2017-04-22, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowban
Du får gärna uppdatera om hur det gick. Jag är ganska säker på att det gav effekt

jag brukar göra som jag beskrev fast med drycken pucko. Har alltid funkat tidigare men då har jag haft lite mer tålamod och löst upp haschet på lägre värme.. Så blev lite nojig att de inte skulle hända nåt. Fick lite smått rus men misstänker att det vart förlite brass, eftersom det slog men inte så hårt.. brukar lägga runt ett gram, min våg har pajat så det vart nog lite för lite för att det skulle kännas värt det.
Citera
2017-04-28, 03:38
Medlem
Nu kommer jag att summera hur jag gjorde och det ar 100% foolproof och du behover 1 syltburk och 1 vattenkokare, Coco oil och vatten.

Jag gjorde som sa att jag grindade upp 60 gram weed. blev ett javla berg menmen. Proppade in detta i en sealaed jar som jag la i vatten for att decarba 1 timme, skakade om den ibland. Tog ut och grindade om det sa det blev puder och korde 30 minuter till i vattenbadet.

Efter det fyller jag halva vattenkokaren med vatten all olja och allt weed. Startar den sa den nastan kokar sen startar jag den 1 gang i timmen i typ 5 sex timmar. den fungerar ju som en termos fyll pa vatten ibland... 1 kork av denna olja som smakar helt okej gor hela min dag.

Edit 250mg olja anvande jag. Weedet kostar inte mycket har, koper hegge for 75 dollar darfor jag ser slosaktig ut!
Senast redigerad av Sourgrape 2017-04-28 kl. 03:41.
Citera
2017-05-21, 11:11
Medlem
Decarba 15 finsmulade gubbar under tätt lock i ugnen, 105 grader 80 minuter. Sedan Ångkoka det finhackade gräset i en glasburk tillsamans med smör 2 timmar. Fastande mage 07.00 bred på knäckebröd. Efter 30 min äter du en liten frukost och röker en bong. Simpelt och slår alltid stenhårt även om man har hög tollerans.
Citera
2017-06-02, 20:59
Medlem
barnet1s avatar
sho dudes. Har ett recept här: http://www.wakeandbakecookbook.com/hash-butter/
Kan man använda detta recept utan att decarba hashet först?

Kan man använda Bregott som smör att smälta det med? Upptäckte att Bregott Normalsaltat hade matblandningsfett på 75%!
Senast redigerad av barnet1 2017-06-02 kl. 21:01.
Citera
2017-06-08, 18:35
Medlem
MrSthlm213s avatar
Gjorde nyss en kopp té på ett gram bra gräs. Grindade väldigt fint, smälte på låg värme med riktigt smör i tjugo minuter och nu sitter jag här och dricker den oväntat behagliga drycken.

Ska bli intressant att se huruvida resultatet stämmer överens med mina förhoppningar eller inte
Citera
2017-06-09, 19:15
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSthlm213
Gjorde nyss en kopp té på ett gram bra gräs. Grindade väldigt fint, smälte på låg värme med riktigt smör i tjugo minuter och nu sitter jag här och dricker den oväntat behagliga drycken.

Ska bli intressant att se huruvida resultatet stämmer överens med mina förhoppningar eller inte
Sov du gott några timmar senare?
Citera
2017-06-11, 12:59
Medlem
Hej Allihopa!

Jag har senaste veckan lagt omkring 10 timmar på att lära mig mer om just edibles och att "baka/laga" med cannabis/hash.

Detta resulterade att jag för andra gången på egen hand bestämde mig för att göra något lättare på egen hand och bara följa välgjorda instruktioner( decarb, värmande i smör på låg värme har jag gjort alla 3 gånger nu. )

Den 8e juni gjorde jag Oboy med grönt. 0,5 G första gången för att testa min tolerans oralt, och följde stegen om en "korrekt" decarb, men fick nära på utebliven effekt. Något skulle jag väl påstå att jag upplevde men inget märkbart.

Den 9e juni var det Oboy-dags igen, fortfarande med grönt, men idag tog jag lite extra och var "extra nogrann" med att inte göra något fel. Denna gång fick jag i tidigt skede ( alltså efter ca 1.5-2timmar ) lite eufori av musiken, en skön och lugn och avslappnande känsla med en del positiva tankar, MEN det gav mig aldrig riktigt något rus, det STEGRADE inte igång liksom. Bara känningar.

Den 10e juni, igår, så körde jag på hash-Oboy istället. Jag tog 0,5 G bra hash, decarb och nogrann ihopsättning på låg värme med smöret för att binda upp THC:t, med smör, fett , mjölk och i slutet oboy. Igår FICK jag effekt, som var mer påtaglig, en del bodyhigh som var nice. Mer eufori när jag var ute i naturen en sväng och gick med musik i lurarna, och det var riktigt härligt, MEN även igår så drog det "aldrig riktigt igång", utan fade:ar snarare bort mer och mer med tiden och jag blir trött. Tilläggas ska dock att det var väldigt skönt att lägga sig och sova utan lika mycket problem som jag brukar ha annars, och drömmarna var väldigt intense men härliga ändå.
VARFÖR får jag inte det high:et jag i princip får varje gång jag röker? Jag vet mycket väl att det är olika high:s, trust me, men att den där "psykos:iga" versionen av mig, med alla sjuka sköna galna tankar och sinneskänslor som dyker upp under ruset av cannabis har utgått för mig under dessa 3 dagar av försök.

Idag tänkte jag köra hash idag med, 1 gram och göra samma som igår, och se om det helt enkelt har med dosering och min isåfall "höga tolerans" att göra.

Tillägg och vidare information: Jag har rökt cannabis nästan varje dag, många gånger MYCKET med vänner senaste 2 månaderna, så min tolerans har verkligen stegrat som fan senaste halvåret från att ha varit lättpåverkad innan. Men så vitt jag vet så ska toleransen vid rökning, vilket fattar sig annorlunda i våra kroppar, vara olik den seperata toleransen man har vid oralt intag, så jag vet inte varför jag skulle börja på någon "high-level" shit där jag behöver trycka i mig så stora mängder för att bli hög, helt plötsligt?

Jag har också använt CBD-olja, 3 olika, under de senaste halvåret av medicinska skäl för min hälsa. CBD motverkar THC:s effekter ( de psykoaktiva främst verkar det som.. ), och då jag har intagit såpass mycket och konstant mängd av CBD det senaste så är jag rädd att koncentrationen av CBD i min kropp orsakar mig att inte bli så väck jag vill bli. Det är svårt att "ta på" och förklara, men jag blir som sagt inte hög i närheten på det sättet jag blir av en joint exempelvis ( ja, olika highs men jag är inte "hög" nog.
Jag slutade med CBD inför dessa försök, och har nu 4e dagen utan, och kan tänka mig att koncentrationen av CBD i min kropp nu bör vara lägre, och jag bör också kunna få en mer märkbar effekt av mitt orala intag av cannabis. Igår, 3 dagar utan CBD-olja, var trots allt tillfället jag faktiskt upplevde LITE av det jag hoppades iallafall

Funderingarna går mot HashOboy idag igen, men är även sugen på firecrackers som jag har grejer till hemma. Men det känns som jag kan få i mig mer fett och binda upp det bättre med smöret om jag satsar på Oboy.
MYCKET TANKAR här nu, men det beror på förvirringen av att jag inte får effekt trots nogrannhet, viss kunskap och vana av att kunna bli den bängaste i en grupp, och att jag samtidigt vet vad min " hjärna är kapabel till" när jag är hög.

Anyway, uppskattar era tankar och svar, och kanske kunskaper(hoppas på det) och så önskar jag er en skön high-day
Citera
2017-06-13, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyJoniz
Hej Allihopa!

Jag har senaste veckan lagt omkring 10 timmar på att lära mig mer om just edibles och att "baka/laga" med cannabis/hash.

Detta resulterade att jag för andra gången på egen hand bestämde mig för att göra något lättare på egen hand och bara följa välgjorda instruktioner( decarb, värmande i smör på låg värme har jag gjort alla 3 gånger nu. )

Den 8e juni gjorde jag Oboy med grönt. 0,5 G första gången för att testa min tolerans oralt, och följde stegen om en "korrekt" decarb, men fick nära på utebliven effekt. Något skulle jag väl påstå att jag upplevde men inget märkbart.

Den 9e juni var det Oboy-dags igen, fortfarande med grönt, men idag tog jag lite extra och var "extra nogrann" med att inte göra något fel. Denna gång fick jag i tidigt skede ( alltså efter ca 1.5-2timmar ) lite eufori av musiken, en skön och lugn och avslappnande känsla med en del positiva tankar, MEN det gav mig aldrig riktigt något rus, det STEGRADE inte igång liksom. Bara känningar.

Den 10e juni, igår, så körde jag på hash-Oboy istället. Jag tog 0,5 G bra hash, decarb och nogrann ihopsättning på låg värme med smöret för att binda upp THC:t, med smör, fett , mjölk och i slutet oboy. Igår FICK jag effekt, som var mer påtaglig, en del bodyhigh som var nice. Mer eufori när jag var ute i naturen en sväng och gick med musik i lurarna, och det var riktigt härligt, MEN även igår så drog det "aldrig riktigt igång", utan fade:ar snarare bort mer och mer med tiden och jag blir trött. Tilläggas ska dock att det var väldigt skönt att lägga sig och sova utan lika mycket problem som jag brukar ha annars, och drömmarna var väldigt intense men härliga ändå.
VARFÖR får jag inte det high:et jag i princip får varje gång jag röker? Jag vet mycket väl att det är olika high:s, trust me, men att den där "psykos:iga" versionen av mig, med alla sjuka sköna galna tankar och sinneskänslor som dyker upp under ruset av cannabis har utgått för mig under dessa 3 dagar av försök.

Idag tänkte jag köra hash idag med, 1 gram och göra samma som igår, och se om det helt enkelt har med dosering och min isåfall "höga tolerans" att göra.

Tillägg och vidare information: Jag har rökt cannabis nästan varje dag, många gånger MYCKET med vänner senaste 2 månaderna, så min tolerans har verkligen stegrat som fan senaste halvåret från att ha varit lättpåverkad innan. Men så vitt jag vet så ska toleransen vid rökning, vilket fattar sig annorlunda i våra kroppar, vara olik den seperata toleransen man har vid oralt intag, så jag vet inte varför jag skulle börja på någon "high-level" shit där jag behöver trycka i mig så stora mängder för att bli hög, helt plötsligt?

Jag har också använt CBD-olja, 3 olika, under de senaste halvåret av medicinska skäl för min hälsa. CBD motverkar THC:s effekter ( de psykoaktiva främst verkar det som.. ), och då jag har intagit såpass mycket och konstant mängd av CBD det senaste så är jag rädd att koncentrationen av CBD i min kropp orsakar mig att inte bli så väck jag vill bli. Det är svårt att "ta på" och förklara, men jag blir som sagt inte hög i närheten på det sättet jag blir av en joint exempelvis ( ja, olika highs men jag är inte "hög" nog.
Jag slutade med CBD inför dessa försök, och har nu 4e dagen utan, och kan tänka mig att koncentrationen av CBD i min kropp nu bör vara lägre, och jag bör också kunna få en mer märkbar effekt av mitt orala intag av cannabis. Igår, 3 dagar utan CBD-olja, var trots allt tillfället jag faktiskt upplevde LITE av det jag hoppades iallafall

Funderingarna går mot HashOboy idag igen, men är även sugen på firecrackers som jag har grejer till hemma. Men det känns som jag kan få i mig mer fett och binda upp det bättre med smöret om jag satsar på Oboy.
MYCKET TANKAR här nu, men det beror på förvirringen av att jag inte får effekt trots nogrannhet, viss kunskap och vana av att kunna bli den bängaste i en grupp, och att jag samtidigt vet vad min " hjärna är kapabel till" när jag är hög.

Anyway, uppskattar era tankar och svar, och kanske kunskaper(hoppas på det) och så önskar jag er en skön high-day

Hasch brukar jag bara lösa i en klick smör så det blir flytande och sedan ner i kaffe/te/gör choklad, decarbar aldrig hasch gräs däremot behöver värmebehandling för det ska göra någonting i kroppen. Fick tag ett ett ganska torrt hasch som jag mha rakblad skar ner till pulver och tog en näsa på och det gav en rejäl headhigh, gjorde det flera ggr för att veta det inte var en placebo och samma varje gång.
Iaf så brukar jag lösa mellan 1-1.5g beroende på vad det är i kvalitet, oavsett gräs eller hasch, och det brukar räcka till en fin naturupplevelse
Citera
2017-06-13, 22:47
Medlem
Rickuzs avatar
Jag såg en bra fråga som blev postad i huvudforumet, men tråden låstes.

Får jag ut samma rus av att äta en viss mängd cannabis i en brownie, som jag får av att röka det? Eller krävs det mer cannabis i matlagning än när man röker det?
Senast redigerad av Rickuz 2017-06-13 kl. 22:52.
Citera
2017-06-13, 23:52
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Jag såg en bra fråga som blev postad i huvudforumet, men tråden låstes.

Får jag ut samma rus av att äta en viss mängd cannabis i en brownie, som jag får av att röka det? Eller krävs det mer cannabis i matlagning än när man röker det?

Jag upplever att det är mer "bang for the bucks", rätt hanterat. Har gjort cannabis-olivolja, där 4 ml får mig duktigt stukad i flera timmar, och den mängden räknade jag just ut motsvarar knappt 0,3 g.
Röker jag 0,3 g av den sorten, blir jag också rejält stenad, men efter 2 h är det nästan helt över.
Citera
2017-06-14, 01:21
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Jag upplever att det är mer "bang for the bucks", rätt hanterat. Har gjort cannabis-olivolja, där 4 ml får mig duktigt stukad i flera timmar, och den mängden räknade jag just ut motsvarar knappt 0,3 g.
Röker jag 0,3 g av den sorten, blir jag också rejält stenad, men efter 2 h är det nästan helt över.
Ok, det låter intressant.

När du säger 'rätt hanterat', syftar du på själva tillredningen? Jag har bara skumläst lite om hur man får ut maximalt THC i matlagning, och har förstått att mycket hänger på uppvärmningen av själva gräset.
Citera
2017-06-14, 20:37
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Ok, det låter intressant.

När du säger 'rätt hanterat', syftar du på själva tillredningen? Jag har bara skumläst lite om hur man får ut maximalt THC i matlagning, och har förstått att mycket hänger på uppvärmningen av själva gräset.

Inser nu att ordvalet kan verka lite förmätet... Men jag syftar på tillredningen, ja. Själv har jag svårt att se poängen med att göra smör och baka och härja, men det är klart - tycker man det är festligt kan man ju göra det. Tänker bara att det blir onödigt krångligt och att man då ska få i sig en massa bulk i tillägg till THC:t. Har man väl fått till en spetsad matolja, kan man droppa lämplig mängd rätt i munnen, eller t ex droppa det på en assiett och inmundiga det med en brödbit. Olivolja med en touch av bra gräs smakar dessutom förträffligt.

Så här gör jag min olja:

Dekarboxylering
115°C i 60 min (tänk på att termostaten i ugnar inte alltid har så bra precision, plus att temperaturen kan skjuta en del högre än inställt pga eftervärme i elementet. Jag lägger en digital stektermometer bredvid gräset för att hålla koll)

Infusering
Gräset blandas med olja i en burk, som får stå nedsänkt i ett kokande vattenbad
Oljan får stå så i 30-40 min, med en omrörning då och då
Sila av gräset från oljan, ner i lämpligt kärl (pressa t ex mellan två skedar)
Lämpligt att sila med är t ex nw-material - ostduk skulle man kunna köpa iofs

Mängder till ovan: 5g gräs till 70 ml körde jag sist - det är ju en smaksak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in