Citat:
Hej jag har blivit utlåst från mitt konto. För någon vecka sedan bytte jag lösenord för mitt användarkonto (insectqueen). Jag uppdaterade sidan så lösenordet sparades. Skrev även ner det på papper. Så långt så väl. Samma dag tror jag blev det något strul med vårt internet här hemma och vi hade ingen uppkoppling på ett par dagar.
Jag försöker logga in på min mobil med det nya lösenordet men då dyker fel meddelande upp, "fel användarnamn eller lösenord". Jag tänker att jag gjort fel och skrivit upp lösenordet fel. Försöker återställa det genom att fylla i min epost, samma epost som användes när jag registrerade kontot. Detta fungerar inte utan jag kommer istället tillbaks till inloggnings sidan. Tänker att det är något fel med mobilversionen eller min telefon.
Sedan får vi tillbaka internet här hemma och jag går in på flashback och ser till min stora glädje att jag är inloggad. Eftersom jag vid denna tidpunkt tror att jag skrivit upp lösenordet fel byter jag återigen lösenord. Skriver upp lösenordet mycket noggrant. Uppdaterar så lösenordet sparas. Är hemifrån ett par timmar, lämnade flashback öppet och inloggad. Kommer hem och ser att jag är utloggad. Trycker på logga in och användarnamn och lösenord dyker automatiskt upp. Men möts av felmeddelande.
Försöker med att manuellt fylla i både användarnamn och lösenord. Felmeddelande.
Jag fattar inte vad som hänt. Är helt säker på att jag har rätt lösenord och jag uppdaterade ju så lösenordet sparades på sidan. Vad har hänt? Går detta att lösa?
Ok, gör nu ett sista försök att komma till rätta med detta innan jag ger upp. Provat allt möjligt. Jag har kollat upp det sparade lösenordet för insectqueen via Chrome och det var rätt lösenord.
Men kan alltså inte logga in. Har sökt med ljus och lykta för att se om någon har haft samma problem men kammat noll. Förstår inte hur detta kan ha hänt.
Den enda lösningen jag kan komma nu på är att göra en återställning för lösenord, men jag får inget återställningsmail. Provat massvis med gånger. Har rätt epost för kontot.
Fråga: Finns det någon möjlighet att någon moderator eller tekniker kan skicka ett återställningmail manuellt om jag ger er min epostadress?
Skulle verkligen uppskatta att få klarhet i detta, det skulle vara guld om det gick att ordna om inte vill jag gärna få veta om det definitivt är kört så jag kan släppa det och hålla mig till detta kontot i stället.