2017-08-02, 13:33
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggmakrill
Men finns det något som kan göras?
Att jag inte kan få ett återställnings mail för mitt riktiga konto men det funkar för detta konto, då känns det ju som att felet ligger hos forumet. Finns det inget sätt ni kan skicka ett återställnings mail till mig manuellt?

Tror inte det. Mail syns inte överhuvudtaget sedan ett tag. (FB) Medlemmarnas e-post på Flashback försvinner! VIKTIGT!
Citera
2017-08-02, 13:33
Medlem
sebnies avatar
Prova byt mail på ditt NUVARANDE konto (Taggmakrill ) till något annat.

För det kan ju vara så att den bara skickar mejl för det första kontot den stöter på. Byter du då mail på ditt NUVARANDE konto till en annan mailadress du har, så kan du recova ditt andra konto.
Citera
2017-08-02, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Säker på att du använder rätt mail då?
Har du Samma adress till båda kontona?

Ja jag är säker. Har registreringsmailet för insectqueen kvar i mailen. Samma adress till båda konton.

Citat:
Ursprungligen postat av najas
Tror inte det. Mail syns inte överhuvudtaget sedan ett tag. (FB) Medlemmarnas e-post på Flashback försvinner! VIKTIGT!

Okej, läste länken men förstod inte så mycket av det. Kan inte jag bara ge er min mailadress?

Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Prova byt mail på ditt NUVARANDE konto (Taggmakrill ) till något annat.

För det kan ju vara så att den bara skickar mejl för det första kontot den stöter på. Byter du då mail på ditt NUVARANDE konto till en annan mailadress du har, så kan du recova ditt andra konto.

Ska testa detta, men det funkade ju inte att återställa innan detta kontot skapades så vete fran om detta hjälper.
Citera
2017-08-02, 13:51
Medlem
Observera skillnaden mellan byte av e-postadress och byte av lösenord, ifall det har betydelse i detta sammanhang.
Citera
2017-08-03, 19:34
Medlem
miikoss avatar
Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum --> Flashback
/Moderator
Citera
2017-08-03, 19:40
Medlem
Strychnos avatar
Mailadressan syns inte, och inte heller kan moderatorer, admins eller tekniker se den, då den ligger hashad i databasen.
Har du glömt av vilken mailadress du har kopplat till kontot så är det kört, då kan du inte få något mail om du använder lösenordsåterställningen.
Citera
2017-08-15, 18:09
Medlem
insectqueen27s avatar
Hej igen det är jag TS här. Har nu provat att byta mail för Taggmakrill vilket lyckades men efter jag gjort det kunde jag inte göra inlägg eller något annat med kontot. Det gick att logga in men när jag försökte svara i tråden fick jag upp meddelande att jag inte har behörighet?
Fattar noll har aldrig haft några problem med forumet innan.
Är nu inne på mitt tredje konto.

Problemet kvarstår: Jag får inget återställnings mail för konto insectqueen. Hur kan detta lösas?
Citera
2017-08-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen27
Hej igen det är jag TS här. Har nu provat att byta mail för Taggmakrill vilket lyckades men efter jag gjort det kunde jag inte göra inlägg eller något annat med kontot. Det gick att logga in men när jag försökte svara i tråden fick jag upp meddelande att jag inte har behörighet?
Fattar noll har aldrig haft några problem med forumet innan.
Är nu inne på mitt tredje konto.

Problemet kvarstår: Jag får inget återställnings mail för konto insectqueen. Hur kan detta lösas?

Kanske att det bara var tillfälligt det inte gick att skriva, att systemet behöver lite tid för att fungera. Testa igen om ett tag. Taggmakril står ju som Medlem, inte Awaiting Email Confirmation. Annars var det en gång tidigare det var problem, se (FB) Varning! Byte av e-mail fungerar inte. Kontot blir spärrat och går ej att aktivera.. Möjligen att liknande gäller nu också?
Citera
2017-08-15, 23:28
Medlem
insectqueen27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Kanske att det bara var tillfälligt det inte gick att skriva, att systemet behöver lite tid för att fungera. Testa igen om ett tag. Taggmakril står ju som Medlem, inte Awaiting Email Confirmation. Annars var det en gång tidigare det var problem, se (FB) Varning! Byte av e-mail fungerar inte. Kontot blir spärrat och går ej att aktivera.. Möjligen att liknande gäller nu också?

Tillfälligt är det inte, Taggmakrill har varit obrukbart i 2 veckor. Visst kan det vara så att email bytet orsakade det.
Men hursomhelst är det skitsamma med det kontot tycker det är konstigt bara.

Det stora problemet är att jag är utlåst från mitt huvudkonto. Vill gärna ha hjälp att lösa detta, det kan ju inte vara första gången någon har dom här problemen.
Citera
2017-08-20, 10:13
Medlem
LuluBrooksies avatar
VIKTIGT! Stort problem med lösenord! FB-hack?

Det har uppstått ett jätteproblem.
Jag kan inte längre logga in manuellt.
Den säger att jag skriver fel lösenord.
Jag har loggat in flera gånger dagligen förutom under wifi-fri semester.
Plötsligt godtar den inte mitt lösenord.

På denna platta jag skriver på nu har jag auto-login. Av någon märklig anledning fungerar detta.
Trots att autologin-password är exakt samma.

Har försökt byta password men då säger fb-sidan att lösenordet inte överensstämmer med det nuvarande!!

Snälla, hjälp!
Citera
2017-08-20, 11:22
Medlem
Ja, viktigt med stora bokstäver får en ju tänka på lite mer omfattande problem. Personligen trodde jag det handlade om att Flashback hade blivit hackat och lösenord var på drift, det hade varit ett stort problem.
Varför mailar du inte direkt till någon admin istället för att skapa en tråd?
Antagligen har du via autospar, sparat lösenord från annan sajt som nu dyker upp när du igen kör autoinlogg, vilket du inte märker pga lösenordet döljs av punkter i fältet. Det är manuell inlogg som gäller, tills du fått rätt på problemet.
Citera
2017-08-20, 11:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Ja, viktigt med stora bokstäver får en ju tänka på lite mer omfattande problem. Personligen trodde jag det handlade om att Flashback hade blivit hackat och lösenord var på drift, det hade varit ett stort problem.
Varför mailar du inte direkt till någon admin istället för att skapa en tråd?
Antagligen har du via autospar, sparat lösenord från annan sajt som nu dyker upp när du igen kör autoinlogg, vilket du inte märker pga lösenordet döljs av punkter i fältet. Det är manuell inlogg som gäller, tills du fått rätt på problemet.
Då har du inte läst! Det är den MANUELLA inloggen som inte funkar. Den AUTOMATISKA som funkar. Trots att de är SAMMA lösenord.

Det är ju ett jätteproblem ifall fler är drabbade fattar du väl?

*hur många andra sliter sitt hår just nu?
*hur många fler nya medlemmar har Flashback fått än vanligt senaste 8-12 h?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in