2021-12-09, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyxelitisten
Den där är redan mättad med andra örter än cannabis. Det är bättre om du köper vanlig vodka istället.

Ah så typ en dworek funkar bra?
Citera
2021-12-09, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
Den tinktur jag har provat gjorde mig inte speciellt hög. Smakar rätt gott men menlöst om du vill ha högma.

Vad använde du i din då?
För som jag förstått det ska man behöva mindre för liknande effekt av tinktur än att röka det
Citera
2021-12-09, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Mycket märkligt, då måste det vara något speciellt med din mage.
För det går nämligen inte att bli hög genom att bara äta det som det är, det måste dekarboxyleras, annars får du ingen effekt, och får du effekt så är det placebo eller redan dekarboxylerat.
Så himla enkelt är det.

Det ska väl gå men man ska behöva mycket mer om man inte decarbarbat det ? 🤔
Citera
2021-12-09, 08:44
Medlem
lyxelitistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulingtaisvart
Ah så typ en dworek funkar bra?

Ja, vanlig vodka bara. Det viktiga är att inte alkoholen är mättad så det finns utrymme för extraktion av gräset.
Citera
2021-12-09, 08:58
Medlem
Citat:
Ja, vanlig vodka bara. Det viktiga är att inte alkoholen är mättad så det finns utrymme för extraktion av gräset.

Vet inte om det spelar någon större roll men har endast tillgång till bruning
Citera
2021-12-09, 09:03
Medlem
Citat:
Vad använde du i din då?
För som jag förstått det ska man behöva mindre för liknande effekt av tinktur än att röka det

Nu tror jag att du har missuppfattat nåt.

Äta är ett bra sätt om du behöver få i dig mer än vad du kan röka. Alltså om du behöver få i dig en stor dos smidigt. Eller om du har en större mängd gräs eller hasch som är orökbart.

Men det är inte automatiskt så att du får mer effekt per gram om du äter det.
Citera
2021-12-09, 11:39
Moderator
Morfar-52s avatar
"Cannabis tinktur med vanlig vodka?" infogad./mod
Citera
2021-12-09, 12:00
Medlem
lyxelitistens avatar
Citat:
Vet inte om det spelar någon större roll men har endast tillgång till bruning

Det ska nog fungera. Jag gjorde själv en tinktur med sprit och hasch för ett antal år sedan. Du kan dock behöva sila det genom ett kaffefilter för att få bort överflödigt plantmaterial.
Citera
2021-12-09, 12:31
Medlem
F
Senast redigerad av gulingtaisvart 2021-12-09 kl. 12:35.
Citera
2021-12-09, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Nu tror jag att du har missuppfattat nåt.

Äta är ett bra sätt om du behöver få i dig mer än vad du kan röka. Alltså om du behöver få i dig en stor dos smidigt. Eller om du har en större mängd gräs eller hasch som är orökbart.

Men det är inte automatiskt så att du får mer effekt per gram om du äter det.

Gör man fel så blir det ju nästintill värdelöst men som jag förstått det så behöver man mycket mindre om man lyckas göra en bra tinktur än att bara röka det, under tungan ska det börja hända något efter 15-60min och full effekt på 90min
Citera
2021-12-09, 12:36
Medlem
Citat:
Det ska nog fungera. Jag gjorde själv en tinktur med sprit och hasch för ett antal år sedan. Du kan dock behöva sila det genom ett kaffefilter för att få bort överflödigt plantmaterial.

Hur pass bra blir den då?
Sedan har jag även läst något om att frys skiten innan man blandar ihop det med spriten och även spriten ska ligga i frysen någon timme innan man blandar ihop det
Citera
2021-12-09, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Mycket märkligt, då måste det vara något speciellt med din mage.
För det går nämligen inte att bli hög genom att bara äta det som det är, det måste dekarboxyleras, annars får du ingen effekt, och får du effekt så är det placebo eller redan dekarboxylerat.
Så himla enkelt är det.

Vad jag förstår efter att ha läst runt lite så blir vissa haschsorter dekarboxylerade vid tillverkningen då upphettning sker men det beror på vilken process som används så vissa sorter blir inte dekarboxylerade vid tillverkningen.

Har stött på båda delarna och med vissa sorter hände ingenting och då smulade jag ner det fint i en ungstålig glasburk där jag täckte för öppningen med två lager aluminiumfolie och in med det i ugnen i 30 min på cirka 110 grader och därefter slog det hur bra som helst vid intag i kombo med något med hög fetthalt.

Men vissa sorter jag kommit över har varit väldigt potenta från start och har inte behövt göra någonting med dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in