2015-10-07, 16:58
Medlem
Tog 25g margarin
3g Hasch
1 kopp vatten

Smälte margarin i kastrull och tillsatte hasch under omrörning. Lät det småsjuda i ~15min.
Tillsatte 1 kopp vatten och lät det koka upp. Hällde det genom kaffefilter ner i kopp med tepåse(svarta vinbär) samt 3 suketter. Sörjan som blev kvar i filtret hällde jag också ner(såg potent ut).
Resultat:
Sett värre!
Smakade helt ok! Myyyycket bättre än hasch-oboy jag gjort tidigare i alla fall.

Nu har det gått cirka 3h sen intag på tom mage. Känner lite, kan även vara placebo, får återkomma på den punkten.

Imorgon ska jag göra exakt samma sak fast dekabox... dexarkar...., dekarboxylera först.
Empirisk forskning när den är som bäst!
Citera
2015-10-07, 17:10
Medlem
Dekarboxylering är vad man vill göra när man värmer upp cannabis, det förvandlar thc till en mer verksam variant. Jag skriver på telefon, så jag utelämnar en hel del. Obehandlad cannabis som inmundigas så sker en viss del av förvandlingen i levern. Man hjälper levern lite genom att låta cannabisen genomgå denna process... Sök på den engelska motsvarigheten för dekarboxylering så finns det mycket intressant att läsa för den vetgirige.
Citera
2015-10-07, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alanharper
Stormkoka??

Har aldrig testat men vad jag har läst på internet så ska man alltid göra det på låg värme..??
Man ska inte stormkoka cannabisprodukter. Gör du det, förångas THC-molekylerna. Det är så en "vaporizer" (sv. förångare) fungerar.

Vette faen vad TS har skrivit. Inte en vetenskaplig text, direkt.
Citera
2015-10-07, 18:32
Medlem
microdosings avatar
Alternativt recept:
1. Dekarboxylera haschet
2. Koka thé
3. Lägg i haschet
Citera
2015-10-07, 18:38
Medlem
Fubinacas avatar
Fråga angående Hasch Oboy

Har tidigare gjort ett recept som består av 0.5-1 gram hasch och blandat ner det i smält margarin och sedan hällt i mjölk och rört om sedan hällt i en mugg med oboy. Funkar galant!

Min fråga är om det fortfarande skulle funka om jag skulle ställa muggen i kylskåpet till nästa dag eller skulle jag behöva värma om den? Eller kan jag dricka den kall och fortfarande känna något?

Har hört tidigare att man kan frysa hasch brownies och andra "edibles" och dom håller fortfarande sin potens men vill veta om man kan dricka oboyen kallt och känna något eller om jag måste värma om.

Ursäkta dumma frågan men vill veta eftersom jag tänkte ta med oboyen i en petflaska till en friluftsdag.
Citera
2015-10-07, 18:47
Moderator
kvm3s avatar
Följande trådar infogade:

hash TE! Fett nice!!
Fråga angående Hasch Oboy

/Mod
Citera
2015-10-07, 18:48
Medlem
fuskas avatar
Värmen är till för att skynda på smörets förmåga att binda de Goa i CB.
Men varmt behöver det inte vara. Du kan göra smör med grönt och och stället för att sila bort växtdelarna så fryser du in allt så blir det starka med tiden*
Samma sak med blue honey. Fast annan drog.

*har jag läst
Citera
2015-10-07, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Okej? Varför kokar du det så länge för? Smör och brass tar typ 10 sek att lösa upp i en kastrull. Ju längre du kokar dessu sämre borde det bli iom att du kokar bort THC.

Haha nä,
Det tar betydligt mkt längre tid än så,
Då har du inte fått ut full effekt

https://www.leafly.com/news/lifestyl...is-infused-tea
Citera
2015-10-07, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fubinaca
Har tidigare gjort ett recept som består av 0.5-1 gram hasch och blandat ner det i smält margarin och sedan hällt i mjölk och rört om sedan hällt i en mugg med oboy. Funkar galant!

Min fråga är om det fortfarande skulle funka om jag skulle ställa muggen i kylskåpet till nästa dag eller skulle jag behöva värma om den? Eller kan jag dricka den kall och fortfarande känna något?

Har hört tidigare att man kan frysa hasch brownies och andra "edibles" och dom håller fortfarande sin potens men vill veta om man kan dricka oboyen kallt och känna något eller om jag måste värma om.

Ursäkta dumma frågan men vill veta eftersom jag tänkte ta med oboyen i en petflaska till en friluftsdag.

Självklart går det att ha kylt
Man värmer upp hash eller grönt med smör, grädde eller cocosfett bara för att annars tar inte kroppen upp allt som den kan,
Sen när det väl thc och cbd är i fettet så är de där
Citera
2015-10-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av microdosing
Alternativt recept:
1. Dekarboxylera haschet
2. Koka thé
3. Lägg i haschet

Men hur ska du då få ut full effekt?
Då om thc och cbd behöver binda sig vid fett för att vi ska kunna ta upp så mkt som möjligt i kroppen,
Och thc (ej cbd) behöver hettas upp till 63grader innan även det ska kunna aktiveras på rätt vis och kunna fp full effekt via oralt intag

Har du budder däremot så räcker det med en kortare uppvärmningstid än med vanligt gräs eller hash då det ska bestå av 80+% thc/cbd,
Inga pollen att koka ur de goa ämnena ur osv,
Citera
2015-10-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absurd-suprnovA
Man ska inte stormkoka cannabisprodukter. Gör du det, förångas THC-molekylerna. Det är så en "vaporizer" (sv. förångare) fungerar.

Vette faen vad TS har skrivit. Inte en vetenskaplig text, direkt.

Haha va? Är du inte klok?
Thc förbränns vid 180grader c,
Och hur hett kan vatten bli när de står och storm kokar?

Grabben läs din läxa innan du skriver saker som
"Vette faen vad TS har skrivit. Inte en vetenskaplig text, direkt."
Citera
2015-10-10, 19:01
Medlem
Fubinacas avatar
Någon som har testat käka en edible innan dom går på ett flyg? Alltså t.e.x stoppa i sig en precis innan man går förbi säkerhetskontrollen och sedan att det kickar in när man står vid gaten och ska stiga på flyget. Någon som har testat detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in