Smakade som hashet luktade dvs outstanding Dock inget man skulle få lust på under tex munchie. Nu är det c.a 3 timmar sedan jag käkade biten och det känns väldigt avkopplande, perfekt vardags high. Alla borde testa detta recept!
Har märkt att jag får ett sånt sug av min brownies pågrund av weedet i. Smakar riktigt gott och jag måste gömma undan dom innan munchiesarna kommer!
var försiktiga med brownies då dom smyger upp på er.
Rolig historia:
Morsan åt en bit födelsedags kaka jag lämnade i kylen en gång, den var bakad av en proffs cannabis konfektyr och innehöll 30 gram A+ Amsterdam-gräs och 15 gram A+ bubbel hash. Fy fan va bäng hon blev i två dagar efterat. Hon missa tåget hem, jag lämnade henne i hotell rummet....sorry mamma.
Jag har kommit över 5g hash. Eftersom jag inte har något jag kan röka det med, har jag tänkt mig att baka med det. Men jag har sökt på både google och youtube. Men jag har inte lyckats hitta något bra "recept". Så jag skulle vara tacksam ifall jag får något bra svar. Tanken är att det ska vara till två personer. Och att allt ska bli ätit på ett tillfälle. Men jag fattar att vi inte ska få i oss 5g på samma tillfälle. Någon med något bra recept?
Ta minst 1.5g. orkar du inte baka så kan du handla någon typ av muffin eller annat på närmsta ICA återförsäljare sedan kan du i en metall slev smälta margarin med hashet i för att sedan tillsätta detta på vad du nu köpte - varning för att det kommer smaka illa.
Hur kan du ha misslyckats med att googla, finns ju hur mycket som helst.
Testa "Cooking with hash".
En klassiker som jag rekommender är hash-oboy/varm choklad, det är sjukt gott. Tänk på att att använda mycket fett (smör eller grädde) och att alltid ligga på relativt låga temperaturer när du lagar knarkmat.
Du behöver ytterst lite om du bara skall käka en gång.
Här är ett recept, notera att detta är 2,5g på 12 bitar och 2 st räcker för att bli stenad.
Att äta Cannabis; Den stora guiden till lyckade brownies!
Hejsan alla glada Flashbackare!
Kollade runt i forumet och google och såg till min förvåning att det inte fanns någon komplett guide till hur man bakar med cannabis!
Fick då idéen att skriva denna guiden i väntan på att ruset kommer, så ni får ursäkta om det blir lite flummigt mot slutet . Frågor ang. Ruset och tillredningen besvarar jag gladeligen, då jag är lite av en sjävutnämnd mästerkock då det gäller att baka på båda ekonomiskt, psykologiskt och tom. Estetiskt sätt!
Andra recept är naturligtvis välkommna, bara att dela med sig till era flashbackbröder så kanske vi kan få en riktigt stor dundertråd?
Detta recept är de klassiska haschbrownies som omnämns väldigt ofta i olika amerikanska filmer. Självklart kan man använda cannabis i andra recept, men då måste man tänka på ett par saker, som jag tänker gå in på mer längre ner.
Så nu är ni alla nyfikna på hur man bakar dessa exklusiva Dealen ā la Flashback kakor, nu kör vi!
Förord, visdomsord och ett varningens finger:
Cannabis kan ta väldigt lång tid på sig innan det kickar in. Åt en bit kaka för 30 minuter sen och känner än bara en liten buzz, men vet tillräckligt för att inte ta mer. Inom 2 timmar kommer jag vara helt väck.
Man ska ALDRIG ta mer direkt, utan vänta i min 2 timmar. Detta receptet kommer (om anvisningarna är följda) leda till 4-5 timmar RUS, alltså 4-5 timmar riktig mindfuck som kan jämföras med en liten dos cubenesis.
Ät INTE dessa om du ska gå ner i vikt.. Munchiesarna du får av detta är FÖRJÄVLIGA
Vad du behöver:
(12 bitar)
2 ägg
2.5 dl socker
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt
2,5 gram standard - dunderröka
Tillagning
1: Den svåraste delen av bakningen, att utvinna så mycket THC och andra cannabioider som möjligt från gräset/haschen. Sätt på stekplattan och lägg värmen på 2/6 eller 4/9 och lägg i 100g margarin (ju högre fetthalt desto bättre). Smula ner gräset med en grinder/naglarna och försök få så pulvrig konsistens som möjligt, och om det är hasch vi pratar om så värm ut den med tändaren (se bara till så den inte antänder).
Häll i skiten när smöret är helt smält och låt det stå där i 45 - 60 minuter.
Väldigt viktigt det här med tiden, avgörande i hur potent dina brownies blir. Har haft i en 5a och väntat i 30 minuter och haft in en 2,5a av samma gräs i 60 minuter, och ja, 2,5 blev MYCKET mer potent.
När det är 20 minuter kvar så lägger du in 5 block mörk choklad (70%+) motsvarande 4 msk kakao och låter det smälta.
2: Ta en glasform och kläck 2 ägg och häll i 2,5 dl socker. Vispa tills det blir poröst och häll i mjöl, vaniljsocker, salt och blandningen som du låtit stå i spisen i minst 45 minuter. Rör om så allt blir jämt fördelat.
3: In i ugnen med, lägg temperaturen på 170 grader (INTE MER) i 20 minuter. Nu kommer tricket; Det som vi nu gör är att förånga Cannabidioler, ämnet som verkar antipsykotiskt och som har den lugnande sedativa effekten i cannabis. Visst blir kroppen fortfarande bortdomnad men denna kakan kommer bli POTENT i mindfuck aspekten. Du blir kort sagt mentalt och rätt fysiskt hypead, festat hårt med alkohol och dessa brownies i 4 timmar, slutade med att jag var för mindfuckad för att somna den natten..
Nog om det!
4: När det stelnat och blivit små sprickor på kanten av browniesarna så är de klara! Ut och låt den svalna, dela den i 12 bitar och lägg in i kylen för att stelna. När de är kalla så NJUT!
FAQ:
Q: Hur länge håller ett rus?
A: Beror helt på dig, men för mig håller det intensiva ruset i 4-5 timmar från intag. Alltså fasen då du är helt väck och inte kan prata med snut om det skulle bli aktuellt. Du kommer känna en buzz i 24 timmar efter intag, och vara lite efterbliven dagen efter.
Q: Hur är ruset?
A: Som att vara färsking igen Starka mental aktivitet, tankarna rusar, musik känns nice, man vill bara sjunka ner i soffan eller ut och festa. Väldigt svårt att hålla sig till ett ämne om man diskuterar, känner redan att jag börjar bli bäng....
Q: Hur ekonomiskt är det?
A: Väldigt. Många säger att man måste lägga in offantliga mängder cannabis för att laga mat, desvärre är deras tillagningssätt felaktigt. Antingen låter de inte fettet suga upp cannaboiderna eller så gräddar man kakan för lite. 2,5 gram röker jag lätt upp på en kväll, men 2 bitar av denna kaka räcker hela dagen.
Q: Kommer jag få en haschpsykos?
A: Eftersom jag aldrig drabbats av en eller inte haft några dåliga erfarenheter av cannabis så vet jag helt ärligt inte. Att man förångar cannabidoler i gräset kanske bidrar till att man blir helt hyper och nojjig, så intag på egen risk är det som gäller.
Q: Kan jag använda smöret till annat än kakor?
A: Självklart! Men låt inte temperaturen gå över 175 grader då THC och andra cannaboider förångas. Så att steka med det är ingen bra ide. Att bre på macka, blanda in i te, använda i andra bakverk fungerar utmärkt! Bara fantasin sätter gränser.
Q: Hur smakar det?
A: Beror på vad du har i, med hasch får du en lite mintig smak som faktiskt blir jävligt god. Därför rekommenderar jag folk att använda hasch i detta recept, vill faktiskt käka mer bara för smakens skull men det ska man passa sig med. Om du har gräs kommer det bli en framträdande smak av just gräs, huruvida du tycker det är gott är upp till dig.
Q: Hur hög är du nu?
A: Dunder
Sista ord:
Tror jag fick med mig allt. Frågor kommer att besvaras i tråden, inte via PM.
Såg också en tråd om ens lillebror som åt brownies, GE ABSOLUT inte brownies till någon som inte är beredd på ruset och införstår sig i hur det är att vara bäng. Detta är inte ett rus som man vill få när man inte är beredd/har saker att göra på dagen. Du kommer INTE kunna göra något speciellt komplicerat resten av dagen när du ätit några bitar.
En normaldos är 1/12 av hela kakan, vilket kan se ut som jävligt lite med tanke på att vi lagt in en halva. Låt dig inte luras, måste du absolut pröva att äta mer så vänta i 2 timmar. Minst.
Onsetten på detta går väldigt segt, inte som när du röker att du når peaken på 2-3 minuter. Peaken kan ta upp till 1 timme att nå, så även om du känner dig bäng efter 40 minuter, de där sista 10 minutrarna innan peaken är underbara
Tror det var allt för mig, kommer kolla igenom tråden när jag är nykter.
Bånn appetiiitooh
Mycket bra!
Säker på att 1 bit räcker, alternativt 2? Är isåfall bara 0,2g/0,4g!
Vet inte hur mycket du vet men om jag smälter smör på lågvärme i låt säga 3 timmar. Kommer det bli bättre eller kan det istället sänka potensen?
Har tidigare gjort smör, första gången med redan vaporizat gräs (väldigt lite) och blev otroligt hög. Prövade senare att köra med att grinda buds och körde vatten med smör metoden, lät den ligga på låg värme och blev inte en gnutta påverkad. Smöret var riktigt grönt. Vad var felet?
Sen tänkte jag också smälta om smöret efter jag fryst det. Värt?
Mycket bra!
Säker på att 1 bit räcker, alternativt 2? Är isåfall bara 0,2g/0,4g!
Vet inte hur mycket du vet men om jag smälter smör på lågvärme i låt säga 3 timmar. Kommer det bli bättre eller kan det istället sänka potensen?
1 bit räcker för en okej vardags high i alla fall för min del, två bitar vore nog det ideala om man känner att man vill gå lite längre. Precis käkat 1,5 av kakan jag bakade, ska se om det blir någon större skillnad Underbart recept för övrigt.
Angående smöret så gissar jag att det inte blir någon märkbar effekt om man låter det ligga längre än 60 minuter, om inte så skulle det förmodligen vara vanligare att låta skiten stå i timmar.
Jag och flickvännen hade tänkt att baka lite. Har kommit över en 5a standard (tror jag) brunt.
Hon har aldrig provat förut, jag har provat att röka något bloss någon gång och en halv spliff någon gång. Aldrig varit nykter då jag har testat så jag har heller aldrig känt på det ordentligt.
Smidigt sett att göra det på? Blir väl någon kladdkaka/brownie/chokladbollar. Men hur mycket behövs för att vi ska få en trevlig kväll? Hur länge sitter det i? När bör vi käka det vi har bakat, tidsmässigt alltså?
Det där med att smälta det i smör, måste man göra det jättesakta? Funkar det att smula ner haschet på rivjärn?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!