2015-04-25, 12:10
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rituallykosher
Hej.

Hade tänkt göra mig ett glas haschoboy, men jag har kanske världens kletigaste hasch och jag läser att man bör "smula" ner haschet, därför undrar jag hur det kommer gå med små klumpar?

Jag kan emellertid försöka sitta och pilla det till tunna lager men jag pallar inte slänga bort en 1a för ingenting, om det inte blir samma effekt av ett kladdigt hasch - har ni något speciellt tillvägagångssätt?

Har ni själv använt "kladdigt hasch" för att göra oboy på? Vad bör jag tänka på? Hur länge ska smöret + haschet ligga och gotta sig? När vet jag att det är klart?

Jag har läst mig till detta, men behövs det något mer?

En kastrull, en sked, en kopp?

1) En tesked smör som jag smälter på lägsta värme (3-4 nivån, har 12)

2) Hivar i så små haschbitar som möjligt och låter dessa sen lösas upp i någon minut tillsammans med smöret.

3) Fyller upp en kopp mjölk, värmer på skiten tillsammans med oboy och sen

Voilá?

En sista fråga - vad är det vanligaste misstaget man gör? Går det ens att misslyckas? Bränna smöret?

Gör bara så små bitar du kan av haschet, det kommer att smälta ihop med smöret och bli rinnande.
Det vanligaste misstaget folk gör är att värma det för kort tid, så låt det stå på plattan på 1 eller 2 i minst 15-20 minuter och rör om samtidigt. Låt det inte bli för varmt men det är viktigt att du låter det ta sin tid så att du aktiverar THCA till THC så att det kan tas upp i magen, googla decarboxylation om du vill läsa mer, lycka till.
Citera
2015-04-25, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mjaukatt
Gör bara så små bitar du kan av haschet, det kommer att smälta ihop med smöret och bli rinnande.
Det vanligaste misstaget folk gör är att värma det för kort tid, så låt det stå på plattan på 1 eller 2 i minst 15-20 minuter och rör om samtidigt. Låt det inte bli för varmt men det är viktigt att du låter det ta sin tid så att du aktiverar THCA till THC så att det kan tas upp i magen, googla decarboxylation om du vill läsa mer, lycka till.

Tack för det!

Hade nog det där med "decarboxylation" i bakhuvudet, tack för att du nämnde det. Hade med all sannolikhet misslyckats annars.

Fridens.
Citera
2015-04-25, 13:12
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Tack för det!

Hade nog det där med "decarboxylation" i bakhuvudet, tack för att du nämnde det. Hade med all sannolikhet misslyckats annars.

Fridens.

Ät det på fastande mage och när du börjar känna effekterna kan du äta något, helst med mycket fett i.
Tycker att det här har fungerat bäst för mig i alla fall, tänk även på att det kan ta upp till 2.5 timme innan du känner full effekt så ha tålamod.
Citera
2015-04-25, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ät det på fastande mage och när du börjar känna effekterna kan du äta något, helst med mycket fett i.
Tycker att det här har fungerat bäst för mig i alla fall, tänk även på att det kan ta upp till 2.5 timme innan du känner full effekt så ha tålamod.

Står vid spisen just nu. Ska bara värma på mjölken tillsammans med oboyen. Som tur har jag inte inmundigat något idag :-)

Återkommer om ett par timmar.
Citera
2015-04-25, 22:49
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Står vid spisen just nu. Ska bara värma på mjölken tillsammans med oboyen. Som tur har jag inte inmundigat något idag :-)

Återkommer om ett par timmar.

Gissar att det fungerade?
Citera
2015-04-25, 22:59
Medlem
Citat:
Det ska funka utan problem
Citera
2015-04-26, 01:53
Bannlyst
Citat:

Ja, det gjorde det minsann. Blev en lagom dos för att gå runt och vara lite småmysig hela dagen. Ska göra det på kashmiret nästa gång.
Citera
2015-05-02, 19:33
Medlem
Har lite brunt över kan man blanda det med smält smör/choklad och bara dricka?
Har ingen möjlighet att röka eller att dekarboxylera skiten. har runt 0.7-1.3 gram över.
Citera
2015-05-02, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atchok
Har ingen möjlighet att röka eller att dekarboxylera skiten. har runt 0.7-1.3 gram över.

Blanda i det i smöret på låg värme, blanda sedan i smöret i valfri dryck.
Citera
2015-05-02, 22:43
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Den lilla mängden hade jag rökt. Men vill du ta det oralt så smält ned det på låg värme som en annan sa och ät / drick det på valfritt sätt. Tom mage också
Citera
2015-05-02, 23:23
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:

Har du 1 gubbe bra hasch så kan du få det trevligt ett par timmar på just det sättet du pratar om.
Citera
2015-05-05, 12:09
Medlem
Gjorde ett par chokladbollar som jag blandade ner ~1 gram i. Mitt problem med att äta cannabis är smaken av gräset när man äter chokladbollarna. Finns det någonting som döljer smaken av gräs?
Senast redigerad av rbbdbb 2015-05-05 kl. 12:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in