2013-03-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkis
Tja!

Har sökt på forumet men hittar inte svaren jag söker.
På annat håll så hittar jag bara massa olika skumma svar. Ger detta en chans

Det är så att jag vill testa att dricka cannabis te.
Jag har gjort några få taffliga försök förut som resulterat i besvikelse.
Visst har man känt av det ,men inte till den grad man vill komma..
Det har mest blivit lite muskel avslappning dom gångerna, för lite grönt i antar jag.

Finns tillgång till bra brunt men vill inte slösa på det.
Så jag fixa lite blad som jag tänkte laborera med istället.

Dom 30g blad som jag funnit kommer från en hyfsad standard odling.
Kranen tycke jag skulle mosa ner allt i en bakelse men jag vet i fan, vill hellre dricka.
Men jag tycker 30g låter ju galet mycket även fast det är blad, eller?
Borde inte 15g räcka till en kopp te? Eller mindre?
Kanske jag uppfatta kranen fel?
Jag bör tillägga att jag har lite extra kilon runt buken.

Är inte speciellt erfaren som ni kanske redan klurat ut?
Med standard brukar jag hamna på ca 0.5-1g när jag röker, aldrig mindre än 0.5, sällan mer 1g.
Tycker om att bli riktigt hög,
men givetvis inte så pass så man mår skit och tuppar av... been there, done that

Mitt perfekta rus brukar innehålla " nintendo 8-bit syn" kanske någon förstår vad jag menar?
Och dom vanlinga symtomen av bruk: avslappning, riktigt skumma tankebanor, musik öra och o.s.v

Hoppas på snabba och bra svar!

Hej hopp!
det måste lösas upp i fett på låg värme, du behöver ungefär det dubbla mot rökning. jag tar 0,5 g och en stor klick smör i kastrull på 1,5 i värme på en 6skalig standardspis platta, rör om lite då o då, sörjan ändrar färg från grönt ljusbrunt till mörmörkgröntbrunt efter 15-20 min, då är det klart, sila av skräpet, ner med det bruna fettet i en mugg, fyll på med vad du vill, the kaffe joz, drick på tom mage(3tim), bli bäng i 6 timmar.

ja du måste ha uppfattat fel, 3 g måste han ha menat om han inte är helt efterbliven.
Senast redigerad av Sandstrandsbiffen 2013-03-04 kl. 16:31.
Citera
2013-03-04, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandstrandsbiffen
det måste lösas upp i fett på låg värme, du behöver ungefär det dubbla mot rökning. jag tar 0,5 g och en stor klick smör i kastrull på 1,5 i värme på en 6skalig standardspis platta, rör om lite då o då, sörjan ändrar färg från grönt ljusbrunt till mörmörkgröntbrunt efter 15-20 min, då är det klart, sila av skräpet, ner med det bruna fettet i en mugg, fyll på med vad du vill, the kaffe joz, drick på tom mage(3tim), bli bäng i 6 timmar.

ja du måste ha uppfattat fel, 3 g måste han ha menat om han inte är helt efterbliven.

3g? Med vanliga cannabis blad?
Jag menar inte buds utan dom klassiska bladen man helst inte vill röka.
kanske 6g är rimligt då?
3g låter ju lite med tanke på att det är dom thc fattiga bladen.

Men man undrar ju hur flippat det hade blivit om jag sugit i mig 30g buds! ha ha ha!
Citera
2013-03-04, 17:26
Medlem
Citat:
3g? Med vanliga cannabis blad?
Jag menar inte buds utan dom klassiska bladen man helst inte vill röka.
kanske 6g är rimligt då?
3g låter ju lite med tanke på att det är dom thc fattiga bladen.

Men man undrar ju hur flippat det hade blivit om jag sugit i mig 30g buds! ha ha ha!

finns inget o hämta i bladen
Citera
2013-03-04, 18:04
Medlem
Citat:
finns inget o hämta i bladen

Ok det lät inget roligt... Men troligt.

Men ibland säger folk att det funkar andra gånger inte.
Det kanske behövs enorma mängder eller något.
Internet gör mig förvirrad...

Återstår bara att testa och få sin egen uppfattning.
Har ju påsen full liksom.
Citera
2013-03-04, 18:39
Medlem
Citat:
Ok det lät inget roligt... Men troligt.

Men ibland säger folk att det funkar andra gånger inte.
Det kanske behövs enorma mängder eller något.
Internet gör mig förvirrad...

Återstår bara att testa och få sin egen uppfattning.
Har ju påsen full liksom.

Det är bara fattiglappar som försöker få ut nåt av bladen, det finns komplicerade metoder där man kan få ut några futtiga gram av 100 g blad, typ acetonmetoden, låter kul va?
Citera
2013-03-04, 18:57
Medlem
Citat:
Det är bara fattiglappar som försöker få ut nåt av bladen, det finns komplicerade metoder där man kan få ut några futtiga gram av 100 g blad, typ acetonmetoden, låter kul va?

Nä fyfan... sånt meck orkar jag inte med.
Vill ju bara slappa och ta mig en kopp.... eller bong
Citera
2013-03-12, 10:38
Medlem
mongomanishs avatar
Tycker aldrig jag brukar bli tillräckligt bäng, har egentligen bara hänt en gång, då var jag typ 17bast (5år sedan) och jag gjorde varm choklad på 2.5g av vad jag då ansåg som bra hasch.

Så nu har jag tagit 2.5g dunder hasch nerifrån chris, en kompis fick med en halvplatta till sin kasse för 30% dyrare pris än bästa weedet så är tiktigt tungt, nu får vi se om det blir något frt, annars får det bli att röka lite på sidan..

Hur mycket brukar ni ha i när ni lagar? Senast tog jag 2g riktigt shysst bubbel (inte i närheten av samma kvalle som på detta dock) men tyckte fan inte det slog på så jävla bra, visst blev jag bäng men inte bängare än när jag röker..
Citera
2013-03-14, 16:01
Medlem
klasogons avatar
har aldrig riktigt gjort te lr bakat me cannabis men haft tankar på de flera ggr, har kollat upp allting runt om o kommit fram te att den bästa metoden nog är att blanda en deciliter lr två tvatten med ca 50g smör / gram röka, sen lägga ner rökat o låta stå på låg värme tills allt smällt ner o bandat sej fint, sen silar man bort kvistar o skräp o häller upp allt i ett glas o ställer i kylen över natten, dagen efter skall smöret ha tagit upp all thc o lagt sej som en kaka flytande ovanpå vattnet, sen tar man smörkakan o gör va man nu ska göra, att baka me de rekommenderar ja inte då de finns en stor chans att thc försvinner i ugnen, men gör en kladdkaka o blanda ner smöret me ngn sorts glasyr lr liknande o ha på, r gör negerbollar på de, ska tydligen funka utmärkt vill dock understryka att detta verkar vara bästa sättet enligt mina egna efterforskningar på nätet, har aldrig provat detta själv då ja brukar va för ivrig för att vänta över natten

annar kan ja rekommendera att smula ner brunt till små små bitar o lägga i såna där plastkapslar så de blir som piller, ja o en polare tryckte i oss typ 2 g var på de sättet plus att vi rökte massa, sen vart vi allt åtminstone lite småsköna resten av helgen ^^
Citera
2013-03-14, 17:16
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Tycker aldrig jag brukar bli tillräckligt bäng, har egentligen bara hänt en gång, då var jag typ 17bast (5år sedan) och jag gjorde varm choklad på 2.5g av vad jag då ansåg som bra hasch.

Så nu har jag tagit 2.5g dunder hasch nerifrån chris, en kompis fick med en halvplatta till sin kasse för 30% dyrare pris än bästa weedet så är tiktigt tungt, nu får vi se om det blir något frt, annars får det bli att röka lite på sidan..

Hur mycket brukar ni ha i när ni lagar? Senast tog jag 2g riktigt shysst bubbel (inte i närheten av samma kvalle som på detta dock) men tyckte fan inte det slog på så jävla bra, visst blev jag bäng men inte bängare än när jag röker..

Det handlar mestadels om vilken metod du använder för att extrahera cannabinoiderna. En sak man kan göra är att smula ner sitt hasch så bra man kan, värma upp ~1-1.5 dl 40% grädde i en kastrull under omrörning. Sen slänger du i det bruna där i och värmer på 4an(om din spis har 6 värme-lägen) tills nästan alla haschbitar är borta. Det viktiga här är att röra om lugnt hela tiden.

Kan ta 5-10 minuter men sen är det bara hälla det i ett glas, fylla upp resten av glaset med chockladmjölk, röra om och avnjuta.

När det gäller mängden hasch så brukar jag som är dagligrökare lägga i 0.6-1.2 gram bra brunt.
Citera
2013-03-15, 13:29
Medlem
pellesvansloess avatar
jag blir helt förstörd när jag smälter en bra bit tillsammans med smör i mikron, häller i mjölk och oboypulver. smakar faktiskt gott. Cb är ju fettlösligt därav smöret..
Citera
2013-03-15, 18:10
Medlem
BilboBus avatar
Behöver cannabis upphettas i fett för att vara effektivt?

Ja jag har ju inte hela kvällen på mig och det är faktiskt lite pinsamt att jag inte vet, men och andra sidan är jag ju inte den som brukar äta cannabis.

Jag tänkte smula ner 1g eller så ikväll så man slipper röka något (hoppas jag). Vad jag dock inte vet är om det fungerar att äta cannabis+fet eller om det måste ligga och dra sig i (30 minuter?) i upphettat fett.

Har verkligen för mig att det förstnämnda går, dessutom då det även går att konsumera helt utan fett - men att troligtvis inte alls är lika effektivt. Eller även att det fungerar lika bra men tar längre tid. Så om man mindre mängder blir rusets väg til peaken utdraget och ja, hela ruset lite mer tafatt.

Jag ber om seriösa svar...och gärna något med lite substans i.

God kväll
Senast redigerad av BilboBu 2013-03-15 kl. 18:13.
Citera
2013-03-15, 18:13
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Ska du låta de ligga i 30 minuter, så är det vattenbad/låg värme som gäller!

1an värme på plattan är alldeles för hög..

annars kan man turbovärma, det funkar också

Edit: thc börjar frigöras vid 70 grader någoting, och när du nått 250 grader cirkus så är det kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in