Citat:
Hej.
Hade tänkt göra mig ett glas haschoboy, men jag har kanske världens kletigaste hasch och jag läser att man bör "smula" ner haschet, därför undrar jag hur det kommer gå med små klumpar?
Jag kan emellertid försöka sitta och pilla det till tunna lager men jag pallar inte slänga bort en 1a för ingenting, om det inte blir samma effekt av ett kladdigt hasch - har ni något speciellt tillvägagångssätt?
Har ni själv använt "kladdigt hasch" för att göra oboy på? Vad bör jag tänka på? Hur länge ska smöret + haschet ligga och gotta sig? När vet jag att det är klart?
Jag har läst mig till detta, men behövs det något mer?
En kastrull, en sked, en kopp?
1) En tesked smör som jag smälter på lägsta värme (3-4 nivån, har 12)
2) Hivar i så små haschbitar som möjligt och låter dessa sen lösas upp i någon minut tillsammans med smöret.
3) Fyller upp en kopp mjölk, värmer på skiten tillsammans med oboy och sen
Voilá?
En sista fråga - vad är det vanligaste misstaget man gör? Går det ens att misslyckas? Bränna smöret?
Hade tänkt göra mig ett glas haschoboy, men jag har kanske världens kletigaste hasch och jag läser att man bör "smula" ner haschet, därför undrar jag hur det kommer gå med små klumpar?
Jag kan emellertid försöka sitta och pilla det till tunna lager men jag pallar inte slänga bort en 1a för ingenting, om det inte blir samma effekt av ett kladdigt hasch - har ni något speciellt tillvägagångssätt?
Har ni själv använt "kladdigt hasch" för att göra oboy på? Vad bör jag tänka på? Hur länge ska smöret + haschet ligga och gotta sig? När vet jag att det är klart?
Jag har läst mig till detta, men behövs det något mer?
En kastrull, en sked, en kopp?
1) En tesked smör som jag smälter på lägsta värme (3-4 nivån, har 12)
2) Hivar i så små haschbitar som möjligt och låter dessa sen lösas upp i någon minut tillsammans med smöret.
3) Fyller upp en kopp mjölk, värmer på skiten tillsammans med oboy och sen
Voilá?
En sista fråga - vad är det vanligaste misstaget man gör? Går det ens att misslyckas? Bränna smöret?
Gör bara så små bitar du kan av haschet, det kommer att smälta ihop med smöret och bli rinnande.
Det vanligaste misstaget folk gör är att värma det för kort tid, så låt det stå på plattan på 1 eller 2 i minst 15-20 minuter och rör om samtidigt. Låt det inte bli för varmt men det är viktigt att du låter det ta sin tid så att du aktiverar THCA till THC så att det kan tas upp i magen, googla decarboxylation om du vill läsa mer, lycka till.