2016-08-06, 18:32
Medlem
Secretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluntcunt
Gjorde precis en riktigt god varm choklad med hasch.
1-1,5g fint marockanskt hasch som jag decarbade i ugnen på 105 grader i 35-40 minuter.
Sen kokade jag upp 1,5 dl standardmjölk tillsammans med 0,5 dl vispgrädde och 15-20g smör. Blandade i det decarbade haschet och lät det stå på svag värme under uppröring i ytterligare 30 minuter. Sen i med kakao och socker och en rejäl vispning på det.

Drack precis upp den, så effektmässigt kan jag inte uttala mig ännu. Smakmässigt blev den förvånansvärt god. Trodde det enbart skulle smaka väldigt mycket hasch, vilket det iofs gjorde också. Men kakaon och sockret gifte sig otroligt bra med just den här haschsorten.

Nu är det bara att vänta och se vad resten bjuder på!

Nå? Fick du någon vidare effekt?
Citera
2016-08-06, 22:01
Medlem
bluntcunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Secretzzz
Nå? Fick du någon vidare effekt?
Ja, jag blev/är superstenad Hade säkert räckt med halva koppen.
Citera
2016-08-07, 14:29
Medlem
belieberfevers avatar
Jag brukar göra kapslar. Decarba, vattenbad med kokosolja och lite lecitin i typ två timmar. För större potens kan man frysa in det tills det är helt fruset sen så gör man om vattenbadet. Sen är det bara att föra över det till kapslarna. Förvara i kylen eller frysen så håller dom ett par månader, minst.
Citera
2016-08-10, 04:56
Medlem
Kungkrans avatar
Tjena blev lite sugen på ett bak eller dryck..

Nån med lite erfarenhet som kan hjälpa mig göra en enkel och helst snabb dryck eller bakverk som skall göras på weed.

Det smidigaste låter väl som nån typ av dryck, som sagt, smidigast på weed?

Edit; kan tillägga att jag även har 0.5-1g kristaller i grindern från 2-3 sorters weed jag kan baka med
Senast redigerad av Kungkran 2016-08-10 kl. 04:58.
Citera
2016-09-04, 00:20
Medlem
ondaslynans avatar
Nu är de så här har inge tobak så kan inte rulla , men bu till frågan funkar de med margarin å smula ner vill ha något som är lätt inget bakande .
Citera
2016-09-04, 02:57
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ondaslynan
Nu är de så här har inge tobak så kan inte rulla , men bu till frågan funkar de med margarin å smula ner vill ha något som är lätt inget bakande .
Är det brunt så smält det i en kopp eller en mindre kastrull. Är det grönt så in i ugnen först.

Häll det i en kopp med 1-2 te påsar. Skvätt honug med eller utan socker om man gillar det. Drick. Invänta ett väldigt trevligt rus
Citera
2016-09-05, 19:51
Medlem
Canossas avatar
Koka av skrap från ståltråd

Tjena på er!

Jag rensade min pipa för ett tag sedan, med hjälp av ståltråd. Fick ur riktigt tjockt med klibbig illaluktande tjära. Röker alltid rent, kan tilläggas; blandar aldrig i tobak eller dylikt.

Jag brukar alltid slänga skrapet; har vid enstaka tillfällen prövat att dra i mig den svarta röken som blir utav detta, och det har alltid känts synnerligen ohälsosamt & otrevligt.

Nu fick jag dock tanken att hetta upp smör i en kastrull och sedan lägga i ståltråden. Inte fräsa eller koka trådarna, utan taga kastrullen av plattan sedan smöret smält, och därefter skölja runt ståltrådarna i fettet tills allt skrap har lossnat.

Frågan är ju hur mycket THC som egentligen finns kvar i typ ett år gammalt skrap?

Och frågan är hur ohälsosamt att äta det där svarta kletet, ca 1 kryddmått, utspätt i ett par matskedar smör? I sig borde det ju bara innehålla kol, typ, men frågan är om det urlakats tungmetaller från ståltråden. Dock har det ju inte rört sig om några särskilt höga temperaturer.

Den brungula blandningen av smält smör & skrap luktar rent vedervärdigt, kan tilläggas.
Citera
2016-09-05, 20:03
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canossa
Tjena på er!

Jag rensade min pipa för ett tag sedan, med hjälp av ståltråd. Fick ur riktigt tjockt med klibbig illaluktande tjära. Röker alltid rent, kan tilläggas; blandar aldrig i tobak eller dylikt.

Jag brukar alltid slänga skrapet; har vid enstaka tillfällen prövat att dra i mig den svarta röken som blir utav detta, och det har alltid känts synnerligen ohälsosamt & otrevligt.

Nu fick jag dock tanken att hetta upp smör i en kastrull och sedan lägga i ståltråden. Inte fräsa eller koka trådarna, utan taga kastrullen av plattan sedan smöret smält, och därefter skölja runt ståltrådarna i fettet tills allt skrap har lossnat.

Frågan är ju hur mycket THC som egentligen finns kvar i typ ett år gammalt skrap?

Och frågan är hur ohälsosamt att äta det där svarta kletet, ca 1 kryddmått, utspätt i ett par matskedar smör? I sig borde det ju bara innehålla kol, typ, men frågan är om det urlakats tungmetaller från ståltråden. Dock har det ju inte rört sig om några särskilt höga temperaturer.

Den brungula blandningen av smält smör & skrap luktar rent vedervärdigt, kan tilläggas.
Det låter vidrigt. Jag hade aldrig fått för mig att äta skrap...

En bättre metod hade varit att lösa skrapet i exempelvis aceton, för att därefter filtrera det genom ett kaffefilter och sedan låta acetonet dunsta. Då hade du fått en mycket potent olja, som du hade kunnat fästa på smulade buds för att forma en haschbit.

Jag råder dig hur som helst att slänga skrapsmöret.
Citera
2016-09-10, 16:56
Medlem
Hejsan!
Är trött på att röka ofiltrerad tobak med mitt hasch.

Tänkte smälta ner lite hasch i smör och göra varm oboy och jag har lite frågor.

Vet att det kan ta 30 min - några timmar för att lösa upp cannabis i smör men har hört att det ska gå snabbare med hasch.

Räcker det att koka upp oboyen med smör i och låta haschet lösas upp i eftervärmen?

Hur mycket skulle rekommenderas i ett glas varm oboy? Det är relativt låg kvalite på haschet (ganska torrt).

Om ni har några tips utöver svar på mina frågor så välkomnas även det!
Citera
2016-09-10, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDroppa
Hejsan!
Är trött på att röka ofiltrerad tobak med mitt hasch.

Tänkte smälta ner lite hasch i smör och göra varm oboy och jag har lite frågor.

Vet att det kan ta 30 min - några timmar för att lösa upp cannabis i smör men har hört att det ska gå snabbare med hasch.

Räcker det att koka upp oboyen med smör i och låta haschet lösas upp i eftervärmen?

Hur mycket skulle rekommenderas i ett glas varm oboy? Det är relativt låg kvalite på haschet (ganska torrt).

Om ni har några tips utöver svar på mina frågor så välkomnas även det!
Värm smöret och hashet på låg värme samtidigt som du vispar, snart har allt löst sig och då kan gå till nästa steg, typ hälla i mjölk eller vad du föredrar.

Dos är svårt. Jag brukar dubbla, eller tredubbla en rökdos.

Börja lågt, man kan bli rejält påverkad och ruset kan hålla i många timmar. Full effekt kan komma efter så sent som 2h och kanske längre i vissa fall.

Hasch fungerar annars utmärkt att röka rent i pipa.
Citera
2016-09-11, 18:20
Medlem
Sallinskiis avatar
Jag och en god vän gjorde ett försök till att baka med hasch och otroligt lyckat försök! Om någon letar efter ett extremt enkelt och snabbt sätt att "baka med hasch" så googla "haschaboukaka" (tror de stavades så, annars googla bara hasch kokboken)

Följde de receptet ganska rakt av, tog 4g (gatu gram) hasch (så ca 3.4-3.6g) och har aldrig i hela mitt liv blivit så stukad, och min polare som nt har så hög tolerans blev så larmad att han fick gå in och lägga sig haha!

Att tillägga vi åt bara upp ca 3/4 av kakan innan vi förstod hur pass jävla hårt det skulle slå...

- de jag ville komma fram till var nog mest ett tips för er som vill baka något enkelt och inte minst; ÖVERDRIV INTE mängden hasch/grönt ni bakar med för det gjorde vi och de var för min del en rätt okej upplevelse men min vän var nog nära gränsen till galenskap.

Mvh.
Citera
2016-09-24, 16:52
Medlem
styrmanhanssons avatar
Hej undrar om jag behöver dekarba haschet om jag ska göra firecrackers
Eller sker den processen av sig själv liksom?
Hittade ingen tydlig info om den punkten
Här i tråden
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in