2015-08-23, 13:44
Medlem
Hej.

Tänkte bara meddela att byte av email funktionen inte fungerar. Detta resulterar i att om du byter din e-mail på ditt konto så sitter du sen och väntar på ett e-mail med en bekräftelselänk, ett e-mail som aldrig kommer.

Detta är oberoende av vad för typ av email du byter till, allt från Outlook mejl, gmail, Guerillamail, countermail, hushmail, Zoho, yahoo osv.

Tänkte bara meddela detta så att ni inte råkar spärra era konton.
Citera
2015-08-23, 16:11
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exiphi
Hej.

Tänkte bara meddela att byte av email funktionen inte fungerar. Detta resulterar i att om du byter din e-mail på ditt konto så sitter du sen och väntar på ett e-mail med en bekräftelselänk, ett e-mail som aldrig kommer.

Detta är oberoende av vad för typ av email du byter till, allt från Outlook mejl, gmail, Guerillamail, countermail, hushmail, Zoho, yahoo osv.

Så hur spärras kontot menar du? du kan ju uppenbarligen posta.
Citera
2015-08-23, 23:29
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Hej.

Jag vet inte om det har varit "hicka i systemet" när du har fixat det.

Men jag har bytt Email adress vid två tillfällen på Flashback helt utan problem. Och även bytt lösen ord då och då med.
Citera
2015-08-23, 23:40
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Så hur spärras kontot menar du? du kan ju uppenbarligen posta.

Han kanske menar något liknande när en del inte får verifieringsmejl eller råkar skriva fel mejladress?
Citera
2015-08-24, 19:11
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Hej.

Jag har haft kontakt med teknikerna och de har undersökt och löst problemet. Kontot blir inte (och blev aldrig) låst, däremot stämmer det att det inte skickades ut någon email-bekräftelse. För att lösa och fixa eventuella problem som uppstått så behöver du byta epost-adress igen för att få den fixad. Det går inte att lösa manuellt från teknikernas håll, utan detta är något som berörda användare behöver utföra.

Men det är fixat.
Citera
2015-08-24, 20:10
Medlem
Men herre gud! Det går ju att skriva igen!

Jag hade problem med Outlook ett tag. Då bytte jag till min e-postadress till bredbandsbolaget, men som jag skrev i (FB) Går ej att logga in på bredbandsbolaget har det varit problem med bredbandsbolaget den senaste tiden. På mitt facebook-konto var det inga problem att ändra, men här var det. Det var i söndags morse innan denna tråd skapades jag inte fick nåt mail. Det har stått Awaiting Email Confirmation ett par dagar för mig. Jag skapade således ett nytt konto (jo5h2pe2, se i medlemslistan) alldeles i onödan, för jag trodde att det kanske aldrig mer skulle gå att skriva på detta konto igen.

Tack så mycket!

Fast först efter att jag läst detta fick jag lov att byta e-postadress igen. Det var efter dess det återigen gick, och jag fick ett bekräftelsemail. Det verkar som att allt fungerar som tidigare och vi får hoppas att denna bugg inte kommer tillbaka mer.
Senast redigerad av jo5h2pe 2015-08-24 kl. 20:32.
Citera
2015-08-26, 16:32
Medlem
Nu har det gått 3 dygn sen jag registrerade nytt användarnamn. Min förhoppning då var att jag senast idag skulle kunna logga in på mitt nya konto, och i det skriva om mina problem i denna tråd, nog även skapa en signatur i vilken det förklardes att mitt förra användarnamn jo5h2pe råkade bli spärrat och skicka pm till samtliga jag eventuellt väntar pm från och till dem skriva att jag inte kan göra något med kontot jo5h2pe.

Nu är det precis tvärtom. Jag kan använda mitt gamla konto, men inte mitt nya. Det var alltså när det var problem här som jag registrerade ett nytt användarnamn. Om det inte är med anledning av vad jag skrev i förra inlägget som ni har hindrat att jag ska ha 2 konton så vill jag meddela till alla som har registrerat sig och väntar evinnerligt på att få börja skriva att ni måste registrera er igen, helst på ett annat användarnamn och 3 dygn därefter är ni fullvärdiga medlemmar och kan skriva här.

Även denna gång fick jag mail med texten:

"Hejsan jo5h2pe2

Du har begärt en återställning av ditt lösenord på Flashback Forum för att du har glömt bort ditt lösenord. Om du inte har begärt det kan du ignorera detta. det kommer att bli ogiltigt och bli oanvändbart inom 24 timmar."

Efter dess gick det att logga in på det 3 dygn gamla kontot, men inte att skriva. Verkar således vara problem för de som registrerade sig medan inget mail kunde komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in