Hej Allihopa!
Jag har senaste veckan lagt omkring 10 timmar på att lära mig mer om just edibles och att "baka/laga" med cannabis/hash.
Detta resulterade att jag för andra gången på egen hand bestämde mig för att göra något lättare på egen hand och bara följa välgjorda instruktioner( decarb, värmande i smör på låg värme har jag gjort alla 3 gånger nu. )
Den 8e juni gjorde jag Oboy med grönt. 0,5 G första gången för att testa min tolerans oralt, och följde stegen om en "korrekt" decarb, men fick nära på utebliven effekt. Något skulle jag väl påstå att jag upplevde men inget märkbart.
Den 9e juni var det Oboy-dags igen, fortfarande med grönt, men idag tog jag lite extra och var "extra nogrann" med att inte göra något fel. Denna gång fick jag i tidigt skede ( alltså efter ca 1.5-2timmar ) lite eufori av musiken, en skön och lugn och avslappnande känsla med en del positiva tankar, MEN det gav mig aldrig riktigt något rus, det STEGRADE inte igång liksom. Bara känningar.
Den 10e juni, igår, så körde jag på hash-Oboy istället. Jag tog 0,5 G bra hash, decarb och nogrann ihopsättning på låg värme med smöret för att binda upp THC:t, med smör, fett , mjölk och i slutet oboy. Igår FICK jag effekt, som var mer påtaglig, en del bodyhigh som var nice. Mer eufori när jag var ute i naturen en sväng och gick med musik i lurarna, och det var riktigt härligt, MEN även igår så drog det "aldrig riktigt igång", utan fade:ar snarare bort mer och mer med tiden och jag blir trött. Tilläggas ska dock att det var väldigt skönt att lägga sig och sova utan lika mycket problem som jag brukar ha annars, och drömmarna var väldigt intense men härliga ändå.
VARFÖR får jag inte det high:et jag i princip får varje gång jag röker? Jag vet mycket väl att det är olika high:s, trust me, men att den där "psykos:iga" versionen av mig, med alla sjuka sköna galna tankar och sinneskänslor som dyker upp under ruset av cannabis har utgått för mig under dessa 3 dagar av försök.
Idag tänkte jag köra hash idag med, 1 gram och göra samma som igår, och se om det helt enkelt har med dosering och min isåfall "höga tolerans" att göra.
Tillägg och vidare information: Jag har rökt cannabis nästan varje dag, många gånger MYCKET med vänner senaste 2 månaderna, så min tolerans har verkligen stegrat som fan senaste halvåret från att ha varit lättpåverkad innan. Men så vitt jag vet så ska toleransen vid rökning, vilket fattar sig annorlunda i våra kroppar, vara olik den seperata toleransen man har vid oralt intag, så jag vet inte varför jag skulle börja på någon "high-level" shit där jag behöver trycka i mig så stora mängder för att bli hög, helt plötsligt?
Jag har också använt CBD-olja, 3 olika, under de senaste halvåret av medicinska skäl för min hälsa. CBD motverkar THC:s effekter ( de psykoaktiva främst verkar det som.. ), och då jag har intagit såpass mycket och konstant mängd av CBD det senaste så är jag rädd att koncentrationen av CBD i min kropp orsakar mig att inte bli så väck jag vill bli. Det är svårt att "ta på" och förklara, men jag blir som sagt inte hög i närheten på det sättet jag blir av en joint exempelvis ( ja, olika highs men jag är inte "hög" nog.
Jag slutade med CBD inför dessa försök, och har nu 4e dagen utan, och kan tänka mig att koncentrationen av CBD i min kropp nu bör vara lägre, och jag bör också kunna få en mer märkbar effekt av mitt orala intag av cannabis. Igår, 3 dagar utan CBD-olja, var trots allt tillfället jag faktiskt upplevde LITE av det jag hoppades iallafall
Funderingarna går mot HashOboy idag igen, men är även sugen på firecrackers som jag har grejer till hemma. Men det känns som jag kan få i mig mer fett och binda upp det bättre med smöret om jag satsar på Oboy.
MYCKET TANKAR här nu, men det beror på förvirringen av att jag inte får effekt trots nogrannhet, viss kunskap och vana av att kunna bli den bängaste i en grupp, och att jag samtidigt vet vad min " hjärna är kapabel till" när jag är hög.
Anyway, uppskattar era tankar och svar, och kanske kunskaper(hoppas på det) och så önskar jag er en skön high-day