2014-06-28, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vet inte om det är en diskussion direkt om vilket som är bäst.
Där tror jag de flesta är med på att laka ur och värma upp det lite, gör de aktiva komponenterna mer lätt åtkomliga.
För att komma in i systemet snabbare.

Ena jag säger i ämnet, är att man inte behöver lägga det i smör och värma upp det, för att det ska funka.
För det fungerar utan värme och fett.

Stämmer bra att det funkar utan värme och fett. Dock så blir det ett rejält ökat behov av cb för en dos samt smakar bra mycket godare med fett och lite choklad. Samt äter man bara cannabis rent så luktar ens avföring cannabis.

Om man tillagar weed tex räcker 0,2g för att bli stenhög. För att äta rent så behöver jag minst 1g för närheten av samma effekt.

Sen den som sa att cannabis är fettlösligt är direkt felaktigt. Dock så är vissa substanser i cannabis fettlösliga.
Senast redigerad av Skrotnisseochhansvanner 2014-06-28 kl. 14:32.
Citera
2014-06-28, 14:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Stämmer bra att det funkar utan värme och fett. Dock så blir det ett rejält ökat behov av cb för en dos samt smakar bra mycket godare med fett och lite choklad.

Sen den som sa att cannabis är fettlösligt är direkt felaktigt. Dock så är vissa substanser i cannabis fettlösliga.
Jo, en kopp choklad/oboy är inte alls fel.
Har kört äppelmos och finhackat grönt, det går ned det med

Sen har man hakat upp sig på fettlösligt, och inbillar sig att man "måste" aktivera det med fett.
Aktivera lär inte ske med fett enbart, i så fall med värmen.
Då värmen ombildar det till andra mer tillgängliga cannabinoider.
Fettet är för mig ett medium där man drar ut cannabinoiderna till, skulle funka med en del andra vätskor också.
Men fett är mer passande tycker jag.
Kanske finns någon här som använder annat, någon?

Gjorde butanhasch en gång, och sköljde rent skålen med resterna som jag inte fick upp.
Med kokande mjölk och sen bara lite oboy i, det såg inte ut att vara mycket.
Men jävlar vad det pangade på, visst lite fett i mjölken(3%).
Tror dock att värmen gjorde mer där.
Citera
2014-06-28, 14:52
Medlem
Citat:
Jo, en kopp choklad/oboy är inte alls fel.
Har kört äppelmos och finhackat grönt, det går ned det med

Sen har man hakat upp sig på fettlösligt, och inbillar sig att man "måste" aktivera det med fett.
Aktivera lär inte ske med fett enbart, i så fall med värmen.
Då värmen ombildar det till andra mer tillgängliga cannabinoider.
Fettet är för mig ett medium där man drar ut cannabinoiderna till, skulle funka med en del andra vätskor också.
Men fett är mer passande tycker jag.
Kanske finns någon här som använder annat, någon?

Gjorde butanhasch en gång, och sköljde rent skålen med resterna som jag inte fick upp.
Med kokande mjölk och sen bara lite oboy i, det såg inte ut att vara mycket.
Men jävlar vad det pangade på, visst lite fett i mjölken(3%).
Tror dock att värmen gjorde mer där.

Mejeriprodukter i allmänhet verkar fungera. Läst om flera som har använt yoghurt till redan vaporiserat weed.
Citera
2014-06-29, 23:21
Medlem
jajalbdps avatar
Har för mig att vanlig matolja funkar
Om man slänger i en liten klick kanske det funkar.

Jag är inte jätte erfaren när det gäller att inta det oralt.

Peace
Senast redigerad av jajalbdp 2014-06-29 kl. 23:25.
Citera
2014-07-03, 20:43
Medlem
Ska köpa en 4a brunt med 6 polare och laga nånting av hela 4an. Visst borde en 4a räcka för 6 pers? och har ni nå tips på vad vi kan laga? Alla är efarna inom rökning men vi har aldrig lagat något innan, så ge gärna tips på enkla recept

tack på förhand och sorry för flummig text - lagom bränd
Citera
2014-07-04, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PickadollPelle
Ska köpa en 4a brunt med 6 polare och laga nånting av hela 4an. Visst borde en 4a räcka för 6 pers? och har ni nå tips på vad vi kan laga? Alla är efarna inom rökning men vi har aldrig lagat något innan, så ge gärna tips på enkla recept

4 gram räcker så att ni alla ska bli mycket väl bänga
Citera
2014-07-05, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PickadollPelle

Forts.

Så, vi åkte och hookade av en grabb vi aldrig köpt av förut pga vi ville ha brunt o inte grönt och våra kontakter hade inget. Fick tyvärr bara en 3.4 ist för 4a och alla mina polare säger att dem blev bänga förutom jag och en annan. Jag röker ganska mycket jämfört med alla dem men jag tror att dem bara låtsades, dem kan vara lite fjantiga på det sättet. Nu har vi planerat in att vi ska göra det en gång till men vi ska ha 1.5g per person i bakelsen.

Då ber jag er efter ett recept och hur vi ska göra för att det ska bli så bra som möjligt, skulle uppskattas rejält och tack på förhand
Citera
2014-07-05, 18:03
Medlem
Jaktlystens avatar
Jag är sedan några månader tillbaka en regelbunden rökare. Nu har jag även testat att inta cannabis i te-form. Jag bryggde det i ca 50-60 min med okänd mängd standardgrönt och rikligt med smör (jag kan länka receptet jag följde om någon är intresserad). Sedan satte jag mig framför datorn, intog mitt nybryggda te och väntade på effekten.

Jag tänkte att det borde ta max 2 timmar, men timmarna gick... Efter 5 timmar gav jag upp och gick och la mig för att sova. Efter drygt en timme sömn vaknar jag upp med ett av de fetaste ruset jag haft :O

Har någon av er här på forumet varit med om att det tagit 6 timmar innan ni fått effekt efter att ha ätit/druckit cannabis? Är det vanligt? Jag har alltid fått höra att det tar 45 min - 2 h för det att kicka.
Citera
2014-07-05, 19:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaktlysten
Jag är sedan några månader tillbaka en regelbunden rökare. Nu har jag även testat att inta cannabis i te-form. Jag bryggde det i ca 50-60 min med okänd mängd standardgrönt och rikligt med smör (jag kan länka receptet jag följde om någon är intresserad). Sedan satte jag mig framför datorn, intog mitt nybryggda te och väntade på effekten.

Jag tänkte att det borde ta max 2 timmar, men timmarna gick... Efter 5 timmar gav jag upp och gick och la mig för att sova. Efter drygt en timme sömn vaknar jag upp med ett av de fetaste ruset jag haft :O

Har någon av er här på forumet varit med om att det tagit 6 timmar innan ni fått effekt efter att ha ätit/druckit cannabis? Är det vanligt? Jag har alltid fått höra att det tar 45 min - 2 h för det att kicka.
Du ätit en redig måltid före?
Tycker man på fastande magen kan ana det krypa på en efter ca30min.
Och vid ca2h närmat sig peak.
men har även haft 2h, men aldrig så många timmar du fick.

Gick du upp igen, eller fick du den grymmaste sömnen
Citera
2014-07-05, 22:52
Medlem
Jaktlystens avatar
Citat:
Du ätit en redig måltid före?
Tycker man på fastande magen kan ana det krypa på en efter ca30min.
Och vid ca2h närmat sig peak.
men har även haft 2h, men aldrig så många timmar du fick.

Gick du upp igen, eller fick du den grymmaste sömnen
Ja jag hade faktiskt käkat en ganska stor middag innan. Antar att det måste ha bidragit?
Jag pallade hursomhelst inte hålla mig vaken. Men det blev en väldigt skön sömn den natten om man säger så ^^
Citera
2014-07-10, 01:21
Medlem
AgustSeris avatar
Funderar på att göra 25 stycken brownies vad rekomenderar ni för mängd cannabis?
Dessutom ge gärna mig recept på canaoil
Citera
2014-07-10, 11:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgustSeri
Funderar på att göra 25 stycken brownies vad rekomenderar ni för mängd cannabis?
Dessutom ge gärna mig recept på canaoil
Vad är syftet med dom?
Äta en och bli tokbäng eller äta 3 för samma resultat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in