2017-10-20, 05:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Inte än, nej.
Men det har ju bara gått en eller ett par dagar, och vi har ju inte sett slutet av detta än...
Det ligger absolut i farans riktning, han är jag-svag, narcissist, haft tidigare depressioner och är ganska duktigt kränkt nu...
2017-10-20, 05:54
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twocko
Vill du ha några synonymer din dumme jävel? Totalt, komplett och helt och hållet.
Nej, men en förklaring på hur du anser en "vi bryter här" är att 'fullständigt'(eller totalt, komplett eller helt och hållet om man så vill) köra över någon?
2017-10-20, 06:01
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --..--
Det handlar ju dels om problematiken med en mobbmentalitet och häxjakt. Det här har ju fått helt galna proportioner. Man kan i det här virvlet av rykten och påståenden, nu hävda nästan vad som helst om en känd person på nätet och det kommer tas som sanning, eller fläcka ner personens rykte. En kvinna med ett horn i sidan åt person X kan i teorin börja basunera ut allt möjligt påhitt och personens karriär kastas nästan slentrianmässigt som ett vedträ på det redan tända bålet. På nätet är man kort och gott skyldig och dömd enbart ryktesvägen. Jag ger mig inte in i Timells specifika göranden eller icke-göranden men det är onekligen ett problem.

Sedan är även de extrema proportionerna problematiska. Det är häxprocesser det här, rakt av och utpekade personer visas absolut ingen nåd alls oavsett omständigheter. Brott mot värdegrunden straffas värre än mord i det kollektiva sinnet, och det är sjukt någonstans. Jacques Wallner - en dömd mördare - kan utan problem ha en spirande karriär och skriva i DN men Timell ska krossas under stövelklacken precis som Anders Borg behandlades, och aldrig få ett relevant jobb igen.

Jag kan inte tycka annat än att det känns väldigt problematiskt alltihop. Folk kan inte hålla isär yrke och privatliv och det är politik i bakgrunden som ligger och pyr. Innan en person är dömd i domstol tycker jag man ska vara väldigt försiktig med hur man agerar.
Jag håller med dig fullt ut, det enda "experterna" snackar om är "makt" och "könsmaktsordning". Det är ju ett angreppssätt men knappaste det enda. Det är ganska uppenbart att många av de mest extrema tyckarna använder dessa "gates" som arena att projicera och problematisera sina egna tillkortakommanden på - sen hem igen, sänka ett par glas vin, sätta upp håret i tofs och pliktskyldigt gå ner på sin make och göra sin plikt.
2017-10-20, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Det är ju uppenbarligen inget löst rykte. MT och den här tjejen var arbetskollegor och de var tillsammans med hela TV4-teamet bakom programmet "Äntligen hemma" på MT:s lantställe och badade i hans badtunna. Plötsligt tar MT tjejen innanför bikinitrosorna och tar henne i underlivet vilket även hennes sambo blir vittne till då även han arbetar i samma team och är med på plats. Det blev en stor grej av detta så det hela är ingenting som den här tjejen kommer dragandes med nu. TV 4 tystade ner händelsen då och gav henne löneförhöjning om hon höll tyst. Allt detta står i bla Expressen hur du nu kunnat undgå det, så det verkar ju utom allt tvivel vara sant.

Men när man tittar i bokföringen så hittar man inget som kan styrka detta påstående.

Några tjejer påstår alltså att MT tafsat lite. Säger inte att det inte skett, men alla dessa tafsningar mm och inte en enda anmälan. Man påstår att de fått betalt för att hålla tyst, men vid kontroll så hittar man inget i bokföringen som kan anknyta till dessa händelser. Tro inte allt du läser.

Troligare scenario. MT har en humor som inte är PK och går hem hos vänsterkvinnor (statistiken över partisympatier i mediebranschen talar sitt tydliga språk). De känner sig obekväma, men skrattar med i rädsla för att inte få vara med i ett jobb som de troligen älskar i övrigt. När mediedrevet går igång ser en massa kvinnor sin chans.

Angående badtunnan så tror jag att det är som det har antagits innan. Man har varit fulla, och i badtunnan så har det gjorts grova skämt och sexuella antydningar. Inte första ggn i svensk historia det skett. MT har missförstått situationen och tafsat, varvid de blir upprörda. MT inser sitt misstag och avbryter. Inte en enda åklagare som skulle ta i fallet med en tång ens. Det inser nog tjejen och hennes pojkvän också och ingen anmälan görs.

Hade hälften av alla anklagelser varit sanna hade MT troligen blivit dömd för både ett och annat. Men detta är nog etttypiskt mediedrev, göra en höna av en fjäder.
2017-10-20, 06:21
Medlem
twockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Nej, men en förklaring på hur du anser en "vi bryter här" är att 'fullständigt'(eller totalt, komplett eller helt och hållet om man så vill) köra över någon?

Jag lyssnade på hela inslaget, men det var väl för mycket att begära eller?
2017-10-20, 06:25
Medlem
Citat:
Statistik visar att andelen offer som ljuger i sammanhang med sexuellt våld är mindre än 1%. Men visst det är kvinnor som är problemet här.

Statistik visar också att ca 48% av alla våldtäktsdömda kan vara oskyldiga. Var försiktig med att använda statistiken, för detär få som kan tolka den.
2017-10-20, 06:28
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twocko
Jag lyssnade på hela inslaget, men det var väl för mycket att begära eller?
Nu vet jag inte om du driver med mig eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Statistik visar också att ca 48% av alla våldtäktsdömda kan vara oskyldiga. Var försiktig med att använda statistiken, för detär få som kan tolka den.
Källa?
2017-10-20, 06:31
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte om du driver med mig eller inte.

Källa?

http://sourze.se/2005/02/20/falska-v...lningar__61678

Nu vill jag gärna ha en källa till ditt påstående.
2017-10-20, 06:36
Medlem
GormDenGamles avatar
Vad händer?!
Han blir uthängd för att han har ett utbrott. Vem har inte de?
Ska man behöva bli uthängd för allt idag?
2017-10-20, 06:56
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
http://sourze.se/2005/02/20/falska-v...lningar__61678

Nu vill jag gärna ha en källa till ditt påstående.
Exakt var är källan?
2017-10-20, 07:00
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vad händer?!
Han blir uthängd för att han har ett utbrott. Vem har inte de?
Ska man behöva bli uthängd för allt idag?
Det var inte utbrottet som gjorde det, det är främst för att massmedia ska kunna namnge honom. Det stora som kommit upp är anklagelser om sexuella trakasserier och penetretion som då alltså ses som våldtäkt enligt svensk lag.
2017-10-20, 07:01
Medlem
Citat:
Exakt var är källan?

Jag har gett en, ge mig nu din källa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in