2015-05-28, 11:40
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flippertrollkarl
Tja!

Försöker sluta med rökning, och ska därför börja äta mitt hasch istället.
Nu har jag försökt göra det ordentligt tre gånger. Första gången med margarin, de andra gångerna med riktigt smör.
Värmer ett par/tre matskedar smör (mer beroende av mängd hasch) i en såskastrull på lägsta värmenivån på spishällen, häller i haschet när smöret smält helt. Låter det stå i runt 30-40 minuter och rör om i kastrullen ofta.

Idag hällde jag det i en kopp kaffe tillsammans med en deciliter vispgrädde och drack.
Inte någon av gångerna har jag fått märkbar effekt, snarare en sådär halvstukad känsla. Det är ju knappast vad jag vill uppnå.

Har haft varierande mängd hasch. Mellan 0,8 - 2 gram ungefär.

Någon vänlig och kunnig flummarsjäl som kan peka ut och rätta mitt fel hjälpa mig att bli bäng?
Gör cannabutter med en större mängd hasch som du bara stoppar i kylen.
Riv ner haschet i så mycket smält smör som du vill göra, slå i lite vatten och låt det puttra på låg-medel värme(det ska inte ryka) i minst 3-4 timmar.
Rör om då och då så det inte bränns fast i botten. Sila sedan smörjan genom en tunn handduk så är det klart.
Längre koktid = mer utvunnet THC.
Citera
2015-05-28, 13:09
Medlem
Flippertrollkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000001
Gör cannabutter med en större mängd hasch som du bara stoppar i kylen.
Riv ner haschet i så mycket smält smör som du vill göra, slå i lite vatten och låt det puttra på låg-medel värme(det ska inte ryka) i minst 3-4 timmar.
Rör om då och då så det inte bränns fast i botten. Sila sedan smörjan genom en tunn handduk så är det klart.
Längre koktid = mer utvunnet THC.

Tack för svar.
Men tyvärr delar jag kök med andra och vågar inte ha dödsknark i kylen. Vill tillaga ett par portioner åt gången ungefär.
Varför vattnet? Är det något jag bör göra även med mindre mängder smör och hasch?
Citera
2015-05-28, 21:10
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Tack för svar.
Men tyvärr delar jag kök med andra och vågar inte ha dödsknark i kylen. Vill tillaga ett par portioner åt gången ungefär.
Varför vattnet? Är det något jag bör göra även med mindre mängder smör och hasch?
Okej! Det enda jag kan rekommendera dig då är att göra en firecracker. Recept finns på google.
Lite vatten tillsätts främst för att reducera chansen att det bränns vid. Mycket annat tas också upp av vattnet, T.ex. Det som gör cannabis grönt.
Citera
2015-05-28, 21:23
Medlem
Citat:
Någon vänlig och kunnig flummarsjäl som kan peka ut och rätta mitt fel hjälpa mig att bli bäng?
Lär dig av proffsen:
https://www.youtube.com/watch?v=QT7UDlVj05U
Citera
2015-05-31, 22:03
Medlem
pennoks avatar
Bumpar lite ifall någon får för sig att läsa om ämnet och inta rent gräs oralt.
Var ju ändå 6 år sedan tråden var aktiv

Gör man inte om det till olja eller blandar ut det i fett eller tex coccos-olja så bör man värma det innan för att oxidera THC´t /cannabinoiderna

100grader i ugnen i ca 1 timme. kommer att göra gräset mycket mer potent vid förtäring

Ett extra tips är att grinda det till fint pulver i tex en kaffe-grinder eller mat mixer.
Finare pulver kommer att resultera i flera kontaktytor i magsäcken och därmed kommer det tas upp snabbare. Man upplever då ett bättre och starkare rus.

Fint att fylla 00 eller 000 gelatinkapslar och ha med sig ut om man tex inte vill röka på jobb eller annat ställe, men ändå behöver medicinen för tex- värk oro, mm. Då är detta ett utmärkt knep.
Ruset/effekterna man vill uppnå blir dessutom längre varaktiga i systemet.

detta kan även göras om man skall extrahera det till någon organisk olja eller vid tillverkning av butanhoney oil.

Skall man baka eller framställa olja via isopropanol eller acetonhash behövs klippet eller budsen ej förvärmas då de kommer upp i bra temp under tillverkningsprocessen.
Citera
2015-05-31, 22:22
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Hjälp med att äta marijuana oralt, please snabba svar behövs .. infogad.

/Mod
Citera
2015-06-04, 00:45
Medlem
pennoks avatar
Någon som testat Erkrans cannabis tinktur "Grön drake" jävlar i helvete vilket drag. perfekt för en (Som mig som inte gillar tobak) en liten kapsyl under tungan räckte för att hålla mig i god form i många timmar. Då är jag van med THC. Kan rekommendera detta starkt. underbar smak, underbart rus, och väldigt drygt för den lilla pengen. Mycket mer ekonomiskt än att köpa gräs eller brunt/svart

Gick även att ladda i E-ciggen med gott resultat.

Och nej jag är inte här för att göra reklam för Erkran. Tror inte han behöver någon reklam. Hans långa erfarenhet som säljare och hans produkter talar för sig själva och gör sin egen reklam

vart ni får tag på det får ni lista ut själva. inga pm tack.

Men om någon testat denna underbara produkt skriv gärna och berätta eran upplevelse. Själv var jag jätte euforisk i många timmar på en kapsyl.
Citera
2015-06-05, 13:58
Medlem
Bagarnss avatar
Sitter nere i RLD i Amsterdam i detta nu.
Rökte en sativa joint igår och kände mig lite halvskön ett tag. Men ville ha mer så gick till Baba och köpte först en space muffin. Väntade 1,5h men var lite besviken då inget hände så köpte en brownie på samma ställe. Muffinsen innehöll tydligen grönt men brownien brunt varpå de utlovade bättre effekt.
Har vare sig ätit eller rökt på mkt länge. Senast jag åt blev det alldeles för mkt och jag sov ca 18h.

Detta gav dock ett skönt och långsamt påkrypande rus. Gick bort till Casa Rosa och kollade lite livesex shower. Kickade in halvvägs i showen. Efteråt blev det en jävla massa fet mat på stan innan jag gick hem till hotellet och kollade på film innan jag somnade. Har ADHD och haft sömnproblem hela livet. Detta var nog den bästa natts sömn jag kan komma ihåg på många år och vaknade upp utvilad och avslappnad. Lagom bäng under kvällen och mår prima såhär dagen efter.
Citera
2015-06-05, 14:13
Medlem
SDKZs avatar
Jag älskar att baka kakor på hasch, mycket längre och mer psykadeliskt rus
Citera
2015-06-08, 22:12
Medlem
Finns det något idiotsäkert sätt att framställa cannabutter? Lyckas bränna sönder gräset ca hälften av gångerna jag försöker göra cannabutter genom att röra ned i smält smör på spisen, vilket ju känns fett ovärt. Går det t.ex. att göra i ugnen på något sätt, där man ju kan ställa in temperaturen exakt?
Citera
2015-06-08, 22:18
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cicero23
Finns det något idiotsäkert sätt att framställa cannabutter? Lyckas bränna sönder gräset ca hälften av gångerna jag försöker göra cannabutter genom att röra ned i smält smör på spisen, vilket ju känns fett ovärt. Går det t.ex. att göra i ugnen på något sätt, där man ju kan ställa in temperaturen exakt?
Frågan är om det inte skulle kunna fungera i microvågsungnen?
Citera
2015-06-08, 22:52
Medlem
Är vattenbad idiotsäkert? Det bör det vara eftersom smöret aldrig kan nå över 100 grader då va? Hur länge ska man låta det stå på spisen för bästa effekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in