2017-10-30, 15:00
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Du glömde att lägga på Martins skuldlista: han har gett Lulu chansen att visa sig i tv.
Oförlåtligt.

Citat:
Martin Timell polisanmäld för våldtäkt

Hon kommer aldrig att glömma chocken, raseriet och förnedringen när hon plötsligt kände Martin Timells fingrar innanför bikinibyxorna, i sig, hur han tryckte till.
Efter beskedet från TV4-ledningen att man inte tänker anmäla det sexuella övergreppet i badtunnan väljer nu Martin Timells offer själv att polisanmäla programledarprofilen för våldtäkt.
https://www.expressen.se/noje/martin...-for-valdtakt/

Oroa dig inte för LC nu utan fokusera på dom andra istället som råkat i Timells väg.
2017-10-30, 15:02
Medlem
Mooskys avatar
Midsommar 2008 lägsta preskriptionstiden 10 år.

Citat:
Nu har hon bestämt sig för att polisanmäla händelsen och till sin hjälp har hon advokaten Elisabeth Massi Fritz.
Den i dag 35-åriga tvåbarnsmamman sitter rak i ryggen och funderar innan hon formulerar sig.
De hade ätit en tidig middag i lusthuset med utsikt över vattnet och skulle bada bastu och badtunna. Hon räknar upp de som fanns på plats vid tunnan, Lulu Carter och Martin Timell med flera, men även från den glasade bastun såg man rakt ner mot badtunnan.

En kollega ber mig skicka en sak och jag reser mig upp för att sträcka över den till henne. När jag lutar mig tillbaka och ska sätta mig igen tar Martin sin hand och kör i den bakvägen via ryggen och kör upp sina fingrar mellan mina ben... i mig, i vaginan. Samtidigt som han tar andra handen på magen och höfterna och trycker till.
Hon fortsätter:
– Vad som hände undgick ingen, alla visste, alla såg och festen avslutades. Jag slet mig loss och sprang till huset och klädde på mig. På vägen ut och bort därifrån kom Martin och undrade varför jag hade tagit av mig min "sexiga bikini".
¨

https://www.expressen.se/noje/martin...-for-valdtakt/

Så något gullande med Timell kanske inte är särskilt seriöst medan man låter FV och SI mfl ingå i ett drev.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Helst inte. Det finns grader i helvetet och vissa grader blir då svåra att ens fatta. Möjligen spyr man tom när man som ditt exempel ens får tänka på hur det kan vara. Poängen var enbart att Timell inte drogat eller våldtagit så därav en just annan grad i helvetet.

Nähä det säger du. Nåja som jag skrev innan så är klassificeringen något helt annat när man kör upp sina fingrar i en annan persons vagina.
Senast redigerad av Moosky 2017-10-30 kl. 15:07.
2017-10-30, 15:27
Medlem
mjukmjukares avatar
Ja, nu blir det ny bensin på Martin Timellbrasan.
Anmälan om våldtäkt. Offer som backas upp av Elisabeth Massi Fritz.
DET var inte bra tycker säkert Timell....
Men framförallt de tre cheferna som nu på något sätt blottas totalt i sin oförmåga att ha agerat.
Visst praktiskt bekymmersamt men rent symboliskt var denna anmälan början på slutet.
Nu är det bara en relativt kort tidsfråga innan det börjar plockas bort folk.

Åsa Sjöberg först?

2017-10-30, 15:28
Medlem
everythingiss avatar
Händelsen kvalificerar sig som våldtäkt, hoppas att aset åker dit. Jag har dock svårt att tänka mig att det går att hitta några bevis, förutom vittnesmål. Räcker det tror ni?
2017-10-30, 15:32
Medlem
everythingiss avatar
Tycker att det är konstigt att ingen gav den misstänkte ett rejält kok stryk. Jag kan tänka mig att kvinnan blev skuldbelagd av Martins polare, kanske också av ledningen... Fy fan vilka svin.
2017-10-30, 15:43
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Händelsen kvalificerar sig som våldtäkt, hoppas att aset åker dit. Jag har dock svårt att tänka mig att det går att hitta några bevis, förutom vittnesmål. Räcker det tror ni?

Bästa tänkbara stöd i form av Elisabeth Massi Fritz. En effektiv, medial, trovärdig terrier.
Fällande dom för våldtäkt? Åtal för våldtäkt? Svårt att säga, nästan omöjligt utan att veta detaljer.
Ett sexuellt ofredande har ju Timell nästan redan erkänt genom sina kommentarer.
Men.
Åklagaren kommer tvingas arbeta hårt då detta är så media-påpassat alltihop.
Något som Elisabeth Massi Fritz kommer hålla liv i.
Men jag säger åter.
Åsa, Fredrik och Casten är de som nu mår sämst av detta

Nu måste fler huvuden rulla.

´
2017-10-30, 15:56
Medlem
Teleslingas avatar
Om det eventuellt finns någon här som lyssnar på skräpradio på morgnarna - har Anders Timell kommenterat saken eller är det fortfarande locket på? Ni som rör er i hans kretsar, hur har veckorna varit? Extra mycket kola? Låg profil?

Jaa...nu är han allt riktigt rökt, Martin Timell. Helt SJUKT att detta inte kommit fram tidigare. Det har alltid hetat att det varit illasinnade rykten etc och hur många är det inte som har skyddat, försvarat och mörkat under åren? Men äntligen har rättvisan kommit ikapp detta jävla äckel.
2017-10-30, 16:18
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jadu Martin Töntell som vi kallade honom på 90-talet. Nu sitter du i klistret. Hoppas detta kan leda till att det kommer fram skit om hans riktigt vidrige bror Anders.

Jag tyckte btw att Martin lät drogad när han interjuvades i Tv4.

ADHD Anders är definitivt värre! Så nu håller vi tummarna att han hängs offentligt med. Fullständigt vidrig människa och att han har fått härja så länge är en gåta.
2017-10-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
ADHD Anders är definitivt värre! Så nu håller vi tummarna att han hängs offentligt med. Fullständigt vidrig människa och att han har fått härja så länge är en gåta.

Om Tv4-cheferna, läs Åsa Sjöberg, får sitta kvar visar det bara att Tv4 inte tar övergrepp på allvar. De har förnedrat en utsatt kvinna genom att skydda ett affischnamn för ekonomins skull. Skamligt agerande. Och så har man kvar Alexander Bard i Talang som angripit metoo-kvinnorna och typ sagt att nu får man väl inte ”flirta” längre. Och vad händer m Parlamentet, är misstänkta komikern kvar? Tv4 kan snart lika gärna börja sända Tre Kronor-repriser.
2017-10-30, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Bästa tänkbara stöd i form av Elisabeth Massi Fritz. En effektiv, medial, trovärdig terrier.
Fällande dom för våldtäkt? Åtal för våldtäkt? Svårt att säga, nästan omöjligt utan att veta detaljer.
Ett sexuellt ofredande har ju Timell nästan redan erkänt genom sina kommentarer.
Men.
Åklagaren kommer tvingas arbeta hårt då detta är så media-påpassat alltihop.
Något som Elisabeth Massi Fritz kommer hålla liv i.
Men jag säger åter.
Åsa, Fredrik och Casten är de som nu mår sämst av detta

Nu måste fler huvuden rulla.

´

OM åklagaren låter det gå till åtal har säkert målsägaren ett bra målsägarbiträde. Vittnen lär finnas. HUR bevisa att kvinnan inte var med på de närmanden som lär ha skett?
2017-10-30, 18:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis

Frågan är om man går efter hur lagen såg ut 2008. HD prövande samma år två fall där det var oklart under den tiden vad som skulle gälla. Detta utifrån att personer kan inte bli dömda för brott som på den tiden inte var ett brott.
Citat:
Nya gränser för våldtäkt

Att sticka in fingrarna i en sovande kvinnas underliv är våldtäkt, anser Högsta domstolen (HD) i en dom på tisdagen.

HD konstaterar däremot att den som smeker en sovande mans penis gör sig skyldig till sexuellt tvång.

HD har prövat två intressanta rättsfall som är lika och som i grunden gäller var gränsen går för vad som ska rubriceras som våldtäkt.

I det ena fallet dömdes en 20-årig man av hovrätten till sex månaders fängelse för sexuellt tvång och i det andra en 50-årig man av hovrätten till ett års fängelse för våldtäkt. HD ändrar nu hovrätternas domar och beviljar prövningstillstånd i bägge målen.
https://www.svd.se/nya-granser-for-valdtakt

Om det räcker så med vittnen möjligen. Ingen såg väl dock handen i vattnet och Timell kanske kan hävda att man bara la handen på hennes lår.
2017-10-30, 18:47
Moderator
impieteers avatar
Som jag skrev innan i tråden så tror jag att det är den här händelsen som har störst sannolikhet att faktiskt leda till en fällande dom.

Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Rent juridiskt tror jag faktiskt Timell ligger risigast till av alla kändisar som våldtar. Virtanen et al har ju mestadels våldtagit på tu man hand med offren där ord står mot ord, men här skedde det helt öppet.
  • Icke-grov våldtäkt preskriberas efter 10 år.
  • Badtunneincidenten skedde sommaren 2008, alltså lite mer än 9 år sedan.
  • Fingrar i fitta räknas numera som våldtäkt. Och det gjorde det redan innan sommaren 2008 Källa
  • Till skillnad från nästan samtliga andra händelser (Virtanens alla äventyr med mera) så har den här våldtäkten flera namngivna vittnen som såg vad som skedde. Om de får order uppifrån att inte längre skydda Timell utan sätta dit honom för att TV4 ska verka goda, då kommer de säkert vittna. En av dem är ju t o m Lulu Carter som var den som anklagade honom från början.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in