Karln har ju helt klart en skruv lös, snacka om överreaktion för ett slappt hustrumisshandelsskämt på Twitter från en obskyr komiker. Enligt uppgift idkar han alltså i princip telefonterror (detta nämns i nästa avsnitt av podcasten), och spelar bland annat in ett röstmeddelande där han väser fram: "Om du tror att du ska komma undan med det här, så tror du fel. Du kommer aldrig komma undan med att ljuga om mig!" (man bör höra hur han säger det, inte bara läsa citatet)
Om något så styrker ju det här hustrumisshandelsanklagelserna, eller vittnar åtminstone om en djupt obehaglig person.
Reagerade även ganska starkt på det här citatet från den gamla dementiartikeln i Aftonbladet
(länk)
Citat:
Jag har hört att ni pratar väldigt ofta i telefon?
– Ja, extremt ofta. Säkert en sju–åtta gånger per dag.
Varför då?
– Jag vill bara höra henne prata. Du förstår, jag är så torsk på min fru och mår inte bra om hon inte är närvarande. Jag sover uselt utan henne. Jag kan inte leva utan Catarina, så är det bara. Det är fullkomligt otänkbart.
Det är ju klassiskt kontrollbeteende som hustrumisshandlare ofta utövar, han måste veta vart hans fru är och vad hon gör alla tider på dygnet. Det är inte normalt beteende i en hälsosam relation.