2017-10-27, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twocko
Lulu Carter är ju verkligen ett pålitligt sanningsvittne

10 år efter påstådda händelser kommer anklagelserna haglande som av en slump i samband med Weinstein-affären. Kanske kan man väcka upp en avsomnad karriär Lulu Carter?

Jag måste säga att jag har blivit positivt överraskad av Lulu Carter på sistone. Jag hade mina fördomar gentemot henne pga hennes yttre och image, men hon tycks ju vara den som vågar prata klarspråk och även visar tecken på självkritik.

Om det bara vore Lulu som har yttrat sig. Men det finns ju en hel skock av folk som nu törs tala. Homosexuella, kvinnor you name it. Och Timell själv säger att han trodde sig vara rolig..

Hur kan en människa som är ”djupt troende” klämma på andra kvinnor än sin fru och dra homoskämt?

Timell och hans fru hade en djup kris och var på väg åt olika håll så det är inte svårt att tro på Lulu när hon säger att hon skulle väck för att ”Timells närstående utanför jobbet” ville det.
2017-10-27, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Men om han nu gjort sig skyldig till brott, trots att rättsväsendet inte utrett det, hur hårt ska han straffas av folkmassan för det? Varför ska han behandlas som paria när andra brottslingar inte görs det? Vitsen med ett rättsväsende är ju att folk ska få stå lika inför lagen?
Man har väl inte rätt att krossa folk för att de är offentliga personer.
Det är inte rimligt i ett rättssamhälle att folket tar lagen i egna händer, bara för att rättsväsendet inte har utrett om anklagelserna stämmer.
Varför? Jo, för att han inte har fått en chans att ge sin version om vad som har hänt.

Hur så? Han har blivit intervjuad både i radio och i tv men han väljer att inte kommentera anklagelserna. Det är hans val.

En del har han dock erkänt och skyllt på att han inte har förstått hur dum han har varit. Detta trots att "alla" chefer som han har haft har pratat med honom om detta under flera års tid.

Hur jävla trögfattad får man vara?

P.S. Himla motbjudande också när han börjar prata om SIN ångest.. Hur dåligt HAN mått och mår osv.
2017-10-27, 13:25
Medlem
twockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hur så? Han har blivit intervjuad både i radio och i tv men han väljer att inte kommentera anklagelserna. Det är hans val.

En del har han dock erkänt och skyllt på att han inte har förstått hur dum han har varit. Detta trots att "alla" chefer som han har haft har pratat med honom om detta under flera års tid.

Hur jävla trögfattad får man vara?

P.S. Himla motbjudande också när han börjar prata om SIN ångest.. Hur dåligt HAN mått och mår osv.

Med en pistol riktad mot sitt huvud erkänner man ju oftast allt och lite till, men efter att ha kommit fri brukar man få en mer nyanserad bild av händelserna.
2017-10-27, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twocko
Med en pistol riktad mot sitt huvud erkänner man ju oftast allt och lite till, men efter att ha kommit fri brukar man få en mer nyanserad bild av händelserna.

Jaha. Om du gör den jämförelsen dvs. att han är orolig för sitt levebröd då har ju även tjejerna haft likaväl en pistol riktad mot dem - vilket förklarar varför de inte "tjallade".

Martin har dessutom HOTAT de som HAR tjallat.

Han har tjänat sina 40 millar och borde vara nöjd.
2017-10-27, 16:02
Medlem
Det verkar vissa här som på allvar tror att det bara är män som beteer sig illa på arbetsplatser eller utsätter folk för sexuella trakasserier. I såfall befinner ni er på en annan planet än vad jag gör. Jag har sett den här typen av beteenden gång på gång från kvinnliga kollegor och även kvinnliga chefer.

Den här kampanjen (Me Too) har blandats med allvarliga företelser som bör utredas till nonsens. Det mest löjliga var när två feminister på aktuellt (eller kanske rapport) började prata om att män bör sluta att sätta sig för nära kvinnor och att det är skönt att fylla 35 för då stöter inga män på en på samma sätt. Den yngre kvinnan som inte var 35 längtade till den åldern. Ja vad ska man säga.
2017-10-27, 16:49
Medlem
McKenneths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
DDet mest löjliga var när två feminister på aktuellt (eller kanske rapport) började prata om att män bör sluta att sätta sig för nära kvinnor och att det är skönt att fylla 35 för då stöter inga män på en på samma sätt. Den yngre kvinnan som inte var 35 längtade till den åldern. Ja vad ska man säga.

Haha! Det är bara för att vid den åldern börjar de själv bete sig som svin på fyllan och antastar unga killar i 18 - 25-årsåldern!
2017-10-27, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McKenneth
Haha! Det är bara för att vid den åldern börjar de själv bete sig som svin på fyllan och antastar unga killar i 18 - 25-årsåldern!

Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Det verkar vissa här som på allvar tror att det bara är män som beteer sig illa på arbetsplatser eller utsätter folk för sexuella trakasserier. I såfall befinner ni er på en annan planet än vad jag gör. Jag har sett den här typen av beteenden gång på gång från kvinnliga kollegor och även kvinnliga chefer.

Den här kampanjen (Me Too) har blandats med allvarliga företelser som bör utredas till nonsens. Det mest löjliga var när två feminister på aktuellt (eller kanske rapport) började prata om att män bör sluta att sätta sig för nära kvinnor och att det är skönt att fylla 35 för då stöter inga män på en på samma sätt. Den yngre kvinnan som inte var 35 längtade till den åldern. Ja vad ska man säga.
Trist om allt detta ska bli till något slags könskrig. Många, många, de flesta tror jag, har svårt att hantera makt...
Ser det som ett maktmissbruk och det är långt ifrån alla som klarat av den balansen!
Sen om det är män eller kvinnor, spelar ingen som helst roll.
Människor i obalans finns precis överallt
2017-10-27, 17:24
Medlem
McKenneths avatar
Nä, inget könskrig från min sida, eftersöker lite balans i detta bara.

MT är ett svin som det verkar! Utnyttja unga tjejer i sin maktpossition är allt utom okej. Är inte okej att utnyttja tjejer överhuvudtaget...

Men det har hänt mycket på de senaste åren så många av oss äldre här fattar liksom inte riktigt uppståndelsen alla gånger. Ett övergrepp är ett övergrepp och har alltid varit, det är helt klart, men vad är ett övergrepp nu och vad var det förr?

På typ 80-talet när man var ung och sprang på krogen så var det ju bara att säga ifrån/gå därifrån när nån tafsade så var det klart och man tänkte inte mer på det, även om det idag skulle vara polisanmälan och allt möjligt....

Kanske fel att det inte togs upp mer redan då......
2017-10-27, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McKenneth
Nä, inget könskrig från min sida, eftersöker lite balans i detta bara.

MT är ett svin som det verkar! Utnyttja unga tjejer i sin maktpossition är allt utom okej. Är inte okej att utnyttja tjejer överhuvudtaget...

Men det har hänt mycket på de senaste åren så många av oss äldre här fattar liksom inte riktigt uppståndelsen alla gånger. Ett övergrepp är ett övergrepp och har alltid varit, det är helt klart, men vad är ett övergrepp nu och vad var det förr?

På typ 80-talet när man var ung och sprang på krogen så var det ju bara att säga ifrån/gå därifrån när nån tafsade så var det klart och man tänkte inte mer på det, även om det idag skulle vara polisanmälan och allt möjligt....

Kanske fel att det inte togs upp mer redan då......
Att utnyttja sin position är ju aldrig ok, men fasiken för lätt när man har chefer som ger OK!
Nä, allt handlar summa summarum om pengar!
Så mycket som kunde ha varit ogjort om inte stålarna snackade😊
2017-10-27, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemulenz
Trist om allt detta ska bli till något slags könskrig. Många, många, de flesta tror jag, har svårt att hantera makt...
Ser det som ett maktmissbruk och det är långt ifrån alla som klarat av den balansen!
Sen om det är män eller kvinnor, spelar ingen som helst roll.
Människor i obalans finns precis överallt

Det mest bisarra var att de två feministerna Ebba och Tora jämförde på fullaste allvar dåligt avläsande av kvinnans motaglighet för uppvaktande och intiativ till närhet med våldtäkt för det är samma tankesätt. Vilket hån mot våldtäkstoffer, jag blev heligt förbannad när jag hörde det.

Samt att deras samtal var samma gamla återvanvändning av fördomar som vissa kvinnor har mot män sen innan. Det var snack om empatiträning (som om det vore hundar) och prat om mäns bristande empati. Tänk om de pratade om någon annan grupp på det sättet under bästa sändningstid i nyheterna. Man kan ju tycka att om man grupperar människor på det där sättet så ligger det nog en stor dos av empatiträningsbehov hos en själv.
Senast redigerad av Burgundi 2017-10-27 kl. 17:46.
2017-10-27, 17:58
Medlem
exoticspices avatar
Varför har inte alla dessa tjejer/kvinnor som idag talar om vad dom varit utsatta för, sagt ifrån när dom blivit tafsade på av sina chefer och kollegor? Det kan väl inte ha varit så svårt att sätta ner foten och tala om för männen som dom jobbar med, att dom inte ska bete sig som dom gör?
Senast redigerad av exoticspice 2017-10-27 kl. 18:01.
2017-10-27, 18:05
Medlem
för att man ska tycka synd om dom när en man kolla på henne OMG du kolla på mig !!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in