Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-15, 16:53
  #241
Medlem
polissilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alibjorn
Kanske hade blåst dom på mycket pengar?

Är du släkt med de båda avlidna, man undrar
Citera
2015-10-15, 16:54
  #242
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Låt säga att svennarna som fått smaka bly heter Eriksson i efternamn, hur i helskotta outar man de båda brottsoffren eller gärningsmännen då? Efternamnet är allt jag ber om...Troian ljuger bara, kommunisten har inte fått några namn alls.
Låt oss säga att de inte heter t ex Eriksson utan har ett mer unikt namn - eller att det bara finns en Eriksson i närheten av trakten med två bröder i de åldrarna ...

Men om det är namndroppandet som är det viktiga, inte att du kan söka information via namnet så kan du väl låtsas att de heter "Andersson" så länge. Då har du ju ett anonymt efternamn i tankarna.
Citera
2015-10-15, 16:54
  #243
Avstängd
HogerZpokes avatar
Var det negrer/araber/ziggisar han knäppte?

Någon som vet?
Citera
2015-10-15, 16:56
  #244
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HogerZpoke
Var det negrer/araber/ziggisar han knäppte?

Någon som vet?
Nej, det är än så länge inte känt. Uppgift i tråden pratar om svenskar - men huruvida det stämmer är osagt än så länge.
Citera
2015-10-15, 16:58
  #245
Avstängd
HogerZpokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är än så länge inte känt. Uppgift i tråden pratar om svenskar - men huruvida det stämmer är osagt än så länge.

Så det är "svenska" araber/negrer/ziggisar?

Självklart.

Åkt tunnelbana en gång i Stockholm
__________________
Senast redigerad av HogerZpoke 2015-10-15 kl. 17:00.
Citera
2015-10-15, 16:58
  #246
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Har jag missat nåt i tråden? Blattar ges skulden i många inlägg, var finns den bekräftelsen?

Det finns inget som säger att detta inte skulle kunna vara ett undantagsfall.
Citera
2015-10-15, 16:59
  #247
Avstängd
2pappskallars avatar
Klart viktigt att även "GM"s namn kommer fram så man kan trycka en hyllnings t-shirt med honom på!

Nobelpris i miljö/samhällsinsats ska han ha.
Citera
2015-10-15, 17:00
  #248
Medlem
PeterNosters avatar
Så här gick det i Rödebyfallet:

Citat:
Anledningen till att 50-åringen friades var att de psykiatriskt sakkunniga kommit fram till att mannen drabbats av en sådan allvarlig psykisk störning att han inte längre kunde styra sitt handlande vid skottlossningen. Rätten ansåg att 50-åringen därmed saknat uppsåt. Bland rättsvetare har det diskuterats om domarna egentligen avsåg gärningskontroll och inte uppsåt, men kom att sammanblanda begreppen. Frågan om nödvärn prövades därigenom inte.

Domen överklagades. Den 20 november 2008 fälldes 50-åringen av Hovrätten för grov misshandel och dråp men slapp fängelsestraff. Däremot dömdes han att betala 181 800 kr i skadestånd allt som allt till 15-åringens familj och till den skottskadade 16-åringen. Hovrättens dom överklagades inte av någon av parterna.
Citera
2015-10-15, 17:02
  #249
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HogerZpoke
Så det är "svenska" araber/negrer/ziggisar?

Självklart.

Åkt tunnelbana en gång i Stockholm
Absolut har jag gjort det. Jag är liksom uppväxt där och bor inte på andra sidan landet nu heller.

Jag vet inte etnicitet eller åt vilket håll namnen pekar - eftersom jag inte fått den uppgiften.
Citera
2015-10-15, 17:02
  #250
Medlem
DreamTwisters avatar
Fråga till er som vet mer om slika ting:
Skulle ett samtal till Helsingborgs tingsrätt i morgon leda till namnen på såväl MGM som BO?

Vore isf ett bekvämt sätt att slippa det eviga tjafset om etnicitet
Citera
2015-10-15, 17:03
  #251
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Jaså, men du kan ju droppa efternamnet du fått? Det gör väl ingen skada? din odugliga moderator!

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om det är fel namn som droppas så kan det väl göra en jävla skada. Det har vi ju sett förr i Flashback-trådar.

Är han osäker så är det lika bra att hålla namnet så inte fel personer får hela sin släkt uthängd, bedömd och WT stämplad på Flashback.

Att det kan göra stor skada på personen är ju helt uppenbart, antar att LineroKillen046 också inser det.

Men alldeles bortsett från den skada det kan ge personligen för de drabbade så anser jag det vara trådförstörande att droppa sådana uppgifter. Jag ser dem nog som ganska säkra nu, men inte tillräckligt.
Citera
2015-10-15, 17:06
  #252
Avstängd
Påminner om skotten i Rödeby
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback