2016-06-29, 21:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej men hon svarar efter bästa förmåga så gott hon kan och det är nog bara du som tror att hon hugger saker ur luften. Vi andra förstår att hon upprepar vad hon fått berättat för sig av den namngivne läkaren.
Ja, hon svarar säkert efter bästa förmåga - vilket återigen inte gör det till någon satt diagnos.
Citera
2016-06-29, 21:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag antar att mina finns på nätet om dom kommit så långt tillbaka i tiden med digitaliseringen. Det var på inget vis annat än biämnen som anknöt till det jag huvudsakligen studerade.
Därav din okunnighet mao .. okej.

Jag antar att mina uppsatser inte finns på nätet - eftersom digitaliseringen knappast kommit så långt tillbaka ... Däremot ingick en kurs med Henrik Belfrage om just psykopati - HCR 20 (som då var under bearbetning) i min utbildning - förutom att jag senare både fått ytterligare utbildning av Belfrage och Fransson under den period då jag i mitt yrke samarbetade med dem gällande just psykopatibedömningar på intagna.

Psykopati är ingen diagnos. Alltså stämmer inte Timeouts påstående om att Fredrik hade diagnosen psykopati.
Citera
2016-06-29, 21:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nix, och det är alltså inte så att fostermamman tar ordet ur luften utan har fått det väldigt klart för sig att det handlar om en psykopat. Har du hans journaler och fullständiga diagnoser? Nej, just det så det är slutdiskuterat och hans tidigare domslut samt fostermammans ord går före gissningslekarna från dig.

http://www.psykologiguiden.se/rad-oc...ngar/psykopati

Ta för all del med hela sammanhanget...

Personer med antisocial personlighetsstörning har ofta psykopatiska drag. Skillnaden mellan de båda begreppen ligger i att man vid konstruktionen av kriterierna för personlighetsstörningen betonade kriminellt och asocialt beteende.

I psykopatibegreppet betonas istället det hänsynslöst exploaterande förhållningssättet gentemot andra människor, vilket inte nödvändigtvis är olagligt. I det följande beskrivs personer som uppfyller kriterierna för båda begreppen.

Tror det var det jag sa -- psykopati och antisocialpersonlighetsstörning är inte synonyma ...

En annan skillnad är ju också att den ena finns som diagnos - inte den andra. Psykopati är en beskrivning - inte en diagnos.
Citera
2016-06-29, 21:44
Medlem
micro113s avatar
Ur domen ...

. Jon C har uppskattat att spåret hunden följt inte har varit äldre än en till en och en halv timme. Jon C har grundat sin bedömning på att dels spåret varit så intressant för hunden, dels spåret delvis gått på asfalt där det är svårare att spåra.

Jon C har också sagt att hans hund spårar efter människor och att den inte följer ett spår bakåt. Jon C har inte kunnat uttala sig om spåret har börjat där hunden plockat upp det eller om det har börjat någon annanstans

Jon C kan inte med säkerhet säga att hunden inte bakspårat - eftersom han inte når något mål ..

Det låter också helt värdelöst att man skulle kunna fastställa liggtiden på spåret via de kriterier han anger ... Hans tränade spårhund är ju i så fall en uslare spårare än min lätt tränade unghund .. och definitivt sämre än de flesta som någonsin startat högre än apellspår (typ "nybörjare" - lägsta klass, för de som inte vet) ...

Liggtid apellspår sid 44

Spårning på ett ca 300 m långt, ca 40-50 minuter gammalt icke-förarspår.
Spåret ska gå i två räta vinklar (efter ca en resp. två tredjedelar av spåret). På
spåret utläggs tre föremål: ett före första vinkeln, ett mellan vinklarna och ett
vid spårets slut.

Lägre klass .. sid 49
Spårning på ett ca 400 m långt, ca 50-60 minuter gammalt icke-förarspår.
Spåret, vars utgångspunkt och utgångsriktning anges, ska gå i ett flertal vinklar.

http://www.brukshundklubben.se/Docum...inlagt_BPH.pdf
Citera
2016-06-29, 21:56
Medlem
Citat:
Det finns inget belägg därför att det inte ansetts relevant för målet att efterforska. Tyvärr.
Om du försöker få mig att tro att han passerat genom livet utan diagnos på något udda, lycka till.

Suck
Han har diagnos, men det rör sig om ADHD, det är vad jag försöker få fram, det är mer troligt att det är detta som gör att han är så impulsiv och nästintill sociopatisk.
Belägg finns det oavsett, däremot nämns bara ADHD, epilepsi och asperger i FUP, så varför inte antisocial beteendestörning? Det andra är inte heller relevant egentligen.
Citera
2016-06-29, 21:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Suck
Han har diagnos, men det rör sig om ADHD, det är vad jag försöker få fram, det är mer troligt att det är detta som gör att han är så impulsiv och nästintill sociopatisk.
Belägg finns det oavsett, däremot nämns bara ADHD, epilepsi och asperger i FUP, så varför inte antisocial beteendestörning? Det andra är inte heller relevant egentligen.
Precis, eventuella diagnoser är inte intressanta. Så tycks rätten ha bedömt det så varför ska det ältas om det? Vi släpper det?
Citera
2016-06-29, 22:08
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Det finns allt för många frågetecken i detta fallet.
Situationen är mycket oklar hur detta hände.
Det finns minst 9 allvarliga fel i detta fallet som måste klargöras.
Min spontana första intryck är att det var en .........(avrättning)
Polisen behöver rekonstruera händelseförloppet i lugn o ro.

Citat:
Då fanns det ingen orsak att vara rädd för pojkarna på utsidan.
Det fanns hagelpatroner i närheten så på max 5 sek. kunde hagelbössan varit färdig för nya skott.
Som närstridsvapen är hagelbössan fruktat, om inte innehavaren av vapnet vet detta så är det skit.
K-G tog sig rätten att slakta killarna, att vara domare och bödel.
Man måste vara bra "dement" om man försvarar detta, visserligen uppträder han förvirrat i många situationer.

Citat:
Det mesta talar för att skjutningen var planerad.
Det var endast K-G som hade tillgång till vapen.
Totalt fanns det 34 skarpa hagelpatroner i hans omedelbara närhet.
Varför ringa sin syster och lägga telefonen så att hon skulle höra vad som utspelade sig.
Om han ringt 112 och lagt telefonen så att larmoperatörerna hört vad som utspelade sig borde vara det rätta.
Om K-G är så rädd av sig varför åker han hem till grabbarnas föräldrahem och konfronterar dom där K-G skjuter i sin upphetsning och rädsla Fredrik rakt över hjärtat samt placerar skottet mot Simon i ryggen på höger sida, om Simon varit vänd in mot huset så skulle även han skott vara ett hjärtskott.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Låt oss ta ett exempel:

Ett antal personer står på gatan och diskuterar något. Du råkar gå förbi och snappar upp ett ord och gör din egen tolkning av vad som diskuteras och lägger dig omedelbart i diskussionen som handlar om något helt annat än det du tror.
Är det bra?

Jag brukar iallafall lyssna på en diskussion tills jag har fått klart för mig vad det handlar om och även vilka uppfattningar de inblandade personerna har. Först då tar jag ställning och öppnar limpsaxen.

I denna långa tråd kan man räkna med att det finns ett förundersökningsprotokoll, FUP som man kan läsa först. Är det för mycket så finns det i det här fallet en dom att läsa.

Citat:
Det fetmarkerade är i detta fallet skillnaden.
Du visade att du var beredd att försvara dig så angriparna backade undan.
K-G tänder utebelysningen och utan någon pardon avrättar han dom, siktar mot hjärtat på båda dom dödade.
Ett skott i luften över huvudena på grabbarna och dom skulle varit puts väck.
Det var inte slumpen som gjorde att han sköt dom för det har han sagt till flera personer att han skulle göra om dom skulle komma in på hans gård.
Det fanns en orsak till varför den nya "stjärnadvokaten" fick K-G:s släktingar till att inte ställa upp som vittnen vilket inte dom måste göra.
Åklagaren blev satt på pottkanten då hon inte längre kunde framföra deras uttalande om att K-G hotat om detta.
"Stjärnadvokaten" gjorde en stor möjlighet av att enl. honom det var det mest tragiska han hört i sitt liv var när mamman vittnade om sina söner som hon var så rädd för.
Varför kom dom denna kvällen, Fredrik med ett 0,24 kg lätta plastklädda typ duschdraperistång samt Simon med en brödkniv det kommer vi aldrig få veta nu.
Endast mamman vet varför........
Den feges första impuls är alltid att döda, stampa o trampa ihjäl myror spindlar ormar m.m.
samma ser man ofta från postare här på Flashback döda allt o alla som verkar farliga för er

Jag har mött många stökiga unga män, men som med tiden anpassat sig till vårt samhälle och blivit familjefäder.
Citera
2016-06-29, 22:09
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Nej men hon svarar efter bästa förmåga så gott hon kan och det är nog bara du som tror att hon hugger saker ur luften. Vi andra förstår att hon upprepar vad hon fått berättat för sig av den namngivne läkaren.
Ja vi vettiga förstår detta men så finns det en del som måste vara tvärtemot

Fredrik hade vid det här förhöret då bott hos fostermamman i 9 år så jag tror att hon är mer än väl medveten om vad det handlar om. Hon har säkert gjort otaliga besök på BUP och hos psykologer/psykiatriker med Fredrik under åren och hon är väl informerad om hans diagnoser.
Fredrik hade även blivit dömd flera gånger innan han blev tvingad att flytta från fostermamman och i hans domar nämns psykiska ohälsa, men det finns inga läkarintyg med i domarna heller, så då kan vi avfärda det med...

Ska vi nu avfärda Fredriks diagnos antisocial personlighetsstörning för att det inte finns några papper på det i fup, (läs läkarintyg), mer än ett påstående från fostermamman i ett polisförhör, så kan vi även avfärda en del annat med.
Fredrik har Aspergers påstår hans mamma, pappa och styvmor och en sköterska.
Inget läkarintyg finns i fup så då hade han väl inte den diagnosen heller.
Om jag minns rätt så "påstås" det att han fick den diagnosen runt 8 års ålder.

Simon har ADHD enligt mamman med det finns heller inget läkarintyg på det i fup... så bort med det också.

En av anledningarna till att brödernas "påstådda" diagnoser finns med i fup är att det har gjorts typ en personutredning på dom efter deras död.
Dom "påstådda" diagnoserna används även för att belysa hur farliga bröderna var och varför K-G hade anledning till att vara så rädd.
Deras egen mor vågade inte vända ryggen mot speciellt Fredrik och hon var rädd för bröderna som tydligen enligt vissa i tråden var psykiskt friska...

Tror det är rätt många i brödernas närhet som har dragit en lättnadens suck efter deras död... och deras mamma behöver inte vara rädd längre...

Den stora skammen för rättsväsendet är att K-G blev dömd till 4 år för dråp.
Skjut, gräv och tig är det som gäller...
Citera
2016-06-29, 22:18
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Därav din okunnighet mao .. okej.

Jag antar att mina uppsatser inte finns på nätet - eftersom digitaliseringen knappast kommit så långt tillbaka ... Däremot ingick en kurs med Henrik Belfrage om just psykopati - HCR 20 (som då var under bearbetning) i min utbildning - förutom att jag senare både fått ytterligare utbildning av Belfrage och Fransson under den period då jag i mitt yrke samarbetade med dem gällande just psykopatibedömningar på intagna.

Psykopati är ingen diagnos. Alltså stämmer inte Timeouts påstående om att Fredrik hade diagnosen psykopati.
Nu får du för helvete ta och kamma dig!!!
Det är INTE jag som påstår det. Det står i fup 80 på sidan 999 och det är fostermamman som påstår det i ett polisförhör efter att Fredrik har misshandlat och hotat sin fosterfamilj.
Jag tror knappast att en äldre kvinna sitter och ljuger om en sån sak hos polisen.

Länk till fup 80 https://minfil.org/73Memdbbbf/Helsin...all_kra_80.pdf
Citera
2016-06-29, 22:29
Medlem
skarpsills avatar
tittade på tv 4.inget varningsskott???? .hagelbössan som visades hade tillgång till 2 skott.2 personer utanför han känner sig hotad.han skjuter ett varningsskott å sen ett skott kvar till 2 pers??,luktar lite som skotten i Rödeby.visst hade han avlossat ett skott hade dom nog stuckit men....
Citera
2016-06-29, 22:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nu får du för helvete ta och kamma dig!!!
Det är INTE jag som påstår det. Det står i fup 80 på sidan 999 och det är fostermamman som påstår det i ett polisförhör efter att Fredrik har misshandlat och hotat sin fosterfamilj.
Jag tror knappast att en äldre kvinna sitter och ljuger om en sån sak hos polisen.

Länk till fup 80 https://minfil.org/73Memdbbbf/Helsin...all_kra_80.pdf
Du kan länka till den sidan hur många gånger som helst -- det är fortfarande inte stöd för en diagnos som inte ens existerar - det är ett påstående av fostermamman - som helt enkelt inte kan stämma.

Och kamma dig kan du gör själv.
Citat:
Fredrik fick diagnosen Psykopat runt 18 års åldern när han bodde i fosterhem.
Jag hittade mitt inlägg om det.

Fredrik försökte röka Tramadol på rummet när han knivskar en annan boende. Mer om det finns i detta inlägget.
(FB) Vallåkra: Misstänkt dubbelmord 2015-10-14

Citat:
Dom som har haft med Fredrik att göra är alla rädda och det med all rätt. En påtänd psykopat är inte att leka med och det verkar dom flesta av oss begripa...
[...]

Citat:
Den ena som är Fredrik gick på benzo på grund av sin epilepsi och han missbrukade mycket annat. Fredrik har inte bott hemma sen han var 8-9 år och inte Simon heller för föräldrarna klarade inte av dom.
Fredrik hade diagnosen asperger från tidig ålder och när han var runt 18 år fick han diagnosen psykopat.
[...]

Och det är inte de enda inläggen där du framhärdar med säkerhet att en sådan "diagnos" finns ..

DET har ju dock varit din retorik hela tiden -- att plocka ord och sedan förvandla dina tolkningar eller enstaka lösryckta meningar till sanningar ...
Citera
2016-06-29, 22:38
Medlem
candygirlfromhells avatar
Citat:
Ja vi vettiga förstår detta men så finns det en del som måste vara tvärtemot

Fredrik hade vid det här förhöret då bott hos fostermamman i 9 år så jag tror att hon är mer än väl medveten om vad det handlar om. Hon har säkert gjort otaliga besök på BUP och hos psykologer/psykiatriker med Fredrik under åren och hon är väl informerad om hans diagnoser.
Fredrik hade även blivit dömd flera gånger innan han blev tvingad att flytta från fostermamman och i hans domar nämns psykiska ohälsa, men det finns inga läkarintyg med i domarna heller, så då kan vi avfärda det med...

Ska vi nu avfärda Fredriks diagnos antisocial personlighetsstörning för att det inte finns några papper på det i fup, (läs läkarintyg), mer än ett påstående från fostermamman i ett polisförhör, så kan vi även avfärda en del annat med.
Fredrik har Aspergers påstår hans mamma, pappa och styvmor och en sköterska.
Inget läkarintyg finns i fup så då hade han väl inte den diagnosen heller.
Om jag minns rätt så "påstås" det att han fick den diagnosen runt 8 års ålder.

Simon har ADHD enligt mamman med det finns heller inget läkarintyg på det i fup... så bort med det också.

En av anledningarna till att brödernas "påstådda" diagnoser finns med i fup är att det har gjorts typ en personutredning på dom efter deras död.
Dom "påstådda" diagnoserna används även för att belysa hur farliga bröderna var och varför K-G hade anledning till att vara så rädd.
Deras egen mor vågade inte vända ryggen mot speciellt Fredrik och hon var rädd för bröderna som tydligen enligt vissa i tråden var psykiskt friska...

Tror det är rätt många i brödernas närhet som har dragit en lättnadens suck efter deras död... och deras mamma behöver inte vara rädd längre...

Den stora skammen för rättsväsendet är att K-G blev dömd till 4 år för dråp.
Skjut, gräv och tig är det som gäller...

För det första tror jag inte att alla människor i deras närhet blev lyckliga av att höra att dom blev skjutna till döds....
För det andra så bad nog inte bröderna om att bli födda med "bokstäver"
För det tredje så väljer man inte sina föräldrar som i det här fallet misslyckats med att hjälpa killarna från dom va små.
För det fjärde så blir jag trött och provocerad av att du hela tiden vill tala om att gubben är 100% perfekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in