2014-11-07, 12:53
Medlem
sven33s avatar
Var i Colorado här om månaden och provade deras "Edibles". De rekommenderade 5-10mg THC för en nybörjare som mig och 15-20mg för någon som var en van brukare. Trots detta behövde jag äta bakelser innehållandes 75mg(!) innan jag kände ordentlig effekt, alltså 10-15 gånger så mycket som rekommenderat. Samtidigt blev jag alldeles borta av ett enda bloss från grejerna de har där borta.

Med andra ord lär det där vara väldigt individuellt hur mycket man behöver.
Citera
2014-11-07, 13:08
Medlem
Ska du baka med grönt eller brunt?
Bra brunt räcker det med 0.5g var.
Bakade på 1g var sist, var mongo i 10h ca.
Citera
2014-11-07, 13:19
Medlem
knokkelmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnah

Sant, bakade på brunt första gången. TS, du vill inte göra samma misstag. Trodde jag skulle dö, fick kanske i mig 1 gram.
Gav upphov till denna goda tråd, all stolthet rann ur mig:
(FB) överdos gräs just nu
(använde mig av ordet "överdos" för att jag hade panik och ville få många läsare)

Edit: Insåg nu att moderator tagit bort mina inlägg i tråden där jag framstod som komplett sinnessjuk. Kanske borde göra en ny tråd i rusrapporter.
Citera
2014-11-07, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnah
har riktigt bra brunt. Dock verkar det som att (nästan) alla andra säger att jag bör röka det istället. Men själva grejer är att vi ska ta det innan vi köper biljetter typ, så att ruset glider in fint när filmen har börjat. Jag testar helt enkelt baka en liten jävel och se vad som händer!
Citera
2014-11-07, 13:43
Medlem
Sirmesss avatar
Jag kör ungefär 1g per chokladboll. Perfekt om man ska gå på bio

Mvh
Citera
2014-11-07, 13:56
Medlem
KaptenTrulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dylanolog
har riktigt bra brunt. Dock verkar det som att (nästan) alla andra säger att jag bör röka det istället. Men själva grejer är att vi ska ta det innan vi köper biljetter typ, så att ruset glider in fint när filmen har börjat. Jag testar helt enkelt baka en liten jävel och se vad som händer!

Ja baka det istället, nånting kommer ni säkert att känna av Gör gärna en rus rapport senare, vore intressant o läsa
Citera
2014-11-07, 14:33
Medlem
Under 1 gram är slöseri enligt mig, tycker inte man känner så mycket speciellt inte 1g på 3 pers.
Citera
2014-11-07, 14:43
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Det tar längre tid att bli hög när du konsumerar Cannabis genom att äta det. Sen tycker jag inte att du bör äta det i och med att du är färsking ( no offence ), det är lätt att det blir för mycket då, du vill väl inte sitta i en biosalong och känna att du är alldeles för hög för att ens må bra, eller hur?
Citera
2014-11-07, 14:51
Medlem
Kitakos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieMeduzaRagger
Det tar längre tid att bli hög när du konsumerar Cannabis genom att äta det. Sen tycker jag inte att du bör äta det i och med att du är färsking ( no offence ), det är lätt att det blir för mycket då, du vill väl inte sitta i en biosalong och känna att du är alldeles för hög för att ens må bra, eller hur?

Man kan ju helt enkelt gå därifrån om det blir obehagligt

Har aldrig ätit cannabis, men däremot druckit i form av haschchocklad fast det är väl samma sak. Hade i ca 1-1.5g i ett stort glas och svepte ner det. Slog ordentligt hårt, skulle varmt kunna rekommendera det (glömd inte ha i någon sorts fett som kan lösa upp knarket)
Citera
2014-11-07, 15:06
Medlem
Bara ni håller klaffen på bion så..
Citera
2014-11-07, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenTrulle
Ja baka det istället, nånting kommer ni säkert att känna av Gör gärna en rus rapport senare, vore intressant o läsa
Lätt!
Citera
2014-11-07, 16:46
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Ett gram räcker verkligen inte när man ska baka till tre pers, rök det istället. Är avundsjuk på dig TS, tar lätt en femma på en kväll där vi endast är två pers.
Får jag fråga hur många år du rökt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in