Jag drar inga som helst slutsatser av att han fick lämna häktet idag. Normalt sett skulle jag haft allvarliga funderingar, men det har jag inte nu.
De ansåg att han kunde gå fri i väntan på domen som säkert blir mild, inte minst med tanke på nämndens sammansättning.
En jurist på typ 45 år och lekmän som var c:a 20 år äldre och som säkert identifierade sig med K-G.
Det kommer att bli en mild dom eller rent av ett frikännande i TR som kommer att överklagas till HR och där kan vi börja snacka. Skulle det bli ett frikännande eller vållande där blir jag allvarligt orolig, men det är en hel del kvar.
Jag tror faktiskt att juristerna kommer att förstå vilka oehörda konsekvenser det får om en man skjuter ihjäl två människor och yrkar på nödvärn. Detta fallet är så komplext och tveksamt ur många synpunkter så det behöver verkligen granskas ordentligt.
Samhället kommer i grunden att bli förändrat, mer laglöst, rusningen efter jaktlicenser blir stor

och hagelbössorna kommer stå på rad ute i obygden. Så det gäller att de tittar ordentligt på detta..