2014-04-29, 22:16
Medlem
VonBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timberwolf
Till att börja med så överdriver du hjärtslagen (ja, hjärtrytmen kan gå upp men så mycket stegrar den inte), det som förmodligen hände är att du tror att det slår snabbare än vad det faktiskt gör eftersom att du uppfattar saker gravt annorlunda när du är så påverkad.

Sen så kan du skippa alkoholen i samband med CB, långt ifrån alla människor klarar den kombinationen och innan du har fått en rätt okej CB vana så kan det vara bra att välja att antingen äta eller röka, det slår olika och om du inte är van så är varken mängden eller kombinationen alltid lyckad.

Sist men inte minst så är det viktigt att alltid komma ihåg att det är drogen som gör dig nojig, känner du att du börjar fokusera på något negativt så gör något helt annat (byta rum brukar funka bra likväl för CB som för hallucinogena), annars kan det vara härligt att ta en promenad med lite musik för att komma in i en egen liten mysbubbla och därmed komma på andra (och bättre) tankar.

Bra skrivet. Kanske inte framstod att det var första gången jag rökte CB i nyktert tillstånd. Har kanske rökt på fyllan 7-10ggr innan det och då har det gått bra men får aldrig nån effekt av det då alkoholen har varit prio 1.

Hmm får testa mig fram och se vad som händer och hoppas på att jag någonsin får ett positivt inflytande av det
Citera
2014-04-30, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Detta är vad jag tror:
Du har slösat på riktigt fin röka och fått en feting Placebo.
Har väldigt svårt att tro på att du blev just stångad av THC eftersom du ej kan ha löst upp det eller aktiverat det.

Klart det funkar med te. har gjort så mer än en gång med bra resultat. Bäst är att göra smör och baka av det.
Citera
2014-04-30, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonBong
Bra skrivet. Kanske inte framstod att det var första gången jag rökte CB i nyktert tillstånd. Har kanske rökt på fyllan 7-10ggr innan det och då har det gått bra men får aldrig nån effekt av det då alkoholen har varit prio 1.

Hmm får testa mig fram och se vad som händer och hoppas på att jag någonsin får ett positivt inflytande av det

Ett tips är att röka nykter, att planera upp det hela, styra med en bra vän eller aktiviteter som du uppskattar att göra själv. Att blanda droger kan ha olika effekt vid olika tillfällen så bara för att du har rökt på när du har varit påverkad förr så behöver det inte betyda att det slår likadant varje gång.

Sen så är det viktigt att äta ordentligt; när du röker så ökar risken för blodsockerfall ganska rejält, dricker du alkohol så nyttjas din energi åt att bryta ner etanolen och då har du mindre kvar när det väl är dags för en holk.

Mitt tips är att rulla 2 fina rackare, gå ut i naturen och sätta sig på någon trevlig klipphäll vid vatten med sol i ansiktet så delar du och en kompis på den första spliffen medan ni snackar lite och kanske har lite bakgrundsmusik. När ni börjar bli mysiga så tar ni fram lite picknick varpå ni röker nummer 2 på vägen bort från platsen (att röka under pågående promenad kan leda till fenomenala äventyr).

Ha gärna lite extra redo hemma sedan om ni vill fortsätta ha det gött dagen igenom (ha färdigrullade om ni inte tror er klara av att rulla i påverkat tillstånd alt. ha pipa/bong redo)

Smoke up!
Citera
2014-05-04, 20:13
Medlem
hur lång tid tar det innan det kickar in? ca 2 g bruning tillsammans med två matskedar smör på låg värme och sedan mjölk och kakao. ska dricka det alltså

typ 1 timme innan de kickar in ?
Citera
2014-05-04, 20:34
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex1111
hur lång tid tar det innan det kickar in? ca 2 g bruning tillsammans med två matskedar smör på låg värme och sedan mjölk och kakao. ska dricka det alltså

Ungefär en timma ja
Citera
2014-05-04, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Ungefär en timma ja

ca 1 h och 30 min för mig nu och känner inte mycket alls. Hade dock käkat en del innan och läste att man helst ska ta det på tom mage. får se om det kickar in snart
Citera
2014-05-06, 10:42
Medlem
Okej jag hade tänkt göra hashbrownies åt totalt 4-5 pers. Vet någon ett bra recept för det? Skulle verkligen uppskatta hjälp
Citera
2014-05-06, 10:46
Medlem
erkfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterJansson01
Okej jag hade tänkt göra hashbrownies åt totalt 4-5 pers. Vet någon ett bra recept för det? Skulle verkligen uppskatta hjälp

http://swecan.org/index.php?name=For...wtopic&t=74667

Vet inte riktigt hur många det där receptet är till för men ser för jävla gott ut!
Citera
2014-05-06, 10:53
Medlem
aja fan nu är det så att jag bara har hasch men det är väl lika bra. Ser fan riktigt gött ut
Citera
2014-05-06, 13:32
Medlem
erkfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterJansson01
aja fan nu är det så att jag bara har hasch men det är väl lika bra. Ser fan riktigt gött ut

Borde väl va samma grejer, på ett ungefär GL
Citera
2014-05-06, 22:44
Medlem
basseakers avatar
Citat:
ca 1 h och 30 min för mig nu och känner inte mycket alls. Hade dock käkat en del innan och läste att man helst ska ta det på tom mage. får se om det kickar in snart

Kan ta upp mellan 1-2h tydligen beroende på hur mycket man käkat, hoppas det var gött
Citera
2014-05-07, 13:04
Medlem
Citat:

För mig tar det nästan alltid runt 2 timmar innan det kickar in om jag äter/dricker CB. Numera så blir ätandet ofta ett komplenment till rökat som redan är igång så jag kan omöjligt säga exakt hur länge tiden går innan det slår till numera.
Kan ju dock ta och testa ikväll och återkomma (då även med mitt finfina recept)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in