Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-24, 17:50
  #2821
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBabyBoy
Smälte haschet i smör bara på sexan och sänkte sen till fyran och det löste sig fint. Smälte inte alls länge.

Minst 15 min gärna 45 min på 1-2 samtidigt som du rör om. Enklast är att koka vatten i en kastrull sedan ha en metallskål som du har hashet och smöret i. Du värmde för kort tid eller på för hög värme och därför fick du dålig effekt. 1,5g bra hash första gången man äter är en stor dos för dem flesta.
Citera
2017-11-24, 21:44
  #2822
Medlem
MrBabyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaukatt
Minst 15 min gärna 45 min på 1-2 samtidigt som du rör om. Enklast är att koka vatten i en kastrull sedan ha en metallskål som du har hashet och smöret i. Du värmde för kort tid eller på för hög värme och därför fick du dålig effekt. 1,5g bra hash första gången man äter är en stor dos för dem flesta.

Ja då gjorde jag väl fel.
Citera
2017-11-28, 22:06
  #2823
Medlem
senaps avatar
Baka brownies på vape-rester?

Efter en tripp med vapen blir det som bekant ett brunt spillweed över. Har testat att röka detta i bong och då åkt på en jävla resa.

Gissar att vapen haft samma effekt på resterna som ugnen för stjälkarna när man gör stemtea, borde alltså gå att baka på, eller blir det en vända för mycket när det ska gräddas på det? THC-halterna lär vara låga.

Min anledning är förstås ointressant men ger mig fan på att någon annars (och med rätta) råder mig att röka istället - alla gillar't inte och sällskap är tacksamt
Citera
2017-11-29, 19:33
  #2824
Medlem
PixelPiratens avatar
Tjena, är ledig imorgon så tänkte göra lite oboy på morgonen och njuta av den vackra snön.
Har rökt dagligen i ca. 3 månader, svårt att veta exakt hur mycket men kanske 1-1.5g om dagen. Hur mycket behöver jag för att bli bäng? Tänkte om jag smälter ner 1g så kanske det räcker?
Citera
2017-12-03, 18:39
  #2825
Medlem
Cannabis-te i termos.

Hur länge kan man bevara cannisbis-te i en termos? (alltså hur länge innan effekten av cannabisen får mindre effekt)

Någon som vet?
Citera
2017-12-03, 19:52
  #2826
Medlem
Puffpazzs avatar
Jag har för mig att det är tre dagar i kyl, men jag kan ha mycket väl ha fel. Är du säker på att du inte kan googla dig fram något?
Citera
2017-12-03, 19:54
  #2827
Medlem
Den största risken är kanske att det börjar mögla i termosen efter några dagar eller det påbörjas en fermentering av något slag. Var lite försiktig.
Citera
2017-12-03, 21:20
  #2828
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Cannabis-te i termos. infogad.

/Mod
Citera
2017-12-14, 11:55
  #2829
Medlem
Har ingen koll på klet/vax, men är lite nyfiken. Kan man baka på det? Någon som har erfarenhet?
Citera
2017-12-14, 21:18
  #2830
Avstängd
Nej, det funkar inte i och med att THC är fettlösligt och inte vattenlösligt.
Citera
2017-12-16, 16:02
  #2831
Medlem
Softers avatar
Vi säger att man enbart äter hasch, och använder hasch som medicin, varje dag.. Och man vill bli bäng varje dag, då det hjälper en att äta, hjälper mot ångest/rastlöshet/tristess, osv...

Hur skulle ni lagt upp schemat för detta? Jag har väl som längst kanske ätit hasch varje dag i 5 dagar, börjat morgonen med ca 0,7g hasch smält i smör och sen blandat med en kopp te. Så för att sammanfatta, första dagen 0,7g, andra dagen 1,3g, 3e dagen 1,7g, 4e dagen 2g och 5e dagen oxå typ 2g.. Detta har gjort att jag varit konstant bäng i 5 dagar i princip, iaf från morgon till kväll. Men har jag tagit onödigt mycket helt enkelt? kanske räcker med samma dos i 2-3 dagar innan man höjer dosen?

Jag fattar ju att man tillslut måste dra ned på dosen eller ta uppehåll för att det håller inte att käka 20gram per dag om man inte är ekonomiskt oberoende eller säljer en jävla massa vid sidan om. Hur tänker ni?
Citera
2017-12-17, 19:03
  #2832
Medlem
Illuzionzs avatar
Måste man decarba eller vad det nu kallas om man ska göra varm choklad grejen fast använda weed och inte hasch? De recept jag sett med hasch har inte innehållit decarb men fått för mig att med weed är det absolut bäst om det görs innan? Är det så och vet någon i så fall varför?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback