2015-11-17, 22:18
Medlem
sketcells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femmen
Hej! Hade lite brunt kaschmir kvar som jag smälte ner i smör. Problemet är att jag hällde i det i kall oboy och drack (dumt jag vet) vilket gjorde att smöret blev helt grynigt och klumpigt. Förstörde jag all thc och slösa precis min sista bit eller kommer det ändå slå till om ett tag?

Tacksam för svar
Nej det bör du inte ha gjort sålänge haschet faktiskt smältes ner i smöret riktigt. Vänta och se, bör slå innan 2 timmar i alla fall.
Citera
2015-11-17, 23:20
Medlem
Varför bakar/lagar ni dessert och mat med cannabis? Är det för att high'et blir annorlunda, vill ni inte förbränna och röka i er, för att vara kreativa eller för att ni använder växten som krydda? Helt ärligt är det inte bara dumt om det inte gäller första eller andra?

Menar inte att klanka ner på er matlagare, Sverige är ju fullt av er nu! Lite trendigt nästan att laga mat. Om man blir bäng på ett annorlunda sätt köper jag det helt och hållet eller om det handlar om hälsan men om man lagar för att "det är kul" eller liknande argument så promotor jag att röka skiten istället.
Citera
2015-11-17, 23:26
Medlem
BottleBenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulaTankar
Varför bakar/lagar ni dessert och mat med cannabis? Är det för att high'et blir annorlunda, vill ni inte förbränna och röka i er, för att vara kreativa eller för att ni använder växten som krydda? Helt ärligt är det inte bara dumt om det inte gäller första eller andra?

Menar inte att klanka ner på er matlagare, Sverige är ju fullt av er nu! Lite trendigt nästan att laga mat. Om man blir bäng på ett annorlunda sätt köper jag det helt och hållet eller om det handlar om hälsan men om man lagar för att "det är kul" eller liknande argument så promotor jag att röka skiten istället.

I längden så föredrar jag och förmodligen majoriteten stoners att röka skiten. Det kan mellan varven vara roligt att käka istället då ruset blir längre och svagt psykadeliskt då thc'et omvandlas i magen till ett annat ämne.
Citera
2015-11-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BottleBender
I längden så föredrar jag och förmodligen majoriteten stoners att röka skiten. Det kan mellan varven vara roligt att käka istället då ruset blir längre och svagt psykadeliskt då thc'et omvandlas i magen till ett annat ämne.
Va? Omvandlas THC i magen till ett mer psykedeliskt ämne? Vilket ämne då om jag får fråga? Sjukt att något så o-psykadeliskt bara kan bli psykedeliskt så, av enzymer då eller? Är allvarligt nyfiken!
Citera
2015-11-18, 00:21
Bannlyst
Citat:
Va? Omvandlas THC i magen till ett mer psykedeliskt ämne? Vilket ämne då om jag får fråga? Sjukt att något så o-psykadeliskt bara kan bli psykedeliskt så, av enzymer då eller? Är allvarligt nyfiken!

Låter konstigt att det skulle omvandlas men THC är ju alkohol och fettlösligt som gör när du bakar gräs med smör gör att allt går in i blomomloppet ,vilket det inte gör om man röker. Att baka gör att du slipper röka tobak utan filter som dem flesta blandar jointen med, så finns fördelar. Men dock sitter bakning i kvar längre i blodet än om man hade rökt.
Citera
2015-11-18, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swecun
Låter konstigt att det skulle omvandlas men THC är ju alkohol och fettlösligt som gör när du bakar gräs med smör gör att allt går in i blomomloppet ,vilket det inte gör om man röker. Att baka gör att du slipper röka tobak utan filter som dem flesta blandar jointen med, så finns fördelar. Men dock sitter bakning i kvar längre i blodet än om man hade rökt.
Ja att man gör det för hälsosamma fördelar eller att ruset blir annorlunda accepterar jag med respekt, som jag skrev i min fråga. Men tomten innan skrev exakt:

svagt psykadeliskt då thc'et omvandlas i magen till ett annat ämne

Alltså, va?? Jag blev så nyfiken på om detta var sanning för vilken människa ljuger så exakt med flit? Just att THC omvandlas i magen till ett annat ämne haha. Jasså? Det var fan nytt, detta ämnet har dessutom psykedeliska effekter. Jo tjena...

Edit: Palla vara ett cannabis-troll liksom, vi alla älskar CB här inne redan .
Citera
2015-11-18, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ja att man gör det för hälsosamma fördelar eller att ruset blir annorlunda accepterar jag med respekt, som jag skrev i min fråga. Men tomten innan skrev exakt:

Alltså, va?? Jag blev så nyfiken på om detta var sanning för vilken människa ljuger så exakt med flit? Just att THC omvandlas i magen till ett annat ämne haha. Jasså? Det var fan nytt, detta ämnet har dessutom psykedeliska effekter. Jo tjena...

Haha yes såg vad det stod så jag skrev vad jag trodde personen menade, för att det var en omöjligt ekvation för mig också
Tror jag med legalize it !
Citera
2015-11-18, 13:33
Medlem
Brb-Toas avatar
Citat:

När man intar cannabis oralt så blir det höga koncentrationer av metaboliten 11-Hydroxy-THC jämfört med rökning, vilket ger ett mer intensivt och längre rus då den både är mer potent än THC och kommer lättare förbi blod-hjärnbarriären. För många kan det även kännas mer psykedeliskt. Mig själv inkluderad. Så läs på innan ni yttrar er om trolls.
Senast redigerad av Brb-Toa 2015-11-18 kl. 13:38.
Citera
2015-11-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brb-Toa
När man intar cannabis oralt så blir det höga koncentrationer av metaboliten 11-Hydroxy-THC jämfört med rökning, vilket ger ett mer intensivt och längre rus då den både är mer potent än THC och kommer lättare förbi blod-hjärnbarriären. För många kan det även kännas mer psykedeliskt. Mig själv inkluderad. Så läs på innan ni yttrar er om trolls.
Wow! Har förstått att ruset blir längre, men alltid kul när det förändras en aning med. Är det haschoboy och kladdkaka man rekommenderar för nybörjare?
Citera
2015-11-18, 15:55
Medlem
Brb-Toas avatar
Citat:
Wow! Har förstått att ruset blir längre, men alltid kul när det förändras en aning med. Är det haschoboy och kladdkaka man rekommenderar för nybörjare?
Här har du en gammal klassiker. Haschkokboken!
http://haschkokboken.alexworld.se/

Se bara till att du smälter rökat i smör på låg värme innan du använder något av dessa recept. Det får absolut inte bubbla/koka innan blandningen är klar. Sen när du har ditt gräs-/haschsmör så är det bara att använda det i vanliga recept. Alltså går det att ha skiten i ugnen med vanlig värme då.
Senast redigerad av Brb-Toa 2015-11-18 kl. 15:59.
Citera
2015-11-18, 16:57
Medlem
Shotgun92s avatar
Tjena!

Ær inte så insatt i hur tillagning av hach fungerar men två månader tillbaka slængde jag ner ca 0.7g hach i en tekopp med enbart vatten/tepåse socker.
Blev høg som ett hus i ungefær 8h.

Ser att många av er næmner (blanda ut med fett) mm ær detta nødvændigt?

Kan tillægga att jag prøvat samma "recept" och fick ingen effekt alls.
Vad kan skillnaden vara?
kvaliten på hachet?
Citera
2015-11-18, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shotgun92
Tjena!

Ær inte så insatt i hur tillagning av hach fungerar men två månader tillbaka slængde jag ner ca 0.7g hach i en tekopp med enbart vatten/tepåse socker.
Blev høg som ett hus i ungefær 8h.

Ser att många av er næmner (blanda ut med fett) mm ær detta nødvændigt?

Kan tillægga att jag prøvat samma "recept" och fick ingen effekt alls.
Vad kan skillnaden vara?
kvaliten på hachet?

Man löser ju upp haschet med fett, t.ex när du ska baka brownies. Men det är ju inte nödvändigt när det skall drickas.

http://existenz.se/out.php?id=121785
Slänger upp en länk med lite goa recept om du är kreativ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in