Citat:
Ursprungligen postat av
populopidus
Det där var riktigt sant. Och folk som säger att han är modig och rakryggad som uttalar sig i media - han slingrar sig, det är vad han gör. Han erkänner att han "har gjort fel", vilket låter harmlöst i jämförelse med att säga "ja, jag ringde och sexstalkade lulu carter på fyllan, vilket slutade med att hon skar sig i armarna", eller "jag tog tag i hennes bröst och sa att dom kommer sälja bra", eller "jag körde in handen innanför hennes bikini och körde upp ett finger" osv. Förstå skillnaden. Han är väldigt manipulativ den här mannen, mycket på grund av att han har ett sånt självförtroende. Man börjar plötsligt tro honom efter ett tag tills man ruskar om sig själv och inser att det är skitsnack.
Grabbsnack med bögskämt och halvrasistiska skämt bryr jag mig inte om, sånt förekommer nästan överallt på arbetsplatser. Och visst, det kanske är fel egentligen men det är inget unikt med Martin Timell. Men hans sexuella övergrepp vägrar han stå för.
Borg, som flera jämfört med är för övrigt inte ens att jämföra med. Det var vad som verkar vara en snedfylla och mer eller mindre engångsföreteelse. Det är glömt om ett halvår, då kommer folk skratta åt det och han kommer vara närmast folkkär. Tvärtom blir det med Timell, kan vi hoppas.
Varför köper du alla anklagelser rakt av? Varför anmäldes aldrig MT? Varför väntade LC tills hon fick sparken? Hon hade inget med MT att göra i slutet. Varför anmälde ingen annan kvinna MT? Med den påstådda personalomsättningen, varför är det inte fler drabbade tjejer? Varför har ett flertal av de anonyma anklagelserna exakt samma meningsbyggnad och uttal som Lulu Carter? Uttal som ingen jag har mött i mitt liv använt sig av. Vad gjorde kvinnan i badtunnan med MT? Ingen tvingade i henne. Det är så mycket som inte stämmer.
Två av kvinnorna är ju definitivt personer som särar på benen för sina jobb. Blir man tafsad på så säger man till om det är ovälkommet. Ger man bara ifrån sig ett garv, då ger man ett tillstånd. En 16-åring kanske inte fattar situationen alla ggr, men en kvinna på 40 år vet definitivt vad hon sysslar med. Det här är bara ett sätt för er feminister att frånsäga er allt ansvar. Allt ansvar ligger på mannen enligt er. FEL! LC Har minst lika mycket ansvar i detta som MT.
Det enda som förbryllar är badtunnan. Ingenstans förutom i detta forum har det handlat om penetrering, så antagligen handlar det inte om penetrering. Men vad gjorde tjejen i badtunnan? Varför hoppar man i en badtunna i fyllan med en främmande man när ens pojkvän är närvarande? Vad mer hände som ledde fram till tafsandet? Jag tvivlar starkt på att tjejen hoppade i badtunnan och MT dreglandes började tafsa utan att ett ord sagts.
Det här är skillnaden mellan idioter som er feminister och intelligent folk. Vi klarar att läsa mellan raderna och inser att "it takes two to tango". MT har gjort fel, och får framför allt stå till svars inför sin fru. Men dessa kvinnor är definitivt inga oskyldiga små prinsessor.
Vidare är detta erkännande inte ngt att lägga vikt vid. Lika trovärdigt som Otto Warmbiers erkännande. Även om MT skulle lägga upp all motbevis så skulle han hudflängas, under en längre tid. Expressen har ju sysslat med karaktärsmord en längre tid nu. Och nyttiga idioter som du har svalt allt med hull och hår.