2017-03-02, 14:01
Medlem
Haggeifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheXmasFail
vilket är det absolut enklaste sättet att konsumera hash på?

Går det att lägga det i en sked tsm med oliv/rapsolja och bränna på tex?

vill inte röka.

Jag brukar lägga lite smör i en kastrull och låta det smälta. Sedan lägger jag i haschet så det smälter ihop med smöret. Låt det stå på ganska låg värme ett tag. Sen häller jag i lite mjölk, socker och kakao så har man varm choklad-hasch

Jag blir alltid hög som satan av det och det är lätt att göra! Dessutom smakar det helt okej.
Citera
2017-03-05, 21:02
Medlem
ElectroSwings avatar
Hittat en kille som gjorde tincture på sitt weed.
Nu vill jag ju självklart göra det också haha
Men han decarbar sitt gröna och sen gör proceduren.
Jag har brunt och vet inte hur jag ska göra isåfall?
Kan jag lägga biten i ugnen som med grönt och sen göra vätskan eller måste jag decarba det i smör/olja?

Tincturen ska i detta fall vara med vegetabilisk glycerin eller 60% hemkört smaksatt med något. Gillsr inte sprit och vill därför göra detta med vegetabilisk glycerin men måste ju decarba det först i hans guid.
Annars får jag decarba direkt i vegetabiliska glycerinen?
Citera
2017-03-09, 21:56
Medlem
Baka Cannabutter

Hej tänkte göra Cannabutter, undrar över hur mycket det kommer lukta?. kommer grannen i huset precis brevid känna det?
Citera
2017-03-09, 22:10
Medlem
Det beror ju helt på hur ventilationen och liknande fungerar i ditt hus. Har bott på ställen där jag åtminstone ett par gånger per vecka kunde känna av att grannen lagade mat (ja alltså helt vanlig mat, inget fuffens). Hade tanten under försökt göra något grönt så hade det garanterat luktat hos mig med.
Citera
2017-03-09, 22:26
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Baka Cannabutter infogad.

/Mod
Citera
2017-03-09, 23:12
Medlem
Är det samma procedur som gäller med pollem/pollen hash som med vanligt när man ska äta?samma steg så att säga för att dricka/äta/baka osv,röker sällan brunt och nu är jag sugen på att prova å göra en varm oboy drink,fått tag i en pollem/pollen marockan och undrar om det är är samma tillagningssätt som med vanligt brunt typ,inte så insatt i hash/pollem skillnader osv😊
Citera
2017-03-10, 00:09
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensLeker
Är det samma procedur som gäller med pollem/pollen hash som med vanligt när man ska äta?samma steg så att säga för att dricka/äta/baka osv,röker sällan brunt och nu är jag sugen på att prova å göra en varm oboy drink,fått tag i en pollem/pollen marockan och undrar om det är är samma tillagningssätt som med vanligt brunt typ,inte så insatt i hash/pollem skillnader osv😊

Jo, det ska ju inte vara någon skillnad. Hasch är hasch liksom. Du kan med fördel öka potensen (omvandla mer THC) genom att dekarboxylera. En halvtimme i 115°C ugn är bra. Bra att hålla koll med en bra termometer i ugnen - många ugnar har en ganska risig termostat, och dessutom mycket overshoot, så att temperaturen fortsätter att öka länge efter att målvärdet är uppnått.
Citera
2017-03-10, 11:56
Medlem
Någon i tråden som sitter på recept för många olika bakelser o drycker?
Citera
2017-03-10, 12:00
Medlem
Puffpazzs avatar
Tänkte ta o baka en hasch kladdkaka, har gjort det en gång tidigare och kommer inte riktigt ihåg hur ja gjorde Men jag blev galet beng..
Bara att bryta ner haschet i småbitar och värma det tillsammans med margarinet på svag värme o sen ner i smeten? Tips på andra bakverk?
Citera
2017-03-10, 12:07
Bannlyst
Åt hash popcorn en gång å var hög in i nästa dag när jag skulle till skolan och ha 2 prov ....
Citera
2017-03-10, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elkbrewsjukommafem
Åt hash popcorn en gång å var hög in i nästa dag när jag skulle till skolan och ha 2 prov ....

Haha den har man ju kört, dock inte när man har skola dagen efter. Ruset håller upp till 12 timmar!
Citera
2017-03-10, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffpazz
Tänkte ta o baka en hasch kladdkaka, har gjort det en gång tidigare och kommer inte riktigt ihåg hur ja gjorde Men jag blev galet beng..
Bara att bryta ner haschet i småbitar och värma det tillsammans med margarinet på svag värme o sen ner i smeten? Tips på andra bakverk?

Har alltid velat prova en kaka, kladdkaka eller något annat så länge de innehåller både choklad och den speciella "chokladen"

Om man ska göra t'ex 10bitar hur mkt i varje tycker du borde vara lagom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in