2016-06-04, 22:29
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Börjar bli jävligt less på micro nu
micro är jävligt noga med att INTE ta med det som kan tala till K-G:s fördel!

Förklara dom här uppgifterna! Ska du beskylla mamman att ljuga direkt till polisen nu också eller ljuger polisen kanske om uppgiften att mamman ringde och larmade?
Det förvånar mig inte om hon lyckas vränga det med till att det är andrahandsuppgifter
Allt för att framställa K-G i dålig dager. Sjukt är det!

18-20 september 2014 Rutorna i K-G:s hus blir inslagna. Datum oklart.

21 september 2014 Mamman larmar polis när bröderna är på väg till K-G:s hus.
Fup 80 sid 860
Under tiden hämtning till förhör skulle verkställas så ringde misstänktas mamma till polisen och berättade att hennes söner på nytt hade begett sig till målsägande hus.
Polisen körde till den adressen men fann inte de båda misstänkta där.
Målsägandes bil stod däremot med varningsblinkers igång och tjöt och målsägande var inne i bostaden med alla persienner nerdragna. Målsägande var enligt avrapporterande patrull mycket livrädd och ville absolut meddelas om de släpptes.
Han känner stor fruktan inför vad de båda kan göra med honom.

Observera... på nytt! När var dom där förut?

Och så tar vi det för femtioelfte gången. Bröderna blev anhållna den 21 sep och dom togs på ett fält i närheten av K-G:s hus på väg till hans hus enligt hoten som mamman ringde in till polisen!!!

Hearsay your honour, hearsay! Det har aldrig hänt. Dom var aldrig där.
Andrahandsuppgifter!! Den hjärtsjuke 68-åriga häradsbetäckaren
provocerade dom med bil och hund såpass att dom... inte gjorde någonting..
Citera
2016-06-04, 22:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varifrån tog du ordet "kela"? Att utdela vänskapliga kramar är något helt annat. Jag accepterar att min partner gör det, liksom att han förväntas acceptera att jag gör det. Det är normalt, jag kramar både manliga som kvinnliga vänner liksom att vi alla kan föra allvarliga diskussioner/samtal tillsammans. Det är inte märkligt i min värld. Jag skulle inte accepterat något annat. Det bygger på stark tillit mellan två vuxna personer.

Personligen tror jag att Kenneths reaktioner dessvärre fått dessa telningar att agera som dom gjorde.
Allt som kan göras om till K-G:s nackdel görs ju självklart om av dräggens försvarare. Antar att dom har fostrat ett antal drägg själva så därför är försvaret som det är...
En kram blir kel osv... SJUKT!!!

Kenneth har beklagat sig till alla barnen och en sån här pass långdragen väg till separation påverkar ju självklart alla i familjen. Kennet har garanterat eldat på hatet till K-G...
Hela familjen visste om K-G redan i maj 2014 och mamman Helen flyttade först 18 dec efter hot att bli utslängd med sina grejor.
Citera
2016-06-04, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vi vet att hennes man inte var ute på golfrundor eller åsidosatte henne för egna nöjen, utan arbetade för ett företag som gav henne boende, försörjning och möjligheter.

Smyger du iväg och låter bli att berätta för din man när du fiskar med grannen? Smyger han ut och låter bli att berätta för sin partner att ni fiskar tillsammans...

Att smyga iväg och inte berätta/vara öppen är givetvis i sig tillräckliga skäl för att få en partner att känna sig trampad på .. det är som sagt var sällan själva göket som är det värsta.

Om du smyger och smusslar - absolut, då är det fel mot din man.

Oftast träffas vi bara när vi ankrar på det ställe vi vet att fisken finns. Och det är inte bestämt i förväg. Men det är väl trevligt med sällskap.

Har aldrig upplevt att någon haft några synpunkter på det. För det krävs den nog en liten "skruvad" hjärna.

Har man det kan man nog få för sig det mesta.

Berättar jag för min man om vad vi pratat om på sjön. Oftast inte, om det inte är något särskilt intressant.

Efterfrågar han det. Absolut inte.
Citera
2016-06-04, 22:52
Medlem
why123s avatar
Citat:
Jag kan faktiskt inte låta bli att undra hur mamman agerar nu när KG är på fri fot .. fortsätter hon med SMS:en och möten .. eller har hon nu en gång för alla valt bort honom?

Jag personligen tror att de/hon/han kommer att ta upp kontakten igen .. och hade jag varit Kenneth så hade jag minimerat min kontakt med henne till att vara artig när hon hälsar på barnen .. för jag hade nog stridit om vården (inte nödvändigtvis vårdnaden) för samtliga ...

Hans fokus har varit (och verkar fortfarande vara) hans familj .. hennes att få sina behov fyllda - av Kenneth när det gäller det praktiska och ekonomiska -- av KG när det gäller det känslomässiga, spännande, egot.

Ja, jag tror definitivt att han har velat ta någon typ av kontakt med henne, nu kan han förmodligen inte sms:a, frågan är om han vågar ringa?

Lika övertygad är jag nästan att hon vill "fråga hur det är med honom"? Jag tycker att Kenneth är övermänskligt snäll, men det kan behövas villkorslös förlåtelse om man vill gå vidare. Jag tänker då på när mamman vittnade i TR och var tagen så kramade Kenneth om henne efteråt. Kan det också vara så att han vill visa att här kommer ingen och slår in en kil mellan oss, glöm det?

Ja, även om Helen nu försöker skärpa sig, vet hon att de väntar på domslut och att det förmodligen blir en runda i HR, men sedan.. Barnen blir äldre och tvillingarna kommer en dag att undra vad som egentligen hände, vad ska de svara då? För det går inte att bryta loss den kvällen från allt som varit tidigare, det är omöjligt. Helen är allt för medveten om det!
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Allt som kan göras om till K-G:s nackdel görs ju självklart om av dräggens försvarare. Antar att dom har fostrat ett antal drägg själva så därför är försvaret som det är...
En kram blir kel osv... SJUKT!!!

Kenneth har beklagat sig till alla barnen och en sån här pass långdragen väg till separation påverkar ju självklart alla i familjen. Kennet har garanterat eldat på hatet till K-G...
Hela familjen visste om K-G redan i maj 2014 och mamman Helen flyttade först 18 dec efter hot att bli utslängd med sina grejor.

Ja, han samlade alla barnen för att berätta om varför han ville skiljas, och bröderna tog parti direkt.
Bröderna blev arga och Kenneth var arg. Flickorna hade en mer neutral inställning. Han spelade ut snyftkortet till barnen för att dom skulle vända mot mamman givetvis. Frågan är hur mycket pappan påverkat dom här dräggen till söner? Att han styr och ställer är uppenbart och mamman har inte en enda egen åsikt. Jag tror gubben gav henne en del uppmuntran och styrka men det räckte inte hela vägen.
Citera
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Edit:
"På nytt" ???

När skulle gången innan ha varit?

Ja det kan man ju undra... kanske någon tipsade KG om vem som
pangat fönstren tidigare?

Och varför dom inte hann fram till KG? Vem vet? Dom kanske tvekade.
Eller så tog dom ett stopp för att peta i sig benso eller heroin eller vad
som fanns för tillfälllet.
Citera
2016-06-04, 22:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja herregud... stora starka friska poliser är rädda för Fredrik och dom vill helst vara 5-6 stycken när dom ska omhänderta honom... och det har polisen vetat om i 5-6 år!!! Polisen försöker till och med dölja sina ansikten så att Fredrik inte ska känna igen dom
Ärligt talat - är det så att en polis försöker dölja ansiktet för att de ingriper mot en person då blir jag jäkligt full i skratt ... Jag som arbetat inom kriminalvården vet att man inte ens försöker utkämpa en kamp med någon enskild man mot man -- utan man har alltid en förstärkning på minst fem till helst fler ..

Och att dölja ansiktet ..

Vi jobbade ändå ständigt mot Sveriges farligaste människor .. och inte fan tänkte vi på att dölja ansiktet vid ingripande/insats .. trots att flera (en känd för just det) begärde ut våra passfoton och klistrade som affischer i cellen ...

Är man så rädd för en person som gör motstånd så man "försöker dölja ansiktet" i ett ingripande -- då har man helt klart valt fel yrke ...

Citat:
Händelsen som beskrivs från hotellet och Fredriks våldsamhet inträffar dessutom bara ca 3 veckor innan skotten i Vallåkra. Hade Fredrik den gången skurit en par mm djupare i halsen på den han gav sig på då så hade han troligen suttit häktat för mord vid tiden för skotten.
Ja och hade jag inte bromsat i tid och haft sneddrag på bromsarna så hade jag kört på ett barn som föräldern släppte på trottoaren och som sprang ut i trafiken ..

Om, om, om inträffar - så hade allas liv sett annorlunda ut ... Vi har alla många "om" bakom oss ..

Citat:
Fup 80 sid 33-334 Hotellägaren berättar i polisförhör.
Fredrik blev hitskickad från socialförvaltningen i Klippan och bodde i ett rum här på Hotell Amadeus, först i en månad. Sedan var han borta i ungefär i tre veckor och under de tre veckorna ordnade socialen ett annat boende åt Fredrik. Detta fungerade antagligen inte, utan Fredrik skickades hit, till mig och hotellet, en gång till. Detta var i augusti-september 2015.
Fredrik verkade snäll. Han bugade och bockade. Jag väntade mig inga utbrott från honom och
blev, när han hotade mig 150923, helt chockad. Fredrik hade lite svårt att hålla ordning på sitt rum när han bodde på hotellet. Jag pratade med honom och sa till honom att man måste ha ordning på sitt rum. Fredrik anpassade sig efter det jag sa och ville inte bo någon annanstans. Vi pratade om att han skulle hjälpa till med att klippa gräs.
150921, det vill säga två dagar innan han hotade mig, frågade Fredrik mig om jag var från
Polen. Jag svarade "ja" och han ville då att jag skulle skaffa en pistol åt honom. Jag sa till Fredrik att jag inte hade med sådant att göra. Fredrik skrattade bara.
Jag hänvisar till det jag sagt i tidigare förhör (5000-K1219760-15) gällande hädelsen då Fredrik hotade mig och misshandlade en annan gäst vid namn Bertosz, på hotellet,
2015-09-23, men sammanfattningsvis kan jag berätta följande:
Larmet utlöstes och jag pratade med Fredrik om att han rökt på sitt rum, att detta inte var bra och att det var anledningen till att larmet lösts ut. Fredrik sa att han inte rökt på sitt rum. Han tog en kniv, som han hade på sitt rum, sprang ut ur rummet och ramlade på trappan. Bertosz tog kniven från Fredrik och Fredrik gick tillbaks till sitt rum. Han ville ha tillbaks kniven. Jag sa till Fredrik att han inte fick tillbaks kniven. Fredrik tog en galge och hoppade upp i luften samtidigt som han bröt galgen mitt itu. Fredrik attackerade mig och Bertosz med galgen.
Fredrik sprang ut från sitt rum. Både jag och Bartosz fick tag i Fredrik och höll fast honom tills polisen kom. Jag såg att Bertosz hade en rispa på halsen som han fått av Fredrik med kniven. Allt gick så fort. Jag hann inte se allt. Detta hände vid 23.30-tiden. Polisen kom och grep Fredrik.
Det krävdes alltså rent praktiskt max två personer för att hålla fast honom ..

Citat:
Dagen efter kom Fredriks flickvän, som jag inte vet namnet på, till hotellet och frågade efter Fredrik. Jag sa att han var hos polisen. Flickvännen sa att hon känt på sig att något skulle hända. Hon berättade att Fredrik inte ville bo tillsammans med andra människor, på gemensamt boende och att han brukade ta heroin. Hon sa också att Fredrik var väldigt välutbildad och att han "kokat ihop en dödsspruta". Jag frågade henne vad hon menade med det. Hon sa att Fredrik hade skapat "dödssprutan", för att kunna använda den mot sig själv eller någon annan, om han någon gång skulle råka illa ut.
Fredrik var alltså i ett stadium där han borde fått vård ..

Citat:
Orka söka i fupen... kopior i fup 80 sidan 920 och framåt
Fredrik berättar själv i förhör att han försökte röka Tramadol på folie och det blev stor rökutveckling, brandlarmet gick igång. Han blev tillsagd och anföll med kniv.
Polisen berättar om knivskadorna på överkroppen och den på halsen att den var någon mm djup.

Fup 81 sid 80
Polisen informeras om att detta är ett vittnesförhör, gällande hot mot tjänsteman samt våldsamt motstånd (5000-K1219796-15), då Fredrik Rauschning greps i samband med en misshandel samt olaga hot på hotell Amadeus i Ängelholm, 2015-09-23.
Du har i ett PM (5000-K1219796-15) 2015-09-24 skrivit "När Fredrik ligger på marken så säger han vid upprepade tillfällen att han ska skjuta oss och att han ska vänta på oss utanför Polishuset tills vi slutat". Vilka personer säger Fredrik Rauschning detta till?
Han säger det till oss tre, det vill säga Kim Einarsson, Didrik Gorthon Gyllén och till mig. Vi är de enda som finns i arrestlokalen då. Kollegan, Emma Eriksson satt och skrev i ett annat rum när Fredrik Rauschning sa detta till oss andra. Det var Emma Eriksson som senare sprayade Fredrik Rauschning.
Är inte detta samma person som blev "livrädd" och sprider en hörsägen om att Fredrik skulle han väntat utanför arbetsplatsen .. det hade hon hört men vet inte från vem ...

*Suck* om kriminalvårdare var lika rädda för hot och våld som denna polis så hade vi haft öppna dörrar på våra anstalter ...

Citat:
Fup 80 sid 463 Förhör med polis om "Sina iakttagelser i samband med händelsen i Vallåkra"
Vi fick sedan besked att köra in till Helsingborg men innan vi kör så går vi fram och tittar på den
döde vid bilen eftersom det talats om bröderna Rauschning och vi haft en del att göra med Fredrik i Åstorp. Vi kunde med 95% säkerhet säga att detta var Fredrik av det vi kunde se när han hade kapuschongen uppe. Vi visste inte ens att det fanns en broder så den andre tittade vi inte på.
Hur var din reaktion eller vad tänkte du när han låg död där?
Att jag inte var förvånad.
Vad är din bild av Fredrik.
Väldigt utåtagerande och ganska våldsam. Rätt aggressiv inte trevlig. Värre när han är påverkad men jag har dålig koll på vilka droger han använder. Men min bild är mest baserad på andras beskrivning av honom både allmänhet och kollegor. Har träffat på honom lite grann under senare tid men inte pratat med honom. Själv var jag med och hämtade honom på ett boende för 5-6 år sedan och då menade man att det inte räckte med 2 poliser utan att vi skulle vara fler och då var vi 5-6 stycken och då var han ganska våldsam.

Hämtningen på boendet kan det vara när Fredrik hade hotat sin fosterfamilj med två knivar?
Fredrik är dömd för det.
Fup sidan 982-993 Olaga hot och misshandel 2010-03-21
Fredrik blev osams med paret i det familjehem där han hade bott i 9 år. Han fick inte torktumla sent en söndagskväll och det slutade med att han slog kvinnan, fostermamman, i familjen och hotade alla med flera knivar och han skulle bränna ner deras hus.
Han hade kvällen innan kommit hem från sina föräldrar där han hade vistats under veckan.
Pappan orkade inte ha Fredrik hemma och ringde fosterhemmet och bad dom ta hand om honom.
Det hela slutade med att polisen anhöll Fredrik och han var inte välkommen tillbaka till det fosterhem han hade bott så länge i. Han hade hotat med att döda ofta och dom fick nog.
Efteråt var dom livrädda för att Fredrik skulle komma tillbaka och sätta sina hot i verket.

Vilken svärmorsdröm han var Fredrik
Han var absolut ingen svärmorsdröm - men har uppenbarligen vid mer än ett tillfälle fått möta Sveriges räddaste polis (hoppas jag - för har resten lika lätt för att bygga rädsla så behöver vi byta ut hela kåren)
Citera
2016-06-04, 22:58
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag begriper inte hur du tänker här. Troligen för att vi har helt olika erfarenheter.

Vi har ingen aning om hur många gånger hon antytt detta sin till man, som kanske slog dövörat till och nonchalerade henne? Under promenaderna med KG kanske hon mer och mer öppnade upp sig och sina tankar. Och fick helt plötsligt hans uppmärksamhet, han lyssnade på henne.

Att ha djupa samtal med andra män och titta på naturen? Varför ska man inte göra det? Jag fiskar oftast med min manliga stuggranne helt enkelt för att han är lika fiskeintresserad som jag. Hans fru dog för ett antal år sedan och vi för många diskussioner om existenstiella frågor. I båten flera timmar, medans min man bygger för det är hans intresse. Själv har han en ny kvinna nu. Vi diskuterar också relationer till andra människor.

Skall jag inte få göra det menar du?Eller skulle det vara fel mot min man på något sätt?

Nej, det är inte alls fel det du beskriver, att ni två fiskeintresserade fiskar tillsammans. Absolut inte! Men samtidigt håller du det inte hemligt för din man heller, och din fiskekompis och du pratar inte om att flytta ihop.

Det du beskriver är två vänner som är just vänner. Det är självklart inte fel! För du är vare sig fysiskt eller känslomässigt otrogen mot din man, eller hur?
Citera
2016-06-04, 23:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag kan faktiskt inte låta bli att undra hur mamman agerar nu när KG är på fri fot .. fortsätter hon med SMS:en och möten .. eller har hon nu en gång för alla valt bort honom?

Jag personligen tror att de/hon/han kommer att ta upp kontakten igen .. och hade jag varit Kenneth så hade jag minimerat min kontakt med henne till att vara artig när hon hälsar på barnen .. för jag hade nog stridit om vården (inte nödvändigtvis vårdnaden) för samtliga ...

Hans fokus har varit (och verkar fortfarande vara) hans familj .. hennes att få sina behov fyllda - av Kenneth när det gäller det praktiska och ekonomiska -- av KG när det gäller det känslomässiga, spännande, egot.

Hora, fittjävel, fnask tror jag dom andra barnen inte har behov av att lära sig, så om någon skulle väck från barnen är det just Kenneth. Han som åkte efter mamman och gubben tillsammans med sonen då hot och fula ord utdelades.
Citera
2016-06-04, 23:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Hora, fittjävel, fnask tror jag dom andra barnen inte har behov av att lära sig, så om någon skulle väck från barnen är det just Kenneth. Han som åkte efter mamman och gubben tillsammans med sonen då hot och fula ord utdelades.
Återigen - vem säger att han använt de orden? Var i fup hittar jag det?

Edit:
De åkte inte EFTER mamman och KG ..
Citera
2016-06-04, 23:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ärligt talat - är det så att en polis försöker dölja ansiktet för att de ingriper mot en person då blir jag jäkligt full i skratt ... Jag som arbetat inom kriminalvården vet att man inte ens försöker utkämpa en kamp med någon enskild man mot man -- utan man har alltid en förstärkning på minst fem till helst fler ..

Och att dölja ansiktet ..

Är man så rädd för en person som gör motstånd så man "försöker dölja ansiktet" i ett ingripande -- då har man helt klart valt fel yrke ...

Tja passar det inte galoscherna så får du väl säga åt polisen som vittnar i FU om psykfallet. Vad du har arbetat med har ingen betydelse för det polismännen vittnar om. Inte heller ger det fel signal eftersom psykfallet är dömd för våldsbrott.
Citera
2016-06-04, 23:09
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, han samlade alla barnen för att berätta om varför han ville skiljas, och bröderna tog parti direkt.
Bröderna blev arga och Kenneth var arg. Flickorna hade en mer neutral inställning. Han spelade ut snyftkortet till barnen för att dom skulle vända mot mamman givetvis. Frågan är hur mycket pappan påverkat dom här dräggen till söner? Att han styr och ställer är uppenbart och mamman har inte en enda egen åsikt. Jag tror gubben gav henne en del uppmuntran och styrka men det räckte inte hela vägen.

Var i fup står det att han samlade alla barnen, det har jag missat? Och ifall han gjorde det snyftade han då?
Senast redigerad av why123 2016-06-04 kl. 23:10. Anledning: .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in