2017-10-28, 12:01
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akelius
Orkar inte läsa hela denna tråd ,men det är patetiskt att se Lulu C snyfta om trakasserier det gick bra när den feta lönechecken damp ned varje månad men nu åratal i efterhand när hon blivit petad ska det gnällas. Rätt åt Timell iofs karln är en stor tölp men ingen våldtäktsman.

Fast då är det ett branschproblem. Så ska det inte gå till för att man ska få sig positioner.
Men jag har reagerat på bilder där Lulu sitter tajt omslingrad med Martin Timell och ser ser mer ut att vara den som lägger sig runt Martin, men där han sitter i mer passivt förhållningssätt.https://www.expressen.se/nyheter/i-nod-och-lust/ tex
Senast redigerad av dialektiker 2017-10-28 kl. 12:06.
2017-10-28, 12:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Fast då är det ett branschproblem. Så ska det inte gå till för att man ska få sig positioner.
Men jag har reagerat på bilder där Lulu sitter tajt omslingrad med Martin Timell och ser ser mer ut att vara den som lägger sig runt Martin, men där han sitter i mer passivt förhållningssätt.https://www.expressen.se/nyheter/i-nod-och-lust/ tex

Fast det kan ju vara att hon har en räv bakom örat just om han visar upp något annat när kameran går, lite ironiskt "men ska vi sluta vara" mysiga"? " . Som det har sagts att han gör med sina labila utbrott där han vänt på en tioöring under inspelningar.
2017-10-28, 12:49
Medlem
Citat:

Varför skulle de sitta så överhuvudtaget?

En djupt religiös man sitter väl inte med en annan kvinnas pattar i ansiktet och blir fotograferad i en kvällstidning?

Timell tycks inte hyra någon som helst respekt gentemot sin fru (ens).
2017-10-28, 13:04
Medlem
swimp78s avatar
Patetiskt att se partiskheten i hur majoriteten av Flashback är dubbelmoraliska utifrån vem som anklagas

Det rimliga är ju att äcel som förtjänar att hängas ut straffas oavsett om man delar deras politiska åsikter eller ej

Men på Flashback är ett sexövergrepo bara ett övergrepp om mannen är vänster eller invandrare. Skillnaden blir påtaglig om man jämför denna tråden med Virtanen-tråden.
Patetiskt. Detta är alltså samma människor som talar om andras dubbelmoral - men skyller på
Kvinnan ifall mannen heter Linus Bylund eller Timell..

I aftonbladettråden värnar man om kvinnor. Låtsas som iaf. I denna tråd är kvinnor lögnaktiga horor med svarta tungor som knullar sig uppåt i karriären o lurar oskyldiga män..
2017-10-28, 13:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Patetiskt att se partiskheten i hur majoriteten av Flashback är dubbelmoraliska utifrån vem som anklagas

Det rimliga är ju att äcel som förtjänar att hängas ut straffas oavsett om man delar deras politiska åsikter eller ej

Men på Flashback är ett sexövergrepo bara ett övergrepp om mannen är vänster eller invandrare. Skillnaden blir påtaglig om man jämför denna tråden med Virtanen-tråden.
Patetiskt. Detta är alltså samma människor som talar om andras dubbelmoral - men skyller på
Kvinnan ifall mannen heter Linus Bylund eller Timell..

I aftonbladettråden värnar man om kvinnor. Låtsas som iaf. I denna tråd är kvinnor lögnaktiga horor med svarta tungor som knullar sig uppåt i karriären o lurar oskyldiga män..

Skillnad på vad dessa två herrar anklagats för. Virtanen för våldtäkter och Timell mer för att rent allmänt vara en jobbig jävul. Möjligen spelar det väl in att det i ena fallet handlat också om hyckleri. Virtanen har länge kritiserat män och satt sig själv på en pedestal som en god feminist. Timell har mig veterligen aldrig kallat sig för feminist och inte hymlat hur han är som person.
2017-10-28, 13:31
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför skulle de sitta så överhuvudtaget?

En djupt religiös man sitter väl inte med en annan kvinnas pattar i ansiktet och blir fotograferad i en kvällstidning?

Timell tycks inte hyra någon som helst respekt gentemot sin fru (ens).

Ja men att han hade en relation med Lulu har han ju sagt. Sa han ju i en artikel i början då det här blåste upp. Så det är klart att han varit otrogen. Jag tycker att man kan sitta sådär tätt med någon även om man är religiös. Även om vederbörande har stora bröst. Och även religiösa kan väl vara otrogna. För just detta ska han inte behöva utstå en häxjakt.
Folk ska inte behöva utstå en häxjakt för sin EVENTUELLA brottslighet heller. Och det är inte folket som ska straffa brottslingar heller. Det ska rättsväsendet göra.
2017-10-28, 13:37
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Skillnad på vad dessa två herrar anklagats för. Virtanen för våldtäkter och Timell mer för att rent allmänt vara en jobbig jävul. Möjligen spelar det väl in att det i ena fallet handlat också om hyckleri. Virtanen har länge kritiserat män och satt sig själv på en pedestal som en god feminist. Timell har mig veterligen aldrig kallat sig för feminist och inte hymlat hur han är som person.

Så betyder att Timell inte kallat sig feminist att han är oskyldig men Virtanen skyldig ?

För i de olika trådarna behandlas gärningsmännen olika pga sina politiska åsikter

Jag tycker både Virtanen och Timell verkar förtjäna den skit de får och att det finns trovärdiga uppgifter på deras grisighet.
2017-10-28, 13:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Så betyder att Timell inte kallat sig feminist att han är oskyldig men Virtanen skyldig ?

För i de olika trådarna behandlas gärningsmännen olika pga sina politiska åsikter

Jag tycker både Virtanen och Timell verkar förtjäna den skit de får och att det finns trovärdiga uppgifter på deras grisighet.

Vad vet vi om Timells politiska åsikter? Han är snickare och arbetare i grunden och mest troligt röstat S. Han har aldrig uttalat sig politiskt som jag vet. Men det du inte beaktar att vad Virtanen gjort det är två fall av kvinnor som anklagat honom för att ha drogat dom och sedan våldtagit dessa. Det är skillnad på vad Timell står anklagad för och att varit en otrevlig jävul och mycket av vad han anklagas för kan man ha sina åsikter om detta då dels ska vara olagligt och leda till ett sådant stort drev. Ett drev som var betydligt större än det Virtanen fick på sig.
2017-10-28, 13:47
Medlem
Citat:

Tja. Ville bli präst. Är fortfarande "djupt troende".. men kladdar på andra tjejer - trots fru. Drar homofobiska och rasistiska skämt.

Hur går det ihop?

Har han dessutom haft ett förhållande med Lulu bakom ryggen på sin fru då undrar jag hur hans tro fungerar i praktiken. Är det bara att sina och sen på kvällen be om förlåtelse och sen fortsätta som vanligt dagen därpå?

Så visst finns det dubbelmoral också i det här fallet.
2017-10-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ja men att han hade en relation med Lulu har han ju sagt. Sa han ju i en artikel i början då det här blåste upp. Så det är klart att han varit otrogen. Jag tycker att man kan sitta sådär tätt med någon även om man är religiös. Även om vederbörande har stora bröst. Och även religiösa kan väl vara otrogna. För just detta ska han inte behöva utstå en häxjakt.
Folk ska inte behöva utstå en häxjakt för sin EVENTUELLA brottslighet heller. Och det är inte folket som ska straffa brottslingar heller. Det ska rättsväsendet göra.

Inte om man är gift med någon annan..

Han blir inte dömd eller straffad för det. Men hans äktenskap mår inte bra av att han har visat sig vara en lögnaktig hycklare. Han framstå inte heller som trovärdig när han inte följer budorden trots att han låtsas vara troende.

Jag anser att hycklare ska avslöjas.

Bill Clinton är säkert också "djupt troende"..
2017-10-28, 13:56
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Vad vet vi om Timells politiska åsikter? Han är snickare och arbetare i grunden och mest troligt röstat S. Han har aldrig uttalat sig politiskt som jag vet. Men det du inte beaktar att vad Virtanen gjort det är två fall av kvinnor som anklagat honom för att ha drogat dom och sedan våldtagit dessa. Det är skillnad på vad Timell står anklagad för och att varit en otrevlig jävul och mycket av vad han anklagas för kan man ha sina åsikter om detta då dels ska vara olagligt och leda till ett sådant stort drev. Ett drev som var betydligt större än det Virtanen fick på sig.

Timell anklagas för sexuella trakasserier

Timell har också dragit icke-pk negerskämt och är kristen

Därför förminskas hans beteende på Flashback och offren kallas bland annat horor och ”sliddjur” i tråden

Detta är dubbelmoral
2017-10-28, 14:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Timell anklagas för sexuella trakasserier

Timell har också dragit icke-pk negerskämt och är kristen

Därför förminskas hans beteende på Flashback och offren kallas bland annat horor och ”sliddjur” i tråden

Detta är dubbelmoral

Sexuella trakasserier är liksom nivåer under att droga och våldta... Det är nog mer dina politiska åsikter och uppfattning om Flashback som styr över vad du ser och inte ser i respektive tråd utan att du då beaktar skillnader i vad de anklagats för och även hur stort drev i media det blev. Mycket av det Timell då anklagats för och det drevats i media har varit sådant icke-PK som inte ens är brottsligt och det kommer väl då det finnas stöd för hos folk.
Senast redigerad av Zaedrews 2017-10-28 kl. 14:08.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in