2017-10-30, 18:48
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Frågan är om man går efter hur lagen såg ut 2008. HD prövande samma år två fall där det var oklart under den tiden vad som skulle gälla. Detta utifrån att personer kan inte bli dömda för brott som på den tiden inte var ett brott.

Om det räcker så med vittnen möjligen. Ingen såg väl dock handen i vattnet och Timell kanske kan hävda att man bara la handen på hennes lår.
Men enligt uppgift höll han kvar handen när hon reste på sig för att kliva ur. Jag tolkar det som att flera såg det och reagerade på hans beteende.
2017-10-30, 18:56
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Jag undrar var uppgiften om "finger i fittan" kommer ifrån. Källa på det, tack.
Enligt hennes egen berättelse så höll han envist kvar handen innanför bikinitrosorna, men det är inget sagt om någon form av penetrering.
Kan någon posta källa på att han gjorde det?
Det verkar vara en grov flashback-myt ang penetrationen.
2017-10-30, 19:00
Medlem
stinkbeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Jag undrar var uppgiften om "finger i fittan" kommer ifrån. Källa på det, tack.
Enligt hennes egen berättelse så höll han envist kvar handen innanför bikinitrosorna, men det är inget sagt om någon form av penetrering.
Kan någon posta källa på att han gjorde det?
Det verkar vara en grov flashback-myt ang penetrationen.
Det är väl bara att läsa: https://www.expressen.se/noje/martin...-for-valdtakt/
2017-10-30, 19:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Men enligt uppgift höll han kvar handen när hon reste på sig för att kliva ur. Jag tolkar det som att flera såg det och reagerade på hans beteende.

Frågan blir om de såg och uppfattade det som "vanligt" tafsande eller som det värre övergrepp då med fingrar i vaginan. För det tidigare så är det ju preskriberat och våldtäkten kommer bli det i juni nästa år.
Citat:
– En kollega ber mig skicka en sak och jag reser mig upp för att sträcka över den till henne. När jag lutar mig tillbaka och ska sätta mig igen tar Martin sin hand och kör i den bakvägen via ryggen och kör upp sina fingrar mellan mina ben... i mig, i vaginan. Samtidigt som han tar andra handen på magen och höfterna och trycker till.

Hon fortsätter:

– Vad som hände undgick ingen, alla visste, alla såg och festen avslutades. Jag slet mig loss och sprang till huset och klädde på mig. På vägen ut och bort därifrån kom Martin och undrade varför jag hade tagit av mig min "sexiga bikini".
https://www.expressen.se/noje/martin...-for-valdtakt/
2017-10-30, 19:03
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Om Tv4-cheferna, läs Åsa Sjöberg, får sitta kvar visar det bara att Tv4 inte tar övergrepp på allvar. De har förnedrat en utsatt kvinna genom att skydda ett affischnamn för ekonomins skull. Skamligt agerande. Och så har man kvar Alexander Bard i Talang som angripit metoo-kvinnorna och typ sagt att nu får man väl inte ”flirta” längre. Och vad händer m Parlamentet, är misstänkta komikern kvar? Tv4 kan snart lika gärna börja sända Tre Kronor-repriser.

Förutsätt att TV4 har massor av skit internt som de tillåtit eller sopat under mattan. Åsa Sjöberg skall inte hänga ensam i galgen, det har med deras corporate kultur att göra. Vem har inte hört innan att på TV4s julfester etc så knullas det friskt. Verkar allmänt vedertaget..

Metoo kampanjen har spårat ur tycker jag, finns inte en man som kommer våga närma sig en kvinna snart och mänskliga fortplantningen kommer totalt haverera och stanna. Och den romantiska lekfullheten mellan man och kvinna kommer försvinna totalt, vem fan vågar ens närma sig en tjej på krogen och säga att hon är vacker och att man vill bjuda på ett drink. Risken finns ju att det spelas in eller Gudrun Schyman hoppar fram med lien.

Att män förgriper sig på kvinnor är totalt vedervärdigt och utnyttjar i utsatta lägen. De är inte män, de är mentalt sjuka personer som inte borde få vistas på gatan. De skall avrättas kallblodigt.
2017-10-30, 19:05
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Frågan blir om de såg och uppfattade det som "vanligt" tafsande eller som det värre övergrepp då med fingrar i vaginan. För det tidigare så är det ju preskriberat och våldtäkten kommer bli det i juni nästa år.
Okej, tack. Sådär detaljerad var inte hennes första version innan anmälan gjordes.
2017-10-30, 19:15
Medlem
"– Hon meddelar Åsa Sjöberg att hon kommer att ta det vidare och Åsa skäller ut henne efter noter. Hon hotar henne att hon ska få sparken, säger att det är oprofessionellt och att hon absolut inte kan ta tag i sådana saker, säger hon." - att Åsa Sjöberg fortfarande är kvar är helt galet, naturligtvis borde man ta bort den som skyddat Timell också. Tv4 borde ha plockat bort allt ruttet när de bestämde sig för att kicka Timell.
2017-10-30, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Förutsätt att TV4 har massor av skit internt som de tillåtit eller sopat under mattan. Åsa Sjöberg skall inte hänga ensam i galgen, det har med deras corporate kultur att göra. Vem har inte hört innan att på TV4s julfester etc så knullas det friskt. Verkar allmänt vedertaget..

Metoo kampanjen har spårat ur tycker jag, finns inte en man som kommer våga närma sig en kvinna snart och mänskliga fortplantningen kommer totalt haverera och stanna. Och den romantiska lekfullheten mellan man och kvinna kommer försvinna totalt, vem fan vågar ens närma sig en tjej på krogen och säga att hon är vacker och att man vill bjuda på ett drink. Risken finns ju att det spelas in eller Gudrun Schyman hoppar fram med lien.

Att män förgriper sig på kvinnor är totalt vedervärdigt och utnyttjar i utsatta lägen. De är inte män, de är mentalt sjuka personer som inte borde få vistas på gatan. De skall avrättas kallblodigt.

Ursäkta!!! Att antasta kvinnor och föra upp fingrar i andras underliv är inte "lekfullt flirtande". Det kan inte vara sp svårt att fatta, ens för vissa idiotiska sexistiska män, att om en kvinna inte vill då backar ni och går i väg.
Fortplantningen står inte och hänger på att män ska ha rätt att antasta kvinnor för att få komma till.
2017-10-30, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Händelsen kvalificerar sig som våldtäkt, hoppas att aset åker dit. Jag har dock svårt att tänka mig att det går att hitta några bevis, förutom vittnesmål. Räcker det tror ni?
Inte om detta med ett finger inne i henne är något som lagts till först nu.
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Frågan är om man går efter hur lagen såg ut 2008. HD prövande samma år två fall där det var oklart under den tiden vad som skulle gälla. Detta utifrån att personer kan inte bli dömda för brott som på den tiden inte var ett brott.

Om det räcker så med vittnen möjligen. Ingen såg väl dock handen i vattnet och Timell kanske kan hävda att man bara la handen på hennes lår.

Jag tror inte Elisabeth Massi Fritz åtagit sig uppdraget som målsägarbiträde utan att kollat upp den saken rätt ingående. Gärningsbeskrivningen är rätt avgörande med hänsyn till preskriptionstiden.

Sedan så har det gått lång tid. Skulle det gå till åtal är det upp till domstolen att avgöra hur mycket den här kampanjen #metoo påverkat BO och precis som du nämner kan det vara så att vittnen inte sett ett skit av flera orsaker. Om nu alla såg det borde väl åtminstone BO´s pojkvän som även han var med i badtunnan reagerat kraftigt, eller ? Jag har läst att BO´s kille även deltog. Kan ha fel.

Här kan man ju spekulera vilt och ställa sig några frågor. BO´s uppgifter är att direkt efter slet hon sig loss och sprang därifrån. Styrks detta av övriga ? Har de hänt och isf kommer de ihåg det nu ? Hur var BO´s sinnestillstånd ? Kan vittnen styrka att BO var upprörd och förtvivlad ? Kommer de ihåg det ?

Personligen tror jag att det inte går till åtal men man vet aldrig då #metoo kampanjen verkligen fått genomkraft. Jag hoppas dock att han blir dömd.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Inte om detta med ett finger inne i henne är något som lagts till först nu.
Det har inte lagts till nu, fanns artiklar om detta tidigare ex i DN
2017-10-30, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Det har inte lagts till nu, fanns artiklar om detta tidigare ex i DN
Även att ett ett finger skulle stuckits in? Märkligt att ingen reagerat på det. Men visst är det något hon hävdat hela tiden så har hon en chans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in