2015-05-17, 02:20
Avstängd
Hur gör jag med färdiggrindat gräs? har 5g disel kush och vill göra en liten kopp att dricka eller äta det rent på något sätt med bra effekt. Vill dock inte ta för mycket , inte varit hög på typ 10 år, vill mest bli lite chill så kanske 0.5g

Så förslag på hur jag tillagar det så att jag inte gör fel o slösar fint gräs på ingenting?

Tack så mycket på förhand

Orkar inte baka eller laga något, bryr mig inte om hur det smakar vill bara bli bäng , kan jag ta kanske 0.5g av det färdiggrindade gräset o lägga i en fet klick smör, låta det fräsa 5-10 minuter tillsammans på 2an på plattan o sen in med hela sörjan i ett glas mjölk o svepa skiten?
Senast redigerad av zanderman 2015-05-17 kl. 03:15.
Citera
2015-05-17, 09:03
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Hur gör jag med färdiggrindat gräs? har 5g disel kush och vill göra en liten kopp att dricka eller äta det rent på något sätt med bra effekt. Vill dock inte ta för mycket , inte varit hög på typ 10 år, vill mest bli lite chill så kanske 0.5g

Så förslag på hur jag tillagar det så att jag inte gör fel o slösar fint gräs på ingenting?

Tack så mycket på förhand

Orkar inte baka eller laga något, bryr mig inte om hur det smakar vill bara bli bäng , kan jag ta kanske 0.5g av det färdiggrindade gräset o lägga i en fet klick smör, låta det fräsa 5-10 minuter tillsammans på 2an på plattan o sen in med hela sörjan i ett glas mjölk o svepa skiten?

Varm oboy är en av mina favorit recept.
Citera
2015-05-17, 16:26
Avstängd
Kan man känna av det om man är helt ny inom cannabis och tar kanske 0.1 eller 0.2g (ögonmått) i en smörklick och låter det puttra på låg värme i 5-10 minuter o sen häller ner hela smör/cannabisblandningen i en kopp te? (smakade inte så gott)

Vill inte bli totalbäng bara lite skön, drog en sån kopp för 20 min sen, får se om det händer nåt
Citera
2015-05-17, 21:33
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Kan man känna av det om man är helt ny inom cannabis och tar kanske 0.1 eller 0.2g (ögonmått) i en smörklick och låter det puttra på låg värme i 5-10 minuter o sen häller ner hela smör/cannabisblandningen i en kopp te? (smakade inte så gott)

Vill inte bli totalbäng bara lite skön, drog en sån kopp för 20 min sen, får se om det händer nåt
Högst sannolikt får du absolut ingen märkbar effekt av en så pass liten dos.

Vill du inte bli "totalbäng" så håll dig till att röka. Äter man tillräckligt för att få effekt så brukar det bli riktigt tungt efter ett par timmar.
Citera
2015-05-18, 04:28
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:

Vet folk som inte är "helt nya" på det och blivit stekta på 0.2g, men det handlar om kvaliteten på rökat och inte mängden.
Citera
2015-05-18, 11:57
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Vet folk som inte är "helt nya" på det och blivit stekta på 0.2g, men det handlar om kvaliteten på rökat och inte mängden.

Och tillagningsmetoden.

Var i chriss för några veckor sedan där några ur sällskapet käkade spacecakes. 0.25g i varje kaka enligt försäljaren. Hen med minst erfarenhet sneade ur något brutalt medan resten(alla vana stoners sedan några år tillbaka) "red på vågen" s.a.s

En av dem käkade en till spacecake precis innan tåget hem och var stukad i över 36h.
Citera
2015-05-19, 00:24
Medlem
BakedTurtles avatar
Tjena!
Nu är det så att jag inte bakar ofta men ska göra det ganska snart med ca 10 gram hash och undrar hur många bitar räcker det till om man ska bli hög på en eller två?
Citera
2015-05-19, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BakedTurtle
Tjena!
Nu är det så att jag inte bakar ofta men ska göra det ganska snart med ca 10 gram hash och undrar hur många bitar räcker det till om man ska bli hög på en eller två?
5 gram räcker
Citera
2015-05-19, 18:50
Medlem
BakedTurtles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pardeus
5 gram räcker
Hade tänkt ha i 10 gram eftersom vi är ganska många som ska ha. Runt 8 pers
Citera
2015-05-19, 21:41
Medlem
Omorals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedTurtle
Hade tänkt ha i 10 gram eftersom vi är ganska många som ska ha. Runt 8 pers

Om det är bra hasch så kommer det garanterat räcka, är det dunder är det nog i överkant på 8 personer.
Citera
2015-05-20, 23:19
Medlem
BakedTurtles avatar
Tjena!
Har ca 2.5 kryddmått kief och undrar hur mycket jag behöver för ett glas kief-oboy?
Citera
2015-05-28, 10:18
Medlem
Flippertrollkarls avatar
Tja!

Försöker sluta med rökning, och ska därför börja äta mitt hasch istället.
Nu har jag försökt göra det ordentligt tre gånger. Första gången med margarin, de andra gångerna med riktigt smör.
Värmer ett par/tre matskedar smör (mer beroende av mängd hasch) i en såskastrull på lägsta värmenivån på spishällen, häller i haschet när smöret smält helt. Låter det stå i runt 30-40 minuter och rör om i kastrullen ofta.

Idag hällde jag det i en kopp kaffe tillsammans med en deciliter vispgrädde och drack.
Inte någon av gångerna har jag fått märkbar effekt, snarare en sådär halvstukad känsla. Det är ju knappast vad jag vill uppnå.

Har haft varierande mängd hasch. Mellan 0,8 - 2 gram ungefär.

Någon vänlig och kunnig flummarsjäl som kan peka ut och rätta mitt fel hjälpa mig att bli bäng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in