eller rykt och tagit lite längre tid att smälta men då har det slagit på skit bra också. Nu väntar jag på ruset men nojar att jag förstörde thc'n så att det "aktiva" ångades upp.. vad tror ni? Jaga rätt på en ny 1a och göra om allt eller slappna av och invänta rus? "/
Citera
2017-04-21, 09:27
Medlem
Du får gärna uppdatera om hur det gick. Jag är ganska säker på att det gav effekt
Citera
2017-04-21, 11:06
Medlem
barnet1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pothead_no1
Hjälp! Tror jag gjorde bort mig.

Lade smör i en kastrull och värmde på tills det bubblade, tig av det från plattan och smulade ner mitt gram, sen la jag den på plattan tills det var smält, det tog nån minut, sen hällde jag ner mjölk och oboy, det bubblade inte av smöret när jag la i rökat och inte efter men det rök ångade till lite innan jag fick i mjölken men det bubblade/kokade inte med rökat i men det var på gränsen.. har jag sabbat min varma oboj? tidigare har det varken bubblat eller rykt och tagit lite längre tid att smälta men då har det slagit på skit bra också. Nu väntar jag på ruset men nojar att jag förstörde thc'n så att det "aktiva" ångades upp.. vad tror ni? Jaga rätt på en ny 1a och göra om allt eller slappna av och invänta rus? "/
Är det verkligen såhär enkelt o göra drickbart med gräs i?
Längesedan jag provade göra något drickbart med mitt röka. Men sist jag gjorde det, så använde jag mig av ca 0.8g dåligt hash som knappt gav något rus när de röktes. Då puttrade/småkokade jag mjölk 3,0% fetthalt och någon matgrädde på 75% fetthalt i en kastrull tillsammans med hashet. Där stod det i en timme och puttrade. Sedan hällde jag upp allt i ett glas o lät de svalna litegrann. När jag druckit upp allt så tog det ca 90min innan jag kände något. Sen så växte ruset o blev mer intensivt i 3h. Var jätte hög i ca 10h.

Men det var längesedan, hade varit kul och prova göra något nytt drickbart med gräs denna gången.
Någon som kan enkla recept att göra hemma i köket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in