2013-01-30, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anesthesia
Smakade som hashet luktade dvs outstanding Dock inget man skulle få lust på under tex munchie. Nu är det c.a 3 timmar sedan jag käkade biten och det känns väldigt avkopplande, perfekt vardags high. Alla borde testa detta recept!

Har märkt att jag får ett sånt sug av min brownies pågrund av weedet i. Smakar riktigt gott och jag måste gömma undan dom innan munchiesarna kommer!
Citera
2013-01-30, 03:52
Medlem
var försiktiga med brownies då dom smyger upp på er.

Rolig historia:
Morsan åt en bit födelsedags kaka jag lämnade i kylen en gång, den var bakad av en proffs cannabis konfektyr och innehöll 30 gram A+ Amsterdam-gräs och 15 gram A+ bubbel hash. Fy fan va bäng hon blev i två dagar efterat. Hon missa tåget hem, jag lämnade henne i hotell rummet....sorry mamma.
Citera
2013-01-30, 18:14
Medlem
WeedSomeSmokes avatar
baka med hash.

Jag har kommit över 5g hash. Eftersom jag inte har något jag kan röka det med, har jag tänkt mig att baka med det. Men jag har sökt på både google och youtube. Men jag har inte lyckats hitta något bra "recept". Så jag skulle vara tacksam ifall jag får något bra svar. Tanken är att det ska vara till två personer. Och att allt ska bli ätit på ett tillfälle. Men jag fattar att vi inte ska få i oss 5g på samma tillfälle. Någon med något bra recept?
Citera
2013-01-30, 18:18
Medlem
Ta minst 1.5g. orkar du inte baka så kan du handla någon typ av muffin eller annat på närmsta ICA återförsäljare sedan kan du i en metall slev smälta margarin med hashet i för att sedan tillsätta detta på vad du nu köpte - varning för att det kommer smaka illa.
Citera
2013-01-30, 18:28
Medlem
PerOlofStrumpbyxas avatar
gör en bulldeg ( http://www.receptcentralen.se/brod-och-bak/kanelbullar/ Blanda sedan ner hashet + 2dl sirap. rulla ihop till små bollar och låt jäsa i 20min. Pensla med ägg. Stoppa sedan in i ugnen på 250grader i 7min.
Citera
2013-01-30, 18:29
Medlem
Gör kladdkaka, skiiiitgott
Citera
2013-01-30, 18:29
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Hur kan du ha misslyckats med att googla, finns ju hur mycket som helst.

Testa "Cooking with hash".

En klassiker som jag rekommender är hash-oboy/varm choklad, det är sjukt gott. Tänk på att att använda mycket fett (smör eller grädde) och att alltid ligga på relativt låga temperaturer när du lagar knarkmat.
Citera
2013-01-30, 18:47
Moderator
kvm3s avatar
Tråden baka med hash. infogad.

/Mod
Citera
2013-01-31, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brazilio
Du behöver ytterst lite om du bara skall käka en gång.

Här är ett recept, notera att detta är 2,5g på 12 bitar och 2 st räcker för att bli stenad.

Mycket bra!
Säker på att 1 bit räcker, alternativt 2? Är isåfall bara 0,2g/0,4g!
Vet inte hur mycket du vet men om jag smälter smör på lågvärme i låt säga 3 timmar. Kommer det bli bättre eller kan det istället sänka potensen?

Har tidigare gjort smör, första gången med redan vaporizat gräs (väldigt lite) och blev otroligt hög. Prövade senare att köra med att grinda buds och körde vatten med smör metoden, lät den ligga på låg värme och blev inte en gnutta påverkad. Smöret var riktigt grönt. Vad var felet?

Sen tänkte jag också smälta om smöret efter jag fryst det. Värt?
Citera
2013-01-31, 21:53
Medlem
Anesthesias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meanted
Mycket bra!
Säker på att 1 bit räcker, alternativt 2? Är isåfall bara 0,2g/0,4g!
Vet inte hur mycket du vet men om jag smälter smör på lågvärme i låt säga 3 timmar. Kommer det bli bättre eller kan det istället sänka potensen?

1 bit räcker för en okej vardags high i alla fall för min del, två bitar vore nog det ideala om man känner att man vill gå lite längre. Precis käkat 1,5 av kakan jag bakade, ska se om det blir någon större skillnad Underbart recept för övrigt.

Angående smöret så gissar jag att det inte blir någon märkbar effekt om man låter det ligga längre än 60 minuter, om inte så skulle det förmodligen vara vanligare att låta skiten stå i timmar.
Citera
2013-02-01, 01:16
Medlem
Ludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laval
hej, tänkte göra lite haschte.. har aldrig gjort 'ett förr.. ska man bara koka upp vattnet o sedan släppa ner biten i te't?
haha wtf ska du bara lösa upp den? ok.
Citera
2013-02-08, 17:40
Medlem
Jag och flickvännen hade tänkt att baka lite. Har kommit över en 5a standard (tror jag) brunt.

Hon har aldrig provat förut, jag har provat att röka något bloss någon gång och en halv spliff någon gång. Aldrig varit nykter då jag har testat så jag har heller aldrig känt på det ordentligt.

Smidigt sett att göra det på? Blir väl någon kladdkaka/brownie/chokladbollar. Men hur mycket behövs för att vi ska få en trevlig kväll? Hur länge sitter det i? När bör vi käka det vi har bakat, tidsmässigt alltså?

Det där med att smälta det i smör, måste man göra det jättesakta? Funkar det att smula ner haschet på rivjärn?

Alla tips för 2 newbies välkomnas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in