2017-10-21, 07:43
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profanity
Glöm honom & sin lika sjuke bror. Bägge är borta på måndag.
Det efternamnet lär inte vara gångbart i affärs- eller mer förnäma kretsar. Han får hålla sig undan på sin kammare rätt många år.
2017-10-21, 07:49
Medlem
Är Timell polisanmäld för våldtäkten i badtunnan?
Man observerar onekligen att Martin Timell i sin utstuderade och hycklande så kallade ursäkt säger att han aldrig kommer att kommentera denna "incident".

Man förstår ju varför.

Martin Timell borde sitta i fängelse.
2017-10-21, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Det där var riktigt sant. Och folk som säger att han är modig och rakryggad som uttalar sig i media - han slingrar sig, det är vad han gör. Han erkänner att han "har gjort fel", vilket låter harmlöst i jämförelse med att säga "ja, jag ringde och sexstalkade lulu carter på fyllan, vilket slutade med att hon skar sig i armarna", eller "jag tog tag i hennes bröst och sa att dom kommer sälja bra", eller "jag körde in handen innanför hennes bikini och körde upp ett finger" osv. Förstå skillnaden. Han är väldigt manipulativ den här mannen, mycket på grund av att han har ett sånt självförtroende. Man börjar plötsligt tro honom efter ett tag tills man ruskar om sig själv och inser att det är skitsnack.

Grabbsnack med bögskämt och halvrasistiska skämt bryr jag mig inte om, sånt förekommer nästan överallt på arbetsplatser. Och visst, det kanske är fel egentligen men det är inget unikt med Martin Timell. Men hans sexuella övergrepp vägrar han stå för.

Borg, som flera jämfört med är för övrigt inte ens att jämföra med. Det var vad som verkar vara en snedfylla och mer eller mindre engångsföreteelse. Det är glömt om ett halvår, då kommer folk skratta åt det och han kommer vara närmast folkkär. Tvärtom blir det med Timell, kan vi hoppas.

Varför köper du alla anklagelser rakt av? Varför anmäldes aldrig MT? Varför väntade LC tills hon fick sparken? Hon hade inget med MT att göra i slutet. Varför anmälde ingen annan kvinna MT? Med den påstådda personalomsättningen, varför är det inte fler drabbade tjejer? Varför har ett flertal av de anonyma anklagelserna exakt samma meningsbyggnad och uttal som Lulu Carter? Uttal som ingen jag har mött i mitt liv använt sig av. Vad gjorde kvinnan i badtunnan med MT? Ingen tvingade i henne. Det är så mycket som inte stämmer.

Två av kvinnorna är ju definitivt personer som särar på benen för sina jobb. Blir man tafsad på så säger man till om det är ovälkommet. Ger man bara ifrån sig ett garv, då ger man ett tillstånd. En 16-åring kanske inte fattar situationen alla ggr, men en kvinna på 40 år vet definitivt vad hon sysslar med. Det här är bara ett sätt för er feminister att frånsäga er allt ansvar. Allt ansvar ligger på mannen enligt er. FEL! LC Har minst lika mycket ansvar i detta som MT.

Det enda som förbryllar är badtunnan. Ingenstans förutom i detta forum har det handlat om penetrering, så antagligen handlar det inte om penetrering. Men vad gjorde tjejen i badtunnan? Varför hoppar man i en badtunna i fyllan med en främmande man när ens pojkvän är närvarande? Vad mer hände som ledde fram till tafsandet? Jag tvivlar starkt på att tjejen hoppade i badtunnan och MT dreglandes började tafsa utan att ett ord sagts.

Det här är skillnaden mellan idioter som er feminister och intelligent folk. Vi klarar att läsa mellan raderna och inser att "it takes two to tango". MT har gjort fel, och får framför allt stå till svars inför sin fru. Men dessa kvinnor är definitivt inga oskyldiga små prinsessor.

Vidare är detta erkännande inte ngt att lägga vikt vid. Lika trovärdigt som Otto Warmbiers erkännande. Även om MT skulle lägga upp all motbevis så skulle han hudflängas, under en längre tid. Expressen har ju sysslat med karaktärsmord en längre tid nu. Och nyttiga idioter som du har svalt allt med hull och hår.
2017-10-21, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Varför köper du alla anklagelser rakt av? Varför anmäldes aldrig MT? Varför väntade LC tills hon fick sparken?

Därför att om man anmäler innan så kan du inte längre jobba ihop med en hel del och du sparkar dig själv i princip. Därför kommer sånt här ut först efter att folk slutat
2017-10-21, 08:08
Avstängd
thaimans avatar
Vilket jävla bra inlägg.
Tänk om alla tänkte efter lite innan de dömer.
Jag tar inte Martin i försvar på något sätt, och ingen annan heller som inte kan hålla fingrarna från " syltburken" men det får vara lite rim och reson i snacket.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Därför att om man anmäler innan så kan du inte längre jobba ihop med en hel del och du sparkar dig själv i princip. Därför kommer sånt här ut först efter att folk slutat

Bullshit! Sämsta bortförklaringen någonsin. Då skulle aldrig några anmälningar göras. Detta tror du nog inte på själv ens.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Borde det inte då också slå tillbaka på tjejer( som Lulu) som knullar sig fram i karriären?

Jo. Är det inte dags att vi män skapar en #metoo som gäller alla som Lulu (och andra kvinnor) knullat sig till favörer från?
2017-10-21, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boskapsgarden
MT har erkänt för att det är enklare så ......... det går inte att diskutera med äckliga feminister, pissfittor och fittsaft törstiga lesbiskor

MT har erkännt för han vet att han gjort vissa fel/övertramp/övergrepp. Vad som inte kommer fram är att han också blivit utnyttjad. Alla utnyttjar alla i media svängen. Vad nytt under solen?
2017-10-21, 08:17
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Varför köper du alla anklagelser rakt av? Varför anmäldes aldrig MT? Varför väntade LC tills hon fick sparken? Hon hade inget med MT att göra i slutet. Varför anmälde ingen annan kvinna MT? Med den påstådda personalomsättningen, varför är det inte fler drabbade tjejer? Varför har ett flertal av de anonyma anklagelserna exakt samma meningsbyggnad och uttal som Lulu Carter? Uttal som ingen jag har mött i mitt liv använt sig av. Vad gjorde kvinnan i badtunnan med MT? Ingen tvingade i henne. Det är så mycket som inte stämmer.

Två av kvinnorna är ju definitivt personer som särar på benen för sina jobb. Blir man tafsad på så säger man till om det är ovälkommet. Ger man bara ifrån sig ett garv, då ger man ett tillstånd. En 16-åring kanske inte fattar situationen alla ggr, men en kvinna på 40 år vet definitivt vad hon sysslar med. Det här är bara ett sätt för er feminister att frånsäga er allt ansvar. Allt ansvar ligger på mannen enligt er. FEL! LC Har minst lika mycket ansvar i detta som MT.

Det enda som förbryllar är badtunnan. Ingenstans förutom i detta forum har det handlat om penetrering, så antagligen handlar det inte om penetrering. Men vad gjorde tjejen i badtunnan? Varför hoppar man i en badtunna i fyllan med en främmande man när ens pojkvän är närvarande? Vad mer hände som ledde fram till tafsandet? Jag tvivlar starkt på att tjejen hoppade i badtunnan och MT dreglandes började tafsa utan att ett ord sagts.

Det här är skillnaden mellan idioter som er feminister och intelligent folk. Vi klarar att läsa mellan raderna och inser att "it takes two to tango". MT har gjort fel, och får framför allt stå till svars inför sin fru. Men dessa kvinnor är definitivt inga oskyldiga små prinsessor.

Vidare är detta erkännande inte ngt att lägga vikt vid. Lika trovärdigt som Otto Warmbiers erkännande. Även om MT skulle lägga upp all motbevis så skulle han hudflängas, under en längre tid. Expressen har ju sysslat med karaktärsmord en längre tid nu. Och nyttiga idioter som du har svalt allt med hull och hår.

På en TV4-fest så badades det i badtunna, flera satt i badtunnan och såg händelsen och blev chockade. Tjejen lämnade direkt festen tillsammans med sin medbjudna pojkvän.
Frågor på detta?
2017-10-21, 08:17
Medlem
såg på expressen att martin timell blev arg i en video. trodde inte att han kunde bli arg. ligger och darrar i shock nu på golvet...
2017-10-21, 08:21
Medlem
Sinclairs avatar
MT förefaller vara ett äckel och en god representant för vänstermedia. Men verkar vara otroligt att det är lagbrott av någon högre grad.
2017-10-21, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Vad drabbades du av här?

Meter Films nya produktionsassistent blev fasthållen i badtunnan och penetrerad i sitt kön, sedan hotade Timell henne med att hon skull bli bränd i branschen om hon inte kom över det. Efter det kallades hon in till Meters vd Anna Rydin och erbjöds högre lön som "hjälp". Jag kallar det uppgörelse, förlikning. Problemlösning kan man kalla det om man vill.

Innan detta nämndes i media twittrade Henrik Bastin att "@TV4 & Meter Film betalade 250.000 kr till en praktikant som Martin Timell gav sig på sexuellt. Detta vet jag personligen.". Jag kallar det uppgörelse, förlikning. Du kan sätta ditt ord på det istället.

Om detta är samma eller två olika händelser är oklart. Beskrivningarna skiljer sig något åt.

Jag drabbades? Nej du drabbades snarare av mig som talade om för dig att du leker med ord du inte begriper felaktigt. Turligt nog insåg du din blunder och väljer numera istället att slänga dig med diverse synonymer till ordet förlikning - Bra så.

Det där med högre lön gäller inte, det skedde inte i samband med detta och där tror jag på tv4 för just den saken kan dom offentligt inte gå ut och ljuga om för att klara sig. Produktionsassistenten minns fel och så blir det när man skall dra detta många år senare i media. Tidsperspektiven förvinner och bra är väl det att hon inte lät sig köpas så som hon trodde, bikiniflickan förnedrade sig själv i onödan med att säga "jag lät mig köpas för 2-3 tusen kronor mer i månaden".

Jag är medveten om vad Bastin twittrat. Henrik har även twittrat att han personligen skall ordna de bästa advokater därtill betala för dessa åt folket som folket anmäler/sprider övergrepp. Kanske du kan hjälpa honom med att anmäla tv4 för denna arma praktikant som enligt @HB fick 250 000, Henrik vill tydligen inte anmäla själv fast han personligen vet. Inte flickan heller verkar vara så ivrig att anmäla men du kan ju gå deras ärenden, Bastin betalalar! .
Senast redigerad av proximac 2017-10-21 kl. 08:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in