2016-05-17, 20:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Har inte tagit del av fupen eller det skrivits om den. Men väldigt intressant med den tredje mannen som var i källaren.
Har brödernas pappa alibi?
Tredje mannen?
Citera
2016-05-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, läser du FUP hittar du också flera exempel. Nu ska jag se nyheterna och tänker inte sitta och bläddra i FUP till dig, jag har läst den tillräckligt. Nu är det dags att fler gör det.

Finns det vittne på att de ropade "vi ska slå ihjäl din jävel"? Eller är det sanningssägaren K-G som säger det?
Ehhh, så du menar att vi ska välja och vraka från KG's vittnesmål?
Tror du på allvar att de båda bröderna stod snällt brevid farbror KG när han gick fram och tillbaka till bilen?
Farbror KG bad dem senare att vänta vid ytterdörren när han gick ner i källaren och tog av sig sina kläder. Han gick sedan och tog fram vapnet och bad de två små pojkarna att krossa fönstret och sköt dem sedan.
Är det din version?
Citera
2016-05-17, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shawna
Tror du på allvar att de båda bröderna stod snällt brevid farbror KG när han gick fram och tillbaka till bilen?
Farbror KG bad dem senare att vänta vid ytterdörren när han gick ner i källaren och tog av sig sina kläder. Han gick sedan och tog fram vapnet och bad de två små pojkarna att krossa fönstret och sköt dem sedan.
Är det din version?
Teori?
Citera
2016-05-17, 20:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Är det din version?
Tack för ett gott skratt
Kan riktigt se dräggen bredvid K-G Frågan är var befann dom sig när han klädde av sig till bara kalsongerna? Tittade dom på?

Nu hittade jag det. Det K-G trodde att hunden skällde på var djur.

EXPRESSEN Micke Ölander 15:10
Han var under dagen i Karlshamn.
- Jag är hemma kvart i elva på kvällen. Jag släpper ut hunden som går ut och skäller på gräset, säger han.
Han trodde att hunden skällde på en katt eller kaniner.

Dräggen visade sig inte för K-G när han han kom hem och lastade ur sin bil.
Citera
2016-05-17, 20:44
Medlem
Citat:
Det är väl inte ologiskt, de försvann ju efter de två första skotten?
Hade han däremot laddat om och följt efter dom och skjutit igen hade det utan tvekan varit mord.

Fast i Rödebyfallet, som jag nu lärt mig INTE var nödvärn så:
1) laddade han om
2) gick han fram till en redan oskadliggjord buse
3) sköt honom på mycket nära håll med hagelgevär

För det fick han Dråp och ingen påföljd (mer än skadestånd till kvarlevande).

Så KG torde ha viss marginal med sig i detta fall för att slippa Mord.
Citera
2016-05-17, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Finns det vittne på att de ropade "vi ska slå ihjäl din jävel"? Eller är det sanningssägaren K-G som säger det?

Det är, om jag förstår saken rätt, i första hand åklagarens huvudvärk. De
a) är våldsamma återfallsförbrytare
b) är beväpnade
c) är där nattetid
d) är drogpåverkade
e) försöker ta sig in med våld
Är det på något vis otroligt att de skulle ha ropat något i stil med "vi ska slå ihjäl dig din jävel"?
Citera
2016-05-17, 20:49
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tredje mannen?
Ja, den tredje man vid inbrottet som Kruse och Eriksson säger sig ha fiskat upp ur slasken. Se http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle22833873.ab , Jag vet egentligen inte hur mycket en sådan borde ändra spelplanen om inte KG har varit medveten om hans existens under inbrottet, vilket han väl inte verkar ha varit.
Citera
2016-05-17, 20:51
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flash9000
Fast i Rödebyfallet, som jag nu lärt mig INTE var nödvärn så:
1) laddade han om
2) gick han fram till en redan oskadliggjord buse
3) sköt honom på mycket nära håll med hagelgevär

För det fick han Dråp och ingen påföljd (mer än skadestånd till kvarlevande).

Så KG torde ha viss marginal med sig i detta fall för att slippa Mord.
Vi glömmer påföljden, som berodde av speciella faktorer som inte föreligger här. Men däremot har du alldeles rätt i att parallellerna till Rödebyfallet pekar på dråp, och inte på mord.
Citera
2016-05-17, 20:57
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flash9000
Det är, om jag förstår saken rätt, i första hand åklagarens huvudvärk. De
a) är våldsamma återfallsförbrytare
b) är beväpnade
c) är där nattetid
d) är drogpåverkade
e) försöker ta sig in med våld
Är det på något vis otroligt att de skulle ha ropat något i stil med "vi ska slå ihjäl dig din jävel"?

Rätt det är detta som är caset.
Fredrik har under hösten misshandlat en Hotellägare och en hotelläst på det hotel han bott på(Amadeus hotell) Samma kille har hotat sin fosterfamilj han haft i 10 år. Samma kille har bladutgjutelser i venerna i armvecken. Fostermamman beskriver i FUP hur Fs direkta känsla på allt är ilska.

Enligt jurister i målet så är denna beskrivning en bra beskrivning av 68åringen.
http://www.hd.se/2016-05-16/tva-varldar-som-krockar
Citera
2016-05-17, 21:10
Medlem
perry, så du står på brödernas sida precis som artikelskrivaren i din länk gör?
Jag vet inte vem KG är och han må vara något av en ensling och kanske osympatisk men hade det inte varit för den familjen så hade han nog levt resten av sitt liv utan att ha skadat/haft ihjäl någon.
Citera
2016-05-17, 21:13
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Jag vet inte vem KG är och han må vara något av en ensling och kanske osympatisk men hade det inte varit för den familjen så hade han nog levt resten av sitt liv utan att ha skadat/haft ihjäl någon.

Nej jag tycker som flash9000

68 åringen skall vara lite fyrkantig och ha bestämda åsikter om det mesta. Idioterna hade inte grundad uppfostran och ej normalt normsystem. Förmodligen var de tappade innan 7årsåldern.
Citera
2016-05-17, 21:20
Moderator
OYs avatar
Citat:

Inget fel på pappan i alla fall, en hyvens och hårt arbetande karl.

Lite fult att dra in hela familjen i det här tycker jag, det var inte mamman och pappan som levde jävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in