2014-04-22, 15:41
Medlem
Boblovebudss avatar
Jag ska åka tåg i många timmar och tänkte ta med mig något ät/drickbart som innehåller cannabis. Jag orkar inte baka massa kakor utan tänkte något lite mer smidigt. Typ att smälta en marabou kaka och sedan hälla i 1 g gräs. Funderar även på att göra cannabis oboy och ta med det i en termos. Är inte så insatt i detta och undrar om någon skulle kunna rekommendera något som är lätt/smidigt att göra samt lätt att ta med sig och konsumera utan att bli upptäckt.

Om det funkar att göra oboy så skulle jag helst göra det. Någon som gjort det och kan berätta hur det blev samt hur man gör på ett bra sätt.

Undrar även om man blir röd i ögonen av att äta/dricka det. Tacksam för svar.
Citera
2014-04-24, 16:16
Medlem
weedtalks420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drömliv
Ska du ta det nu inatt? du får skriva när du tagit det o berätta hur det gick!

OT. själv sitter jag här o unnar mig några linor tjack för en gångs skull. Underbart är det!

Men åhhhh, nu läskar du mig allt, en lina skulle ju inte va fel nu, tsm me några glas vodka o en spliff o ett knull med flickvännen ^^
Citera
2014-04-24, 16:23
Medlem
weedtalks420s avatar
Jag har ett U-rör, alltså ett rör format som ett U, snodde de från kemin i skolan, i ena öppningen har jag en kopp, och andra änden har ja tejpat för och gjort ett hål i sidan, där man drar in röken! Sen tänder man på rökat i koppen o drar in! Men iaf, i själva röret har jag lagt i fullt med löste, o efter att de har varit där inne väldigt länge, o ja har rökt medans de ä i, så har de dragit åt sig ångorna och THC! Och igår tog jag ut teet o kokade vatten o la i de, o fy HELVETE va bäng ja blev! De va sjukt, 2 dar bäng non stop, ja va bäng när ja vaknade dagen därpå! Rekommenderar de starkt, fyfan va gött de va!
Citera
2014-04-27, 21:59
Medlem
basseakers avatar
Idag körde jag på ca 1-1.5g i oboy men sen 45 minuter efter att jag druckit oboyen gick jag ut på en spliff. Första gången jag intar cannabis via magen och jag har hört att det tar ca 45-1h för det att börja kicka. Så jag kläckte genidraget att röka spliffen timeat med det så jag får peaken på rökat medans det jag käkat börjar röra sig mot sin. Så tanken är att sen när rökats peak börjar avta kickar den från det man käkat igång.

Det är säkert redan någon som kommit på det, men jag tänkte bara dela med mig av en just nu trevlig känsla efter ca 1h sen jag drack och 10 efter jag rökt
Citera
2014-04-27, 23:19
Medlem
CrippledJoins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Idag körde jag på ca 1-1.5g i oboy men sen 45 minuter efter att jag druckit oboyen gick jag ut på en spliff. Första gången jag intar cannabis via magen och jag har hört att det tar ca 45-1h för det att börja kicka. Så jag kläckte genidraget att röka spliffen timeat med det så jag får peaken på rökat medans det jag käkat börjar röra sig mot sin. Så tanken är att sen när rökats peak börjar avta kickar den från det man käkat igång.

Det är säkert redan någon som kommit på det, men jag tänkte bara dela med mig av en just nu trevlig känsla efter ca 1h sen jag drack och 10 efter jag rökt

Låter trevligt. Dock när jag gjorde oboy så gjorde jag det på 1g vaporiserat Super Lemon Haze. Det var första gången jag intog cannabis oralt så att säga och det var den värsta upplevelsen jag haft på cannabis.

Det var kul och soft först, men det slutade aldrig peaka... Efter tre timmar med bara peak så blev jag sjukt illamående och gick och la mig. 11 timmar efter när jag vaknade var jag fortfarande illröd i ögonen och kunde inte gå för min balans var borta. Spydde till och med på morgonen.

Så var försiktig, det kan gå illa ibland
Citera
2014-04-28, 05:36
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenrajpa
En fråga.

Varför inte bara röka gräset istället? själv så tycker jag den bästa känslan på cannabis är den som man får när man röker
Personen som är intresserad av att äta cannabis kanske inte vill förstöra sina lungor? Jag tycker mer personer borde äta sitt gräs.
Citera
2014-04-28, 18:12
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrippledJoin
Låter trevligt. Dock när jag gjorde oboy så gjorde jag det på 1g vaporiserat Super Lemon Haze. Det var första gången jag intog cannabis oralt så att säga och det var den värsta upplevelsen jag haft på cannabis.

Det var kul och soft först, men det slutade aldrig peaka... Efter tre timmar med bara peak så blev jag sjukt illamående och gick och la mig. 11 timmar efter när jag vaknade var jag fortfarande illröd i ögonen och kunde inte gå för min balans var borta. Spydde till och med på morgonen.

Så var försiktig, det kan gå illa ibland

Jag mådde riktigt jävla bra jävligt länge, var fortfarande tokskev efter klockan 3 på natten. Illröda ögon hade jag med, men det blev inte så farligt är en väldigt van brukare också. Det enda jobbiga var att det blev lite jobbigt att sova eftersom min hjärna gick på högvarv och jag försvann in i min egna lilla fantasivärld istället för att somna.
Citera
2014-04-28, 19:21
Medlem
CrippledJoins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Jag mådde riktigt jävla bra jävligt länge, var fortfarande tokskev efter klockan 3 på natten. Illröda ögon hade jag med, men det blev inte så farligt är en väldigt van brukare också. Det enda jobbiga var att det blev lite jobbigt att sova eftersom min hjärna gick på högvarv och jag försvann in i min egna lilla fantasivärld istället för att somna.

Haha sånt som händer. Alla andra gånger jag käkat så har det varit en riktigt trevlig upplevelse.

Vill dock tillägga att jag var sjuk då (kom på det nu), var förkyld och hade möjligtvis feber - därav misstänker jag att illamåendet osv kom från det. Vill minnas att jag kände mig ganska frisk men man vet aldrig. Skitsamma. Ha så kul i fortsättningen!
Citera
2014-04-29, 01:03
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrippledJoin
Haha sånt som händer. Alla andra gånger jag käkat så har det varit en riktigt trevlig upplevelse.

Vill dock tillägga att jag var sjuk då (kom på det nu), var förkyld och hade möjligtvis feber - därav misstänker jag att illamåendet osv kom från det. Vill minnas att jag kände mig ganska frisk men man vet aldrig. Skitsamma. Ha så kul i fortsättningen!

Ska jag garanterat göra, idag blev det te blandat istället. Men att inta cannabis så här rekomenderar jag till alla
Citera
2014-04-29, 08:20
Medlem
VonBongs avatar
Bakade en muffin samtidigt som jag hade rökt 0.3~0.5 gram så sammanlagt säkert 0,9~1 gram totalt.

Fick fetaste sne trippen och hjärtat slog i 300 och trodde att jag skulle dö av hjärtattack (hjärtproblem i släkten) var nära på att ringa 112 minst 5-6 gånger men la på exakt innan dom svara. Kanske borde tillägga att jag aldrig rökt i nykters tillstånd och hade dygnat.

Så min fråga är : Vad ska jag göra för att inte få sån dålig upplevelse av weed?
Citera
2014-04-29, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonBong
Bakade en muffin samtidigt som jag hade rökt 0.3~0.5 gram så sammanlagt säkert 0,9~1 gram totalt.

Fick fetaste sne trippen och hjärtat slog i 300 och trodde att jag skulle dö av hjärtattack (hjärtproblem i släkten) var nära på att ringa 112 minst 5-6 gånger men la på exakt innan dom svara. Kanske borde tillägga att jag aldrig rökt i nykters tillstånd och hade dygnat.

Så min fråga är : Vad ska jag göra för att inte få sån dålig upplevelse av weed?
Börja med att röka först, när man käkar det är det svårare att kontrollera, samt håller mycket längre.
Citera
2014-04-29, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonBong

Till att börja med så överdriver du hjärtslagen (ja, hjärtrytmen kan gå upp men så mycket stegrar den inte), det som förmodligen hände är att du tror att det slår snabbare än vad det faktiskt gör eftersom att du uppfattar saker gravt annorlunda när du är så påverkad.

Sen så kan du skippa alkoholen i samband med CB, långt ifrån alla människor klarar den kombinationen och innan du har fått en rätt okej CB vana så kan det vara bra att välja att antingen äta eller röka, det slår olika och om du inte är van så är varken mängden eller kombinationen alltid lyckad.

Sist men inte minst så är det viktigt att alltid komma ihåg att det är drogen som gör dig nojig, känner du att du börjar fokusera på något negativt så gör något helt annat (byta rum brukar funka bra likväl för CB som för hallucinogena), annars kan det vara härligt att ta en promenad med lite musik för att komma in i en egen liten mysbubbla och därmed komma på andra (och bättre) tankar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in