2017-10-25, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nä, det finns klausuler i hans kontrakt, så han lär inte få några miljoner. Bryter han mot lagen tex är det en orsak att bryta ett avtal utan att betala honom till 2020. Eftersom man inte polisanmäler, så är det väl ganska uppenbart att då får han gå utan ett skit helt enkelt. Oavsett vad media skriver.
Hans bolag är ointressant, men däremot är hans skatteskuld något som han blir tvingad att betala för alla förmåner han erhållit utan att skatta. Kontraktet hade dessutom två delar en sk rörlig den ser han inte röken av. Så jag tippar på en deal här med den fasta delen i avtalet som han skiter i bara han slipper anmälan. TV4 förlorar mest på att programmet inte sänds och sponsorerna har tackat för sig.

Så det lär inte se fett ut framöver och kanske kan han leva på sparade pengar.

Så du tror han lever lön till lön? Han sitter och bara väntar på nästa löning (vilken han själv bestämmer när den expedieras) ? Trots han varit framgångsrik medieprofil i 20 år eller nåt sånt..

Jag tvivlar, tror inte han blir jagad av kronkalle resten av livet,..
2017-10-25, 22:00
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Timell var den första kändis jag hörde beskrivas som ökänd för att vara ett rövhål utanför TV-rutan. Det var många, många år sedan, typ slutet av 90-talet, långt innan skvallertrådar och sociala medier. Verkar ha varit riksbekanta fakta eftersom det kom från så många av varandra oberoende källor. Folk som aldrig haft ett jota med TV eller övrig media att göra visste om det. Det cirkulerade alla möjliga stories, att han skulle ha notoriskt dåligt temperament, att han hade extrema divakrav bakom kulisserna, att han var dryg som fan och snäste av barn som frågade snällt efter hans autograf osv. Dock handlade inget av ryktena om sex, men det fattades väl bara att han är ett svin på den fronten också.
Stämmer, men det skall också sägas att han parallellt med detta dåliga rykte ÄR ganska omtyckt av många människor i den branschen, om än ansedd som något speciell.

Många av dom händelser man nu hör om låter ju helt genomvidriga, så det kanske måste nämnas att Martin Timell inte har betett sig så här 24 timmar om dygnet. Han äger faktiskt många sympatiska drag i sin personlighet.

Inte så att jag försvarar människan, men om han bara var den människa som beskrivs i den här tråden så skulle han varit slut som artist för länge sedan.

Uppenbarligen är han en dubbelnatur, och problemet är att iom att hans försonliga drag är den av en sk. "helyllesnubbe" så blir reaktionen gentemot vad som nu kommer fram i ljuset så mycket starkare än vad som skulle ha varit fallet om hans unique selling point hade varit den av en rumlare. Vad fölket inte gillar är att bli lurade, mycket mer så än vad dom ogillar otrevliga pervon.

Om Cornelis Vreeswijk, Torsten Flink eller Freddie Wadling hade hamnat på löpsedlarna med samma illdåd på samvetet som nu kommer fram om Herr Timell, så hade vi alla bara nickat våra huvuden och vi hade trött konstaterat , "Ja, det är just likt gamle Cornelis/ Torsten/ Freddie"... för att sedan glömma bort alltsammans nästa dag. Just kontrasten mellan den etablerade bilden av den snickrande helylle-Martin – och ett aggressivt skrikande pervo med storhetsvansinne – gör att äckelkänslorna från tittarna blir extra stark.
2017-10-26, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Alltså ni som som försvarar Timells betéende kan väl ändå inte vara på riktigt? Helt rätt att han hängs ut.

Finns många strutsar med huvudet långt ner i sanden,eller så håller dom på likadant själv.
2017-10-26, 12:27
Medlem
absolut-justices avatar
Senaste skvallret om Timell är att olika företag nu raderar all äldre info och bloggar som han medverkat i. Bolist har precis raderat alla Timells äldre bloggar, hemsidor med Martins tips försvinner, killen ska alltså raderas helt från nätet, varför denna "rädsla".

Timells rykte har varit känt i många år, det är bara att backa i denna tråd, Expressen som skötte likvideringen av Timell har klart visat att tågordningen var 1-Timell, 2-Styrelsen, 3 Övriga.
Så Metoo har alltså inget praktiskt med Timell att göra, Metoo var en dålig skenmanöver från Bonniers sida, vilka har stora resurser att starta upp falska gräsrots-kampanjer, det är bara att besöka #prataomdet-tråden på Flashback, många kända namn där är nu aktuella igen.

Att alla omkring Timell nu panikraderar hans alster på nätet pekar i en helt annan riktning. Timell blev "the fall guy" i detta sammanhang. Eftersom jag har vänner inom koncernen som snackade om Timell i samband med årsmötet i september före Metoo ens var känt här, pekar allt på att denna skandal var planerad innan Metoo ens hittat hit.
2017-10-26, 12:51
Medlem
Hade kampanjen MeToo inte inträffat så skulle det inte blivit någon debatt och Martin Timell skulle fortsatt som programledare. Det verkar vara mer viktigt att enkelspårigt klandra programledare

Hur kan nåt räknas som övergrepp när en tjej varit medgörlig utan att sagt ifrån?
Hur kan nåt räknas som "olovligt tafsar" när tjejer inte sagt ifrån?

Är tjejer en bättre förebild som klänger på killar, aldrig har jag hört dem fråga om lov
Så dikterar tjejer upp regler på kampanjen . Jadåså ni kan ta till er det själva om ni lyckas
2017-10-26, 13:45
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...de-pa-flygplan

"Alla gäster fick gå ombord på planet och när den 49-åriga kvinnan befann sig i ett av planets lyxigare badrum ska hon ha mött den folkkäre programledaren, som ska ha inlett ett samtal med henne. Ett samtal som snabbt ska ha gått över gränsen.

– Han frågade om jag ville ha ”någon landad på mig” och ”någon landad i mig”. ”Kom, business class-toaletten rymmer oss båda och då kan vi nästan säga att vi varit med i 20 000 meters-klubben”. Sedan nöp han mig i rumpan och tog mig på ena bröstet. Vi kände inte varandra sedan tidigare och jag blev väldigt förvånad och kränkt. Det var så dumt sagt och jag gick därifrån. Jag kände bara: ”vem tror han att han är?”."
2017-10-26, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Jag är rädd att du missförstått Dr Albans situation. Han kunde köpa att folk drev med honom ibland. Det ingår i att vara kändis. Men Pippirull under Olle Palmlöf, rattfyllot och saltsjöbadbon, gick över gränsen. Från Wikipedia:
Som känd person måste vi acceptera satir, det måste vi göra. Att folk skojar med oss. Det tycker jag ingår, när man är känd... Det som är grejen var att han höll på med det i tre år, med en och samma person i tre år i Sveriges Radio där alla vi betalar licens. Det tyckte jag blev för mycket.
Inte riktigt samma sak som ett stående skämt, Olle Palmlöf. Ja...
Sådärja! Ursäkta hatet. Men den historiska kontexten är viktig. Det bör även påpekas att Sveriges Radio är omöjlig att bojkotta vettig.

Är du en trollkarl?

Skämt åsido. Vet du hur man förhindrar Martin Timell från att ge dåliga råd i Bullen? - Man ger honom en snickarlåda. XD
Sorry OT, men Olle Pamlöf var den enda vettiga programledaren som Opinion Live haft, men det varade varken frekvent eller länge..
2017-10-26, 18:58
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
En fråga, varför bemöter du meningsmotståndare i tråden med låga motargument som att "hoppas att det händer era mammor osv"? Vad vill du att det ska hända våra mammor? Ska Martin Timell klämma dom på brösten och hosta fram en komplimang om "fina juveler" eller vart vill du komma patetiska människa?

Precis det vill jag uppnå Så ni empatilösa får sig en förhoppningsvis riktig tankeställare. Jag kunde inte sagt det bättre själv. (Y)
2017-10-26, 19:18
Medlem
GastonLeMans avatar
Måste vara trist å vara Martin nu?
Kanske tid att bjuda han på nåt.

https://youtu.be/V-j7ry4MrMM
2017-10-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Stämmer, men det skall också sägas att han parallellt med detta dåliga rykte ÄR ganska omtyckt av många människor i den branschen, om än ansedd som något speciell.

Många av dom händelser man nu hör om låter ju helt genomvidriga, så det kanske måste nämnas att Martin Timell inte har betett sig så här 24 timmar om dygnet. Han äger faktiskt många sympatiska drag i sin personlighet.

Inte så att jag försvarar människan, men om han bara var den människa som beskrivs i den här tråden så skulle han varit slut som artist för länge sedan.

Uppenbarligen är han en dubbelnatur, och problemet är att iom att hans försonliga drag är den av en sk. "helyllesnubbe" så blir reaktionen gentemot vad som nu kommer fram i ljuset så mycket starkare än vad som skulle ha varit fallet om hans unique selling point hade varit den av en rumlare. Vad fölket inte gillar är att bli lurade, mycket mer så än vad dom ogillar otrevliga pervon.

Om Cornelis Vreeswijk, Torsten Flink eller Freddie Wadling hade hamnat på löpsedlarna med samma illdåd på samvetet som nu kommer fram om Herr Timell, så hade vi alla bara nickat våra huvuden och vi hade trött konstaterat , "Ja, det är just likt gamle Cornelis/ Torsten/ Freddie"... för att sedan glömma bort alltsammans nästa dag. Just kontrasten mellan den etablerade bilden av den snickrande helylle-Martin – och ett aggressivt skrikande pervo med storhetsvansinne – gör att äckelkänslorna från tittarna blir extra stark.

Nämen tusan. Sådär kan du inte resonera. Enligt vad media har publicerat så sväljer folk i tråden allt som absolut sanning. Det är sällsynt på folk som visas sympati hur Martin Timell upplever

Folk vill bara minnas eländet som alltid är aktuell vad Martin Timell har gjort. Det kvittar vad han inte har gjort framöver. Det kvittar hur trevlig han är sedan mot tjejer för det köper inte tillbaks honom på TV4

Om Martin Timell har blivit en hyfsad person om nåt år det skriver inte media om. Hur blåser man upp en debatt om en hyfsad person?
2017-10-26, 20:23
Medlem
Dreamtimes avatar
Martin Timell borde straffas enligt Muhammedansk rättsskipning
2017-10-26, 21:22
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Knappast troligt, "Pengar och vinst" är ju bara av intresse för de personer som utnyttjat MTs godhet.
MT är ju helt oskyldig.
Känns som så futtig korruption. Vad är nästa grej? Att de klipper varandras gräsmattor skattefritt?
Senast redigerad av Herr Lindholm 2017-10-26 kl. 21:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in