2014-10-06, 23:08
Avstängd
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hohi
Jag hade i ca 0.5.

Jag smälte smöret för sig, sänkte värmen på plattan och sattr in en halv mugg med mjölk i mikron och började värma den. Sedan smulade jag successivt ner bruningen och värmde upp smöret lite då och då. När mjölken var varm och bruningen nermalen så hällde jag ner smöret i mjölken, tillsatte pulver och rörde runt duktigt. Varje gång jag tog en slurk så blandade jag rikligt för att få det jämnt och fint.

Jag har ingen aning om hur mkt smör jag tog, det var inte jättemycket iaf.

Och detta räckte och funkade bra för att du skulle bli bäng? Ca hur varmt hade du på plattan när du smulade ner haschet?
Citera
2014-10-07, 14:35
Medlem
AllAboutNothings avatar
Äta brownies på brunt är bland det bästa som finns, sällan man får en sådan peak av hasch.

Jag och en kompis hade med oss rätt bra brunt från "Chris" för ett par månader sedan.
Satt i kanske 2,5g och gjorde 6 STORA muffins (vi löste upp biten i smält smör i en kastrull).

Efter att ha mumsat i ca 20 min kände man hur det började gotta sig i sinnet.
Sen efter ca 45 min var jag ett totalt mongo.
Förstår ännu inte hur jag kunde bli så körd. Vi började äta ca 12 på dagen och jag kommer inte ihåg så mycket mer från då.

Det jag vet är att det var ett jävligt bra sätt att flumma bort hela dagen.
Vad jag vet mer är att jag mest satt och lirade och sedan gjorde lite mat.
Nu i efterhand kanske det var lite slöseri med så mycket bra brunt men det är värt att prova

Nu i efterhand skulle jag rekommendera att baka på "bush-hasch" då det inte är så effektivt att röka.
Kör hårt med bakning men passa dig för att fylla på med en spliff eller mer hasch för snabbt.
Ruset kan dröja lite och därför knocka dig rätt bra om du blir för ivrig

Peace
Citera
2014-10-07, 17:53
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllAboutNothing
Efter att ha mumsat i ca 20 min kände man hur det började gotta sig i sinnet.
Sen efter ca 45 min var jag ett totalt mongo.
Det låter som ett bra mycket snabbare påslag än vad jag någonsin har erfarit vid oral administration av fettlöst cannabis.
Citera
2014-10-07, 20:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Det låter som ett bra mycket snabbare påslag än vad jag någonsin har erfarit vid oral administration av fettlöst cannabis.
Jag kan känna redan vid 30min att man börjar känna nått.
Då har det varit oboy och utan ätit på 8h.
Men oftast handlar det mer om 1-2h, innan man börjar känna nått.

Den värsta påslaget för mig, var när jag hade gjort butan hasch.
Hade skrapat ut allt jag kunde.
Och beslutade göra oboy på resten, så lite smör och micron.
I den skålen med skrapet, under tiden kokade upp mjölk i grytan.
Sen hällde i den kokande mjölken i skålen.
Rörde om riktigt ordentligt, sen blanda ihop allt i en mugg.
Det slog på rejält, men gick inte så snabbt.
Tog nog 1½h innan det börja ta, men sen jävlar vilken påslag.

La mig tidigt, men vet att sambon sa till mig 10ggr att det är dax att gå upp till jobbet.
Var en rejäl afterglow.
Citera
2014-10-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.doingitbig
Tack för tipset och den utförliga beskrivningen.

Ingen fara ^^

Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Och detta räckte och funkade bra för att du skulle bli bäng? Ca hur varmt hade du på plattan när du smulade ner haschet?

Absolut, jag blev riktigt stukad i flera timmar.

På min spis har jag graderingen 1-6. Jag smälte smöret på 6'an och när smöret var smält så tog jag av kastrullen från platten och ställde ned den till 2. När jag smulat ner ca halva så värmde jag smöret igen genom att helt enkelt bara ställa kastrullen på plattan i ett par sekunder medans jag rörde om, sedan tog jag bort kastrullen igen och följde samma procedur.
Citera
2014-10-07, 22:47
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag kan känna redan vid 30min att man börjar känna nått.
Då har det varit oboy och utan ätit på 8h.
Men oftast handlar det mer om 1-2h, innan man börjar känna nått.

Den värsta påslaget för mig, var när jag hade gjort butan hasch.
Hade skrapat ut allt jag kunde.
Och beslutade göra oboy på resten, så lite smör och micron.
I den skålen med skrapet, under tiden kokade upp mjölk i grytan.
Sen hällde i den kokande mjölken i skålen.
Rörde om riktigt ordentligt, sen blanda ihop allt i en mugg.
Det slog på rejält, men gick inte så snabbt.
Tog nog 1½h innan det börja ta, men sen jävlar vilken påslag.

La mig tidigt, men vet att sambon sa till mig 10ggr att det är dax att gå upp till jobbet.
Var en rejäl afterglow.
Ja, det är svårt att komma ur sängen efter en dag med att ha käkat/druckit cannabis.
Citera
2014-10-08, 11:50
Medlem
AllAboutNothings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3

Som jag sa även, det var stora jävla brownies så det tog ett bra tag att äta upp alla, men vanligtvis tar det ca 45 min innan jag blir redigt go
Citera
2014-10-08, 11:58
Medlem
vanilljs avatar
Om ni någonsin får chansen så måste ni åka till christiania och köpa deras kakor! kostar väl 70-150 kr st..

tidigare erfarenhet utav att inta cannabis oral: hemmagjorda chokladbollar.
fick lite halvdan effekt blev nice när man rökte men man visste inte riktigt om de va de man åt eller gåsen som gav utslag.

hur som back till topic i chris så köpte jag två st och åt en, väntade en timma kände inget rökte en gås vid 13:00 tiden 6 timmar senare någonstans runt 19:00 så var jag så jävla väck att jag va tvungen att ta en nap i en timma för att ens kunna prata

3 dagar senare hemma i svergie igen så bestämde jag mig för att äta min sista kaka och INTE röka innan utan låta den göra sitt så jag verkligen kunde avgöra hur det kändes utav att bara äta.

tog väl cirkus en timma innan jag började känna av något. tänkte för mig själv att det kan vara placebo.. men icke yttligare 20 min gick och nu började de gå upp för mig att jag va baked as fuck.. inom den kommande timmen så var det som att åka uppför en bergodalbana.. hur stekt jag än va så slutade det inte jag blev bara bängare o bängare tillslut typ 2.5 timmar efetr intag tror jag att jag peakade, vet inte riktigt blev så stekt att jag somnade!!

Riktigt coolt att testa inte alls som att röka! 10/10
Citera
2014-10-08, 12:55
Medlem
Jag har aldrig ätit eller druckit hash, men skulle det funka att man smälter smör och smular ner 0,5 och sen bara hälla ner det i ett glass oboy?
Citera
2014-10-08, 16:38
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaPontus
Jag har aldrig ätit eller druckit hash, men skulle det funka att man smälter smör och smular ner 0,5 och sen bara hälla ner det i ett glass oboy?
Det funkar bra! Se till att värma haschet en stund i smöret, det får gärna gegga ihop sig fint, sen är det bara att köra!
Citera
2014-10-08, 16:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Ja, det är svårt att komma ur sängen efter en dag med att ha käkat/druckit cannabis.
Man tänker ju inte riktigt på att det sitter i så länge.
Så sätta igång vid 21-22 tiden, för sen gå jobba på morgonen.
Är en dålig idé, men man lär sig av sina misstag
Citera
2014-10-08, 21:18
Avstängd
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hohi
Ingen fara ^^

Absolut, jag blev riktigt stukad i flera timmar.

På min spis har jag graderingen 1-6. Jag smälte smöret på 6'an och när smöret var smält så tog jag av kastrullen från platten och ställde ned den till 2. När jag smulat ner ca halva så värmde jag smöret igen genom att helt enkelt bara ställa kastrullen på plattan i ett par sekunder medans jag rörde om, sedan tog jag bort kastrullen igen och följde samma procedur.

Okej och det var mer eller mindre helt okej röka, inget dunder liksom? Tänker på hur mycket man ska ta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in