Tjena på er!
Jag rensade min pipa för ett tag sedan, med hjälp av ståltråd. Fick ur riktigt tjockt med klibbig illaluktande tjära. Röker alltid rent, kan tilläggas; blandar aldrig i tobak eller dylikt.
Jag brukar alltid slänga skrapet; har vid enstaka tillfällen prövat att dra i mig den svarta röken som blir utav detta, och det har alltid känts synnerligen ohälsosamt & otrevligt.
Nu fick jag dock tanken att hetta upp smör i en kastrull och sedan lägga i ståltråden. Inte fräsa eller koka trådarna, utan taga kastrullen av plattan sedan smöret smält, och därefter skölja runt ståltrådarna i fettet tills allt skrap har lossnat.
Frågan är ju hur mycket THC som egentligen finns kvar i typ ett år gammalt skrap?
Och frågan är hur ohälsosamt att äta det där svarta kletet, ca 1 kryddmått, utspätt i ett par matskedar smör? I sig borde det ju bara innehålla kol, typ, men frågan är om det urlakats tungmetaller från ståltråden. Dock har det ju inte rört sig om några särskilt höga temperaturer.
Den brungula blandningen av smält smör & skrap luktar rent vedervärdigt, kan tilläggas.