2017-08-20, 12:08
  #97
Medlem
sebnies avatar
Autologin fungerar genom en sessionscookie sätts som fungerar som ditt lösenord. Det innebär att om ditt lösenord är felaktigt så fungerar fortfarande "Kom ihåg mig".

Har du en E-postadress satt? I så fall, gör en återställning.
Citera
2017-08-20, 12:10
  #98
Medlem
st0ckiss avatar
Inga som helst problem att logga in, varken genom att knappa in lösenordet manuellt eller använda en lösenordshanterare. Felet ligger nog snarare hos dig.
Citera
2017-08-20, 16:54
  #99
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Autologin fungerar genom en sessionscookie sätts som fungerar som ditt lösenord. Det innebär att om ditt lösenord är felaktigt så fungerar fortfarande "Kom ihåg mig".

Har du en E-postadress satt? I så fall, gör en återställning.
Jag har tyvärr inte längre åtkomst till den mailen.
Citera
2017-08-20, 17:11
  #100
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Då har du inte läst! Det är den MANUELLA inloggen som inte funkar. Den AUTOMATISKA som funkar. Trots att de är SAMMA lösenord.

Det är ju ett jätteproblem ifall fler är drabbade fattar du väl?

*hur många andra sliter sitt hår just nu?
*hur många fler nya medlemmar har Flashback fått än vanligt senaste 8-12 h?

Om auto-login fungerar är det i vart fall ingen som hackat ditt konto och ändrat lösenordet.

Eftersom manuellt login fungerar för oss andra är det inte heller fel på det.

Har du kollat om du har caps-locked på eller av misstag fått upp ett annat tangentbord än det svenska? Om du öppnar ett dokument och skriver ditt lösenord, ser det OK ut?
Citera
2017-08-20, 18:54
  #101
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om auto-login fungerar är det i vart fall ingen som hackat ditt konto och ändrat lösenordet.

Eftersom manuellt login fungerar för oss andra är det inte heller fel på det.

Har du kollat om du har caps-locked på eller av misstag fått upp ett annat tangentbord än det svenska? Om du öppnar ett dokument och skriver ditt lösenord, ser det OK ut?
Ja det var troligen mitt keyboard som bråkade. Ber om ursäkt för allas tid. Det funkar igen.
Citera
2017-09-01, 15:51
  #102
Medlem
insectqueen27s avatar
Citat:
Hej jag har blivit utlåst från mitt konto. För någon vecka sedan bytte jag lösenord för mitt användarkonto (insectqueen). Jag uppdaterade sidan så lösenordet sparades. Skrev även ner det på papper. Så långt så väl. Samma dag tror jag blev det något strul med vårt internet här hemma och vi hade ingen uppkoppling på ett par dagar.
Jag försöker logga in på min mobil med det nya lösenordet men då dyker fel meddelande upp, "fel användarnamn eller lösenord". Jag tänker att jag gjort fel och skrivit upp lösenordet fel. Försöker återställa det genom att fylla i min epost, samma epost som användes när jag registrerade kontot. Detta fungerar inte utan jag kommer istället tillbaks till inloggnings sidan. Tänker att det är något fel med mobilversionen eller min telefon.
Sedan får vi tillbaka internet här hemma och jag går in på flashback och ser till min stora glädje att jag är inloggad. Eftersom jag vid denna tidpunkt tror att jag skrivit upp lösenordet fel byter jag återigen lösenord. Skriver upp lösenordet mycket noggrant. Uppdaterar så lösenordet sparas. Är hemifrån ett par timmar, lämnade flashback öppet och inloggad. Kommer hem och ser att jag är utloggad. Trycker på logga in och användarnamn och lösenord dyker automatiskt upp. Men möts av felmeddelande.
Försöker med att manuellt fylla i både användarnamn och lösenord. Felmeddelande.

Jag fattar inte vad som hänt. Är helt säker på att jag har rätt lösenord och jag uppdaterade ju så lösenordet sparades på sidan. Vad har hänt? Går detta att lösa?

Ok, gör nu ett sista försök att komma till rätta med detta innan jag ger upp. Provat allt möjligt. Jag har kollat upp det sparade lösenordet för insectqueen via Chrome och det var rätt lösenord.
Men kan alltså inte logga in. Har sökt med ljus och lykta för att se om någon har haft samma problem men kammat noll. Förstår inte hur detta kan ha hänt.
Den enda lösningen jag kan komma nu på är att göra en återställning för lösenord, men jag får inget återställningsmail. Provat massvis med gånger. Har rätt epost för kontot.

Fråga: Finns det någon möjlighet att någon moderator eller tekniker kan skicka ett återställningmail manuellt om jag ger er min epostadress?

Skulle verkligen uppskatta att få klarhet i detta, det skulle vara guld om det gick att ordna om inte vill jag gärna få veta om det definitivt är kört så jag kan släppa det och hålla mig till detta kontot i stället.
Citera
2017-09-02, 02:26
  #103
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen27
Fråga: Finns det någon möjlighet att någon moderator eller tekniker kan skicka ett återställningmail manuellt om jag ger er min epostadress?

Nej, det är helt uteslutet att vi skulle göra det, eftersom vem som helst skulle kunna göra så för att ta över ett konto som inte tillhör denne.
Jag menar naturligtvis inte att du försöker fiffla till dig någon annans konto, men vi kan ju inte verifiera på något sätt att det är ditt konto, därav blir det ett absolut tvärnej.
Citera
2017-09-02, 06:46
  #104
Medlem
insectqueen27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Nej, det är helt uteslutet att vi skulle göra det, eftersom vem som helst skulle kunna göra så för att ta över ett konto som inte tillhör denne.
Jag menar naturligtvis inte att du försöker fiffla till dig någon annans konto, men vi kan ju inte verifiera på något sätt att det är ditt konto, därav blir det ett absolut tvärnej.

Ok då har jag fått klarhet och tar nya tag med detta kontot. Tack för svar.
Citera
2017-09-27, 00:15
  #105
Medlem
1Partys avatar
Jag glömde mitt email och lösenord för flashback

Jag glömde mitt email och password. Men 'google auto login/lock' eller vad den heter.. loggar mig in fortfarande automatic!

Jag kan inte ändra e-post eller lösenord.. eller använda flashback på andra enheter eftersom att jag vet inte de.. Hur får jag tag på vad mitt email heter? Hjälp?
Citera
2017-09-27, 00:19
  #106
Medlem
Skapa ett nytt konto?
Citera
2017-09-27, 01:10
  #107
Medlem
norrlandsiestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Hur får jag tag på vad mitt email heter? Hjälp?

Kolla i inställningarna farfar
Citera
2017-09-27, 01:34
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Jag glömde mitt email och password. Men 'google auto login/lock' eller vad den heter.. loggar mig in fortfarande automatic!

Jag vet inte vad 'google auto login/lock' är. Men om du menar att lösenordet är sparat i din webbläsare så borde det gå att få fram. Jag vet i a f att det går i Chrome och Firefox för datorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in