2017-10-25, 07:02
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
Jag kom just på en sak.

En TV-kändis, nästan lika känd som Timell, då ca 40 år gammal, var konfrencier för en tävling för ungdomar. En ung lovande kvinnlig tävlande, då 16-år och som idag själv är känd inom sitt område skulle bli intervjuad. Det spelas nån form av jingel och mannen lutar sig fram mot tjejen och låtsas viska nåt. När musiken tystnar hörs orden "och så ses vi på mitt hotellrum sen". Och sen spelad förvåning typ: men oj är micken på. Som ett skämt att de skulle träffas på hans hotellrum sen.

Jag minns att jag tyckte att det var väl lite osmakligt gjort. Sen när jag såg en gammal VHS av tävlingen så finns detta ögonblick förevigat.

Fråga: hur mycket skulle en videofilm föreställande denna milda form av opåbjudet, publikt, sexskämtande av en 16-årig tjej idag skada en man av den digniteten?
För två veckor sedan: nej. Denna vecka: han är rökt.
2017-10-25, 08:05
Medlem
Blir faktiskt tveksam till allt detta med kvinnligt tafsande och trenden att stå upp och demonstrera som nu pågår. Självklart skall kvinnor respekteras inget tafsande osv...MEN jag vet många män som blivit oskyldigt anklagade...väldigt många och det enbart för att polis, socialtjänst, psykologer är alla helt på kvinnornas berättelser som många gånger inte stämmer.
2017-10-25, 08:41
Medlem
MrsVanity1s avatar
Kan någon vänlig själ svara på detta?

Hur stor el ev liten chans är det att någon av Tv 4 cheferna tex Åsa Sjöberg ect får sparken el annat jobb inom tv 4?

Jag tycker dom har gjort bort sig med råge!!!!!

Tänkte nån av er kanske har insyn i tv/media världen?
2017-10-25, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666
Tycker det är sjukt dåligt av LULU C att komma nu 10 år senare med dessa påståenden, nu har hon redan fått kändisskap osv pga martin, så nu kan hon smutskasta honom utan konsekvenser. DÅ ville hon inte komma ut med dessa saker för att missta lönen och kändisskapet.. kan man bli ruttnare?

Det här är inget nytt, hon har berättat det förut. Då ville media inte lyssna. Nu när #metoo är på allas läppar så hänger man ut alla förövare.
2017-10-25, 09:25
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666
Tycker det är sjukt dåligt av LULU C att komma nu 10 år senare med dessa påståenden, nu har hon redan fått kändisskap osv pga martin, så nu kan hon smutskasta honom utan konsekvenser. DÅ ville hon inte komma ut med dessa saker för att missta lönen och kändisskapet.. kan man bli ruttnare?

Nice try.

Nog fan måste du väl oxå som alla andra sett att hon för flera ÅR sen,sa till om detta,hon blev persona non grata på tv 4 då.

Hon sa även att han körde med management by fear kommer jag ihåg,för jag trodde på henne.
2017-10-25, 10:02
Medlem
Finns det bevis för att det lulu säger är sant? Tycker inte det framgår varken i media eller i den här tråden.
2017-10-25, 11:26
Medlem
Fenomenet "olämpligt beteende" verkar bli årets största mediahajp och Martin Timell har fått ge det ett ansikte.
2017-10-25, 11:42
Medlem
NeutronStars avatar
Citat ur boken ”Martins bästa och sämsta”:

”Hur stoppar man fem svarta killar från att begå en gruppvåldtäkt?
Man kastar en basketboll åt dem”

”Varför vill turkiska pojkar ha mustasch? För att de vill likna mamma.”

”Vad är kaos? Jo, fem blinda lesbiska tjejer som är inlåsta i en fiskaffär.”

Finns artikel om den på aftonhoran.
2017-10-25, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Citat ur boken ”Martins bästa och sämsta”:

”Hur stoppar man fem svarta killar från att begå en gruppvåldtäkt?
Man kastar en basketboll åt dem”

”Varför vill turkiska pojkar ha mustasch? För att de vill likna mamma.”

”Vad är kaos? Jo, fem blinda lesbiska tjejer som är inlåsta i en fiskaffär.”

Finns artikel om den på aftonhoran.

Dags att uppdatera hans Wikiquote
https://sv.wikiquote.org/wiki/Martin_Timell
2017-10-25, 13:02
Medlem
Om syftet varit att sätta åt Timell så har dom ju misslyckats tycker ja!
Hade det stannat vid LC’s utlägg om allt och ett löp o sedan stannat där, då hade det nog blivit mer svidande för honom (om det nu stämmer allt. Inte sått några direkta bevis mer än ord mot ord)
Nu blev det så så stort och det kom nya löp på nya löp om än det ena än det andra. Nu senast om nån jävla skämtbok för hundra år sedan.
Tror det fick motsatt effekt nu. Folk tycker synd om Timell för det osannolika hatet och skriverierna om det hela!
Själv väntar ja fortf på något slags konkret bevis eller liknande!
2017-10-25, 13:24
Medlem
Alltså ni som som försvarar Timells betéende kan väl ändå inte vara på riktigt? Helt rätt att han hängs ut.
2017-10-25, 14:11
Medlem
Locutus-of-Borgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicokicko
Tror det fick motsatt effekt nu. Folk tycker synd om Timell för det osannolika hatet och skriverierna om det hela! Själv väntar ja fortf på något slags konkret bevis eller liknande!

Inte faan har det fått motsatt effekt. Här kommer det gamla hederliga "ingen rök utan eld" väl till pass.
Sånt där är ju alltid svårt att leda i bevis, speciellt om MT kladdat i en hiss men med tanke på senaste tiden har jag inga problem att tro på det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in