2017-10-25, 14:19
Medlem
Hursomhelstings avatar
Det är ett megastort pådrag nu närmst en masspsykos triggad ur USA.
Dem här männen mediaprofilerna som står i fokus kan man faktiskt skratta åt för sitt patetiska sexliv, dem är tragiska i all sin nöd och framstår privat som misslyckade, skickar naken bilder på sig själva...tafflar med händerna och får inte till orden rätt, slinter runt med snasen.

Som GW sagt att det handlar om fallhöjden, sådant här sker hela tiden, gå på en bygdegårds fest med det kreti o pleti som drages till sådana tillställningar o garanterat är att ni stöter på desperata figurer. Det finns dem som aldrig har haft en kvinna eller väldigt få och så alkohol på det men däremot så kan de ju vara framgångsrika på andra plan.

Den här hetsen mot män gör ju att man frågar sig? Det finns tillfällen där kvinnor sökt sig till mig om och om igen och över röd linje till intimt om man inte då är en ren enuck så frågar man sig till slut att varför sker detta?
I en del fall har jag visat ett ogillande i andra fall så har jag mött upp vilket är ett stoooort risktagande trots en lång period med blickar och kutter prat. Jag har tagit på kvinnan lite så lätt över arm eller rygg och väl där kan saker ta sig i vilken riktning som helst, men att vem ska då ta steget annars till att få vad som till synes är bekräftat?
Jag har haft tur att detta godkänts och bemöts med ett gillande, att jag läst av rätt, men att det är ett vågspel där en kvinna äger all rätt.
I andra hand så äger jag enligt GW:s tes en låg fallhöjd.

Jag måste också tänka hårt för att finna en firma fest där det inte har begåtts sexuella handlingar, jag minns ingen faktiskt.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2017-10-25 kl. 14:40.
2017-10-25, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locutus-of-Borg
Inte faan har det fått motsatt effekt. Här kommer det gamla hederliga "ingen rök utan eld" väl till pass.
Sånt där är ju alltid svårt att leda i bevis, speciellt om MT kladdat i en hiss men med tanke på senaste tiden har jag inga problem att tro på det.

Nä helt klart ingen rök utan eld!
Menade mest att det som egentligen har hänt överskuggas av i jämnförelse skit grejor. Som det med boken tex. 99% skiter i om han skrivit en bok med unkna skämt för 100år sedan! O dom flesta som levt tillräckligt länge förstår att det va en helt annan tid då!
Nu skulle det ju va absurt att släppa den boken!
2017-10-25, 16:21
Medlem
mjukmjukares avatar
Jag avskyr denna Martin Timell högt och har länge gjort.
Nu har Karma visat upp sig. Och med det får han leva. Gott så.
Men.
Jag tycker hela denna diskussion och allt hemskt MT har gjort faller fullständigt i trovärdighet över att man börjar ojja sig över en hundra år gammal bok med roliga (?) historier.
Lägg av och välj era strider.
Den boken är fullständigt utanför hela denna soppan som nu har pågått och den ska inte in heller.

Tvärtom, jag känner ingen prestige över att skratta högt om jag hittade en rolig historia i den där boken.

2017-10-25, 16:36
Medlem
duqus avatar
Jimmy Schönning och Lulu Carter verkar även ha varit inblandade i ett bedrägeri.
Jimmy släppte en bok som Lulu var inblandad i enl vissa, som sen visade sig vara ett plagiat av en amerikansk bok, hela utgåvan fick makuleras.

Ju mer man tittar på personerna bakom Timells arbetsgrupp, desto mer skit dyker det upp....

http://www.realtid.se/ica-i-ny-skandal-med-tv-kandis
Detta skedde alltså månader efter badtunnegrejen, sen 2015 knakar det rejält....
http://jimmyschonning.blogspot.co.uk...e-n-datid.html

Nu när TV3 får svettas lite med sin "kändis" och SVT:s gamla "bajs-Elvis" åter lär dras fram väntar vi med spänning på vad Bonnier har grävt ner som riskerar att dyka upp.
Det blir många kändisar att "hata" för somliga här....
Senast redigerad av duqu 2017-10-25 kl. 16:53.
2017-10-25, 16:36
Medlem
MILFMANs avatar
Alltså först bör vi reda ut lite fakta beträffande relationerna. Det mest troliga är att Tv4 har ett avtal med Meter och att Meter har ett avtal med MTs bolag. TV4 har alltså varken anställt eller sparkat MT. Troligtvis har de sagt upp avtalet med Meter och Meter granskar nu sitt avtal med MTs bolag för att skademinimera.

När det gäller gratisarbete och prylar till TV4 anställda så kan det utgöra skattebrott att inte deklarera förmånen men även ett mutbrott. TV4 chefer och Meterchefer borde fundera lite på detta... Kanske skulle TV4s advokatbyrå ta med sådan fråga i utredningen?!
2017-10-25, 17:15
Medlem
Ja hur ska hans vänner å nära bekanta reagera.. hade jag varit en av dom hade jag iaf tagit avstånd.. jag stödjer inte män som kränker kvinnor eller som utnyttjar unga kvinnor i beroenddeställning.. jag ger dom hellre en dansk skalle!! Punkt
2017-10-25, 18:51
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Alltså ni som som försvarar Timells betéende kan väl ändå inte vara på riktigt? Helt rätt att han hängs ut.
NEJ !! Det är INTE helt rätt att hänga ut Martin Timell.
Martin Timell har blivit utsatt för en komplott.
Tv 4 Cheferna har ju utnyttjat Martin Timells godhet och använt honom för att de ville ha renoverat
hemma hos sig själva helt gratis.
Tycker du då ? att det är Martin Timells fel att Tv 4 har fått problem så är du ute och drömmer.

Sen blir Martin Timell anklagad för sexuella handlingar, av kvinnor som inte är minderåriga och en av dessa
kan mycket väl suttit och badat "topless" väldigt extremt. Det framgår ju bara prat om "bikinitrosa".
2017-10-25, 19:06
Medlem
badbollen3s avatar
"Sorry Ola. Nu blir det polisanmälan och åtal."

trodde det var upp till åklagaren och bestämma om åtal ska väckas eller ej
någon som vet om martin har anmält någon? och är det någon anmälan upprättad mot martin?
2017-10-25, 19:50
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaricaHase
Man gick lite över gränsen på ett sätt som knappast är möjlig i radio idag, på den tiden var det inte mobbing utan kändisar förväntades tåla skämt även om det var riktigt dåliga skämt, det som var speciellt kul var om nån blev förbannad och inte tålde skämten, på rak arm kan jag bara minnas Martin Timell och Dr Alban bland kändisar som inte tålde att man skämtade om den
Jag är rädd att du missförstått Dr Albans situation. Han kunde köpa att folk drev med honom ibland. Det ingår i att vara kändis. Men Pippirull under Olle Palmlöf, rattfyllot och saltsjöbadbon, gick över gränsen. Från Wikipedia:
Som känd person måste vi acceptera satir, det måste vi göra. Att folk skojar med oss. Det tycker jag ingår, när man är känd... Det som är grejen var att han höll på med det i tre år, med en och samma person i tre år i Sveriges Radio där alla vi betalar licens. Det tyckte jag blev för mycket.
Inte riktigt samma sak som ett stående skämt, Olle Palmlöf. Ja...
Sådärja! Ursäkta hatet. Men den historiska kontexten är viktig. Det bör även påpekas att Sveriges Radio är omöjlig att bojkotta vettig.

Citat:
Ursprungligen postat av Parallax
Om man är gift/sambo med en kändis som misshandlar en. Då borde det vara grymt effektivt att starta en skvallertråd om just detta. Tänk på det
Är du en trollkarl?

Skämt åsido. Vet du hur man förhindrar Martin Timell från att ge dåliga råd i Bullen? - Man ger honom en snickarlåda. XD
Senast redigerad av Herr Lindholm 2017-10-25 kl. 19:56.
2017-10-25, 19:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
"Sorry Ola. Nu blir det polisanmälan och åtal."

trodde det var upp till åklagaren och bestämma om åtal ska väckas eller ej
någon som vet om martin har anmält någon? och är det någon anmälan upprättad mot martin?

Det där är väl lite typiskt storhetsvansinne av rent pinsam sort?
2017-10-25, 19:57
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
NEJ !! Det är INTE helt rätt att hänga ut Martin Timell.
Martin Timell har blivit utsatt för en komplott.
Tv 4 Cheferna har ju utnyttjat Martin Timells godhet och använt honom för att de ville ha renoverat
hemma hos sig själva helt gratis.

Tycker du då ? att det är Martin Timells fel att Tv 4 har fått problem så är du ute och drömmer.

Sen blir Martin Timell anklagad för sexuella handlingar, av kvinnor som inte är minderåriga och en av dessa
kan mycket väl suttit och badat "topless" väldigt extremt. Det framgår ju bara prat om "bikinitrosa".
Rimligt, men de kan väl räkna på pengar och vinst och så?
2017-10-25, 20:23
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Rimligt, men de kan väl räkna på pengar och vinst och så?
Knappast troligt, "Pengar och vinst" är ju bara av intresse för de personer som utnyttjat MTs godhet.
MT är ju helt oskyldig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in