2015-10-15, 19:42
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Släktingat till Keith???

Det ryktades tidigare om att de döda bröderna skulle heta Cederholm eller liknande,vilket uppenbarligen inte stämde,så nej troligtvis inte släktingar till Keith.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Då kan det vara zigenare med svenskklingande namn då.
Åldringsrån är som bekant deras specialitet.

Deras efternamn är detsamma som en Tysk politisk vilde som lämnade nazisterna på 1930-talet, flydde/flyttade till USA och hjälpte dom med diverse uppgifter.
Namnet har INGET att göra med zigenare!
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftang
Att pricka ett så litet objekt som huvudet med ett höftskott anser jag vara väldigt svårt, om du nu inte tränat att skjuta från höften. Vilket MGM troligen inte tränat. Troligare att han skjutit dem i torso, är väl inte bekräftat att dom skjutits i huvudet?

Om det är ett kulvapen han skjutit med skulle jag gissa på ett Carl-Gustaf 1900 kaliber 30-06, men bara spekulation.

Är det jaktammunition så, expanderar kulan i kroppen, en träff i torso rensar bra i bröstkorgen...
Citera
2015-10-15, 19:43
Medlem
defenseurs avatar
Att det finns en preussisk släkt med det efternamnet är klart.
Att de båda BO ser ut som om de kunde ha preussiska anor är lika klart.

Man undrar om de är avlägset släkt med denne man, var historia inte är helt ointressant.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hermann_Rauschning
Citera
2015-10-15, 19:45
Medlem
Swedenhielmss avatar
Undrar hur kraftig ångest den andre brodern hade de sekunderna efter den förste brodern skjutits ihjäl med ett kraftig kuljaktvapen på 5 meters avstånd.

Då snurrade nog ångesten på högvarv i hans tyskättade lilla sjuka sadisthjärna.
Citera
2015-10-15, 19:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Eftersom han inte var politiker så är det helt ointressant vilket parti han funderade att rösta på enligt FB. Du vet inte vilket parti han faktiskt röstade på, eller om han ens röstade i förra valet. Vidare är det helt ointressant vilka hans FB-polare är eller vilken musik han gillat på FB. De brott som han själv gjort sig skyldig till är inte politiska brott och han inte heller fallit offer för ett politiskt brott. Så - lägg ned. Acceptera att det är två pursvenska bröder som dödats av en gubbe som eventuellt agerat i självförsvar.
Detta lär vara det första vi nånsin varit överens om. Jag ser ingenting som ens andas politik i händelsen.
Citera
2015-10-15, 19:49
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Eftersom han inte var politiker så är det helt ointressant vilket parti han funderade att rösta på enligt FB. Du vet inte vilket parti han faktiskt röstade på, eller om han ens röstade i förra valet. Vidare är det helt ointressant vilka hans FB-polare är eller vilken musik han gillat på FB. De brott som han själv gjort sig skyldig till är inte politiska brott och han inte heller fallit offer för ett politiskt brott. Så - lägg ned. Acceptera att det är två pursvenska bröder som dödats av en gubbe som eventuellt agerat i självförsvar.
Men din dumma idiot!! Mitt svar var riktat till någon som påstod att GM var SD-are.
Jag och alla andra förstår att det inte är ett politiskt mord
Citera
2015-10-15, 19:49
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, fast det innebär inte vare sig att huvudet är avskuret eller att de är skjutna i huvudet.

Skott från ett kulvapen på det korta avstånd det är fråga om här skulle, om det t.ex träffade i bröstkorgen, gått rätt genom en människokropp, ett litet ingångshål och ett lite större på ryggsidan. En icke sjukvårdsutbildad person skulle med största sannolikhet inte kunna konstatera med säkerhet om offret var avlidet eller inte. Att bara palpera pulsen räcker inte och det vet varje polis.

Springande punkten i mitt första inlägg var dock inte huvudskotts vara eller inte vara, utan att den tekniska undersökningen kommer att bli komplicerad, utan vittnesuppgifter osv. Precis som Hamilkar skrev tidigare så betyder det att de uppgifter som MGM lämnar kommer att vara de som gäller så länge de inte motbevisas av den tekniska utredningen.
Citera
2015-10-15, 19:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Men din dumma idiot!! Mitt svar var riktat till någon som påstod att GM var SD-are.
Jag och alla andra förstår att det inte är ett politiskt mord

Nä, SR var förmodligen inte SD:are. Men förmodligen inte heller "är en vänstervriden Miljöpartist", vilket du påstår. Att han för 16 månader uppgav sedan att han antagligen skulle rösta på MP bevisar ju inget.
Citera
2015-10-15, 19:55
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är inte så självklart. Då tycker jag det är mer bekymrande med två dödande träffar. Om någon är skjuten bakifrån blir det ju ruskigt svårt att hävda nödvärn. Men allt beror på den misstänktes story, och hur väl den hänger ihop med den tekniska bevisningen. Den misstänkte har ju förmånen av att hans story inte kan motsägas av offer eller andra vittnen, så klämmer han ur sig nåt rimligt trovärdigt som inte motsägs av den tekniska bevisningen, så är det det som gäller.

Den nog bara att instämma i det mesta som du reflekterade över.

Sett till att båda träffarna var dödande så har förmodligen jaktammunition används och då är mesta som träffar överkroppen dödande om än inte helt omedelbart. Ammunitionen är att jämföra vad polisen i dag använder men med den försvårande omständigheten att utgångshastigheten är betydligt högre.

Sen kan ju också påskjutningen ha skett inom hemmets ”borg” och de avlidna tagit sig ut och därför avlidit utanför.
Citera
2015-10-15, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nä, SR var förmodligen inte SD:are. Men förmodligen inte heller "är en vänstervriden Miljöpartist", vilket du påstår. Att han för 16 månader uppgav sedan att han antagligen skulle rösta på MP bevisar ju inget.

Jo det bevisar en sak, nämligen att man är politisk idiot, vilket man är om man ens överväger att rösta på detta skitparti.
Citera
2015-10-15, 19:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesuischarlie
Jo det bevisar en sak, nämligen att man är politisk idiot, vilket man är om man ens överväger att rösta på detta skitparti.

Jag tycker snarare det visar på ett bristande samhällsengagemang, och att inte bry sig särskilt mycket om sin omvärld. Då menar jag alltså inte just att gilla SD, utan att kombinera det med att gilla PP och att överväga att rösta på MP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in