2016-06-22, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
1. 2-3 gram är mycket för en person. Ett gram känns spontant rimligare men kvalitet, tolerans och restid är å andra sidan okända faktorer i ekvationen du ställer upp.
2. Du behöver inga monstermängder att lösa i. Sök och du skall finna
3. Så kan man definitivt göra.
4. Tänk på att det tar ett par timmar innan det slår, så du kan inte ta små klunkar för att reglera rusets styrka i realtid. Potensen håller sig men fettets fysikaliska egenskaper kan förstås förändras i takt med att temperaturen sjunker i termosen.

Om du ger dig på detta - se då till att du har provat samma metod på hemmaplan åtminstone någon gång innan. Ruset tenderar bli väldigt intensivt jämfört med rökning när man väl når över gränsen.
Tack för svar!
Resan är på 15-20timmar och är röker i stort sett dagligen sedan några år, tänkte dessutom dricka hälften åt gången så blir ju ca 1.5g per "dosering".
Kommer tyvärr inte ha chans till att testa på hemmaplan innan resan
Tror du att dricka ca hälften vid avgång och sedan andra hälften efter sisådar 7-10 timmar kan bli bra?
Citera
2016-06-22, 19:26
Medlem
Testade att smula ner 0,5g hasch i småbitar, sedan värmde jag det tillsammans med en smörklick i mikrovågsugnen i 1 minut. Blandade ut sörjan med en skvätt kaffe och hinkade ner. (Smakade för övrigt enbart kaffe)

3 timmar har snart gått, och tycker mig inte känna någonting.
Tog jag för lite eller gjorde jag någonting helt fel?
Citera
2016-06-22, 19:38
Medlem
Azhys avatar
Snälla om man ska använda ska man inte använda ätbara substanser av thc och absolut inte om de e din första gång
Citera
2016-06-23, 00:14
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonympundare
Tack för svar!
Resan är på 15-20timmar och är röker i stort sett dagligen sedan några år, tänkte dessutom dricka hälften åt gången så blir ju ca 1.5g per "dosering".
Kommer tyvärr inte ha chans till att testa på hemmaplan innan resan
Tror du att dricka ca hälften vid avgång och sedan andra hälften efter sisådar 7-10 timmar kan bli bra?
Det låter som en rimlig plan givet dina förutsättningar, men gränsen mellan "känner inget alls" och "alldeles för intensivt" är väldigt tunn när det gäller att äta cannabis. Därav rekommendationen att testa i förväg. Är detta omöjligt så är valet upp till dig - låta bli eller chansa. Jag hade rekommenderat det förstnämnda för att undvika obehag, men kör du ändå så följ din plan ovan. Se i sådana fall till att du låter rökat puttra i fettet en bra stund så att dekarboxyleringen från THC-syra till THC hinns med.

Lycka till ifall det blir av!
Senast redigerad av kvm3 2016-06-23 kl. 00:17.
Citera
2016-07-09, 00:40
Medlem
Gurkmojjs avatar
Fråga ang. cannabutter, metod: "double boiler"

Tjenare!

Håller på med mitt första cannabutter försök. Allt har gått fint än så länge, det har stått i en timme på svag värme och gottat till sig. Jag tänker förövrigt låta det stå och dra i 6 timmar!

Till frågan: Är det okej om vattnet i den undre kastrullen (den som står på spisen) kokar lite lätt? Hittills har det inte kokat alls i den undre kastrullen och jag funderar på om det kanske är för låg värme? Det har varit snäppet ifrån småbubblande vatten än så länge.
Ni med erfarenhet, skänk lite visdom!
Senast redigerad av Gurkmojj 2016-07-09 kl. 00:54. Anledning: Felstavning
Citera
2016-07-09, 02:03
Medlem
Om du kört med grönt så måste du decarba det innan för att få någon effekt. In i ungen 30 min i 115 grader. 6 timmar är overkill. Jag brukar köra 4 timmar, körde nu senast 3 timmar och det är noll skillnad på 3 och 4 timmar. Kör du 6 timmar om du vill. Vattnet får koka lite lätt, absolut inte toucha skålen med smöret. Och smöret får absolut inte koka, då är det på tok för varmt. Min spis har 1-3, brukar kör på 0.5-1.
Citera
2016-07-09, 02:52
Medlem
Gurkmojjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skuddle
Om du kört med grönt så måste du decarba det innan för att få någon effekt. In i ungen 30 min i 115 grader. 6 timmar är overkill. Jag brukar köra 4 timmar, körde nu senast 3 timmar och det är noll skillnad på 3 och 4 timmar. Kör du 6 timmar om du vill. Vattnet får koka lite lätt, absolut inte toucha skålen med smöret. Och smöret får absolut inte koka, då är det på tok för varmt. Min spis har 1-3, brukar kör på 0.5-1.

Är det verkligen nödvändigt att decarba? Läst runt lite och fick intrycket att det inte var så jävla viktigt?
Tack för svar förresten!
Citera
2016-07-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkmojj
Är det verkligen nödvändigt att decarba? Läst runt lite och fick intrycket att det inte var så jävla viktigt?
Tack för svar förresten!

Öh ja. Det är extremt jävla viktigt. Jag bakade flera gånger utan att decarba och undra vad fan det var alla snackade om - kände inte av något. Sedan bakade jag med decarbat röka och då hände det grejer... Decabara är nyckeln till hela baket, lovar dig.
Citera
2016-07-15, 19:52
Medlem
Åt 1 gram för 30 minuter sen, känner effekt som tusan. Löste först upp smör så att det började puttra, sen bort med kastrullen från spisen i med det finklippta gräset, rör som tokig. Sätt kastrullen med smör/cannabis blandning i tillbaks på spisen, håll svag värme, låt det komma lite ånga men rör så pass så att det inte börjar puttra, och rör konstant i 10-15 minuter, när smöret inte blir mörkare är det färdigt. Sen i med lite helmjölk rör mer. häll i ett glas eller liknande...drick upp och sätt dig och njut. Har aldrig decarbat eller var det debarcat. Men visst, antagligen finns det en nytta med det. Men absolut nödvändigt är det då inte.
Citera
2016-07-19, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pwettson
Åt 1 gram för 30 minuter sen, känner effekt som tusan. Löste först upp smör så att det började puttra, sen bort med kastrullen från spisen i med det finklippta gräset, rör som tokig. Sätt kastrullen med smör/cannabis blandning i tillbaks på spisen, håll svag värme, låt det komma lite ånga men rör så pass så att det inte börjar puttra, och rör konstant i 10-15 minuter, när smöret inte blir mörkare är det färdigt. Sen i med lite helmjölk rör mer. häll i ett glas eller liknande...drick upp och sätt dig och njut. Har aldrig decarbat eller var det debarcat. Men visst, antagligen finns det en nytta med det. Men absolut nödvändigt är det då inte.

Kul att du fick effekt så snabbt, när jag har testat så har det dröjt flera timmar.
Citera
2016-07-20, 11:34
Medlem
EliasAlucards avatar
Stack till Lidl igår för att köpa GoGreen's skalade hampafrön, jag deffar nämligen på hampafrön nu under min veganska bodybuilding period, och det går skitbra. Lidl har nästbäst pris (40 kr / 170 gram) efter Netto (37 kr / 170 gram), och till min positiva förvåning såg jag att de hade sänkt priset rejält av någon anledning: 25 kr påsen! Måste vara mycket hampaskörd vid den här tiden på året, eller något i den stilen. 25 kr för 170 gram är fortfarande alldeles för dyrt om man t.ex. jämför med den näringsmässigt underlägsna solrosfrön, som brukar kosta 12 kr eller något för ungefär samma mängd (150 gram eller något), men detta är helt klart ett steg i rätt riktning, och vi cannabisentusiaster får hoppas på att det här inte är en engångsföreteelse. Detta (cirka 150 kr kilot) är faktiskt det billigaste kilopriset jag sett på skalade hampafrön i alla fall; för typ två år sedan eller något, kostade det 179 kr kilot på rawfoodbutiken.se, men i skrivande stund säljer de skalade hampafrön för 309 kr kilot. Hur GoGreen lyckats prispressa så där är en bra fråga, men jag som äter skalade hampafrön dagligen, hoppas att de fortsätter prissänka

Ville bara passa på att meddela detta: stöd livets växt (cannabis) och dess biologiska magi (industrihampa) mina cannabisvänner, så att skiten legaliseras så fort som möjligt, genom att köpa skalade hampafrön Och hampakläder också då, givetvis. Bra skit!
Citera
2016-08-06, 16:22
Medlem
bluntcunts avatar
Gjorde precis en riktigt god varm choklad med hasch.
1-1,5g fint marockanskt hasch som jag decarbade i ugnen på 105 grader i 35-40 minuter.
Sen kokade jag upp 1,5 dl standardmjölk tillsammans med 0,5 dl vispgrädde och 15-20g smör. Blandade i det decarbade haschet och lät det stå på svag värme under uppröring i ytterligare 30 minuter. Sen i med kakao och socker och en rejäl vispning på det.

Drack precis upp den, så effektmässigt kan jag inte uttala mig ännu. Smakmässigt blev den förvånansvärt god. Trodde det enbart skulle smaka väldigt mycket hasch, vilket det iofs gjorde också. Men kakaon och sockret gifte sig otroligt bra med just den här haschsorten.

Nu är det bara att vänta och se vad resten bjuder på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in