2014-03-29, 23:39
Medlem
Testade göra té idag för första gången och blev så väck att jag däckade i typ 4 timmar sen vaknade jag för en stund sen. Hade då brunt i och har precis gjort en kanna till denna gången med weed, får se om det blir samma eller annan effekt. Känns mysigt och gott iallafall
Citera
2014-03-30, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brews
Testade göra té idag för första gången och blev så väck att jag däckade i typ 4 timmar sen vaknade jag för en stund sen. Hade då brunt i och har precis gjort en kanna till denna gången med weed, får se om det blir samma eller annan effekt. Känns mysigt och gott iallafall

Hur gjorde du när du gjorde te?
Citera
2014-03-30, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topoftheline
Hur gjorde du när du gjorde te?
En bit bak i tråden postades ett recept som jag följde, bara smälta en klick smör i en kastrull smula på cannabis och låt det puttra en liten stund sen vatten på det så får det koka. Sitter med en kopp just nu och det funkar rätt bra men även om man har lite smör smakar det rätt illa så jag har massor med mjölk och honung i med, fuck yeah
Citera
2014-03-30, 23:10
Medlem
Bajskatts avatar
Vet nån hur man kan skynda på effekten ?
Jag har cannabisspray, det tar alltid olika lång tid att slå, igår tog jag det och kände ingenting, sen 3 timmar senare när jag åt så slog det till som en hamare i huvudet. Går det fortare om man äter i samband med intag ?
Citera
2014-03-31, 08:33
Medlem
Pie021s avatar
Halloj
jag har bestämt mig för att fixa lite brownies, men det är så att spis fläkten där jag bor inte är speciellt bra och luktar buffé varje dag vid lunch tid. och jag undrar då hur mycket det luktar när man lagar i vattenbad.

Jag kan göra så att det går ett korsdrag rak genom köket och jag skulle väl gissa på att det skulle räcka men hur mycket luktar det ungefär? har väl tänkt att göra på 3-5g
Citera
2014-03-31, 10:16
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topoftheline
Jag låter de smält ihop sen.rör jag om i kanske nån minut sen häller ja ner de i kaffet å dricker

När jag kör så låter jag den ligga på 1:an i ca 30 minuter. Glöm inte att röra om!
Citera
2014-03-31, 14:08
Medlem
Måste det vara hasch man använder när man bakar? Det verkar som att alla bara använder det när dem bakar. Kan man inte använda weed?
Citera
2014-03-31, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empano
Måste det vara hasch man använder när man bakar? Det verkar som att alla bara använder det när dem bakar. Kan man inte använda weed?

Jovisst, se bara till att filtrera bort allt växtmaterial...
Citera
2014-03-31, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain_Napalm
Jovisst, se bara till att filtrera bort allt växtmaterial...
När jag bakade med weed senast så lämnade jag faktiskt kvar växtmatrialet. Var riktigt gott och blev fantastiska brownies. Smakade betydligt bättre än det med hasch i.
Citera
2014-03-31, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
När jag bakade med weed senast så lämnade jag faktiskt kvar växtmatrialet. Var riktigt gott och blev fantastiska brownies. Smakade betydligt bättre än det med hasch i.

Det kan jag förstå.
Citera
2014-04-03, 08:44
Medlem
Äta Cannabis

Tjo, är så att jag har en kompis som fick lite "Jack Herer", Gav han runt 0.2-0.3g. Han påstår att han käkat cirka 0.04g på kvällen och blev helt stekt ( xD ) och kunde inte sova på hela natten. Ja ni läste rätt, han påstår alltså att han käkat ca 0.04g eller mindre och blivit helt bäng. Han påstår också att man inte alls behöver tillaga det med någon form av fett för att kunna få någon effekt oralt! (därav blev han arg på mig för att jag har sagt att man behöver tillaga det med fett, jag har alltså Ljugit om att man ska baka med fett) Han påstår verkligen att han kände något. Så vad säger ni, kan manbli helt shit på 0.02-0.07g obakat?
Enligt mig nej, men vill höra vad andra har att säga. Han säger att det var cannabisen som fick han att må dåligt och stanna uppe hela natten. Så vad säger ni?
Citera
2014-04-03, 08:53
Medlem
maxojs avatar
Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in