2017-10-21, 20:28
Medlem
Utbrytarens avatar
Kåte Timell kan ha setts i TV4 för sista gången:
http://www.barometern.se/sverige-o-v...ista-gangen-2/
Citat:
Trots att Martin Timell har flera år kvar på sitt kontrakt kommer han förmodligen inte att göra tv för TV4 mer.
– Just nu är det ingenting som pekar på det, säger Casten Almqvist, vd för TV4, i Nyhetsmorgon.
Citat:
TV4 tillsätter nu en extern utredning.
Vad gör han nu?
Sitter i sin kvart på Skeppargatan och stirrar djupt i glaset? Hur djupt?...
2017-10-21, 20:29
Medlem
JohanMattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utbrytaren
http://www.barometern.se/sverige-o-v...ista-gangen-2/Vad gör han nu?
Får han betalt kontraktstiden ut?
2017-10-21, 20:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Men nu har ju Timell fått gå pga trakasserier av såväl sexuell som annan natur. Detta har ju han själv erkänt och många medarbetare vittnat om. Man har internt utrett och beslutat sig för att avsluta hans medverkan i tv.

Vad är det du tjatar om?
Du anser att ingen som beter sig olämpligt på jobbet ska kunna sparkas utan att det sker en rättegång ? Skulle bli oerhört svårt om alla konflikter och arbetsrelaterade konflikter skulle ske i domstol?

Du verkar ensidig och inte tänka logiskt. Det känns som fallet Timell berör dig känslomässigt.

Det är ju du som kommit helt snett in i meningsutbytet. Jag anser att TV4-ledningen ska ut före Timell. Sedan är ju Timell kontraktsanställd och verkar förlika sig med situationen. Det är du som lägger åsikter på mig som jag inte har.

Senast redigerad av HerrGickhan 2017-10-21 kl. 20:34.
2017-10-21, 20:32
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Najs med drygt tre år kvar av kontraktet, det blir en del pengar (om det inte finns nån klausul).
2017-10-21, 20:32
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det kan givetvis vara ett brott, det beror ju på vad som föregått och varför osv ...

Det kan det absolut vara om det inte sker i ett sammanhang där det är naturligt. Det finns ingen carte Blanche för att du blottar dig för människor du känner.

Han har ju själv bekräftat att det hänt .. och att det inte var med en person han hade en relation till. Hennes pojkvän var där.

Återigen, det beror ju på sammanhang, syfte, relation, typ av film osv ...

Aha, jag har inte sett att han bekräftat att det hänt.

Ja, det är ju svårt att veta om de här anklagelserna från annat håll ihop med Lulu Carter. Det är svårt att veta när han ändå har rört sig med bekanta,
men visst nu verkar det komma från ganska många håll att han varit mansgrisig och Anders Borg:ig. Kanske de i ledningen ändå vet mer då, eftersom han får sparken.

Det jag tycker är viktigt att komma ihåg, är att övergreppen inte har blivit polissak och då tycker jag det är konstigt att han får sparken för dem. Visst, anklagelserna kommer från flera håll och då tycker man "de verkar stämma" men man vet ju inget.

Det han blir sparkad för är sexismen, rasistiska uttalanden och homofobiska uttalanden. Övergreppen kan han ju inte bli sparkad för när de inte blivit polisärenden väl?
2017-10-21, 20:35
Medlem
labambass avatar
Citat:

Klart han tar sig en blecka idag men han är lätt god för 100+ miljoner så han klarar sig fint. Får väl pudla och försöka förminska det han gjort, säga att han skall sök professionell vård osv. Sen hålla sig undan rampljuset ett halvår eller nått.

Sen lite snyfthistorier om hur han förändrats och växt som människa, så kan han säkert göra någon comeback, kanske inte på TV4 men i någon annan kanal, kanske blir nästa stora YouTube stjärna. Martin's Snusk och Snickeri, blir succé det.
2017-10-21, 20:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Najs med drygt tre år kvar av kontraktet, det blir en del pengar (om det inte finns nån klausul).

Han får säkert en kompensation om han inte själv väljer att avstå från den.
2017-10-21, 20:37
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Tre års arbetsfri lön (miljonlön I guess).. Timell får med andra ord en låång betald semester! (Om det inte finns någon klausul dvs.)
2017-10-21, 20:40
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
LC bröstattack var i en hiss ganska omgående då hon börjat på kanalen.

Om bröstattacken skedde så tidigt, så fattar jag inte varför hon inledde en så stark vänskapsrelation mellan dem (som hon säger i intervjun att hon hade med honom)?
2017-10-21, 20:47
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Om bröstattacken skedde så tidigt, så fattar jag inte varför hon inledde en så stark vänskapsrelation mellan dem (som hon säger i intervjun att hon hade med honom)?

Troligen för att hon inte tyckte det var såååå stor sak just då, men tillsammans med hans
beteende rent allmänt och kommande kränkningar så blev det liksom för mycket.

Samma gäller för CG som nu talar om att han flashat ballen för henne, ingen stor grej då, men satt i sitt sammanhang.....

Undrar hur familjen mår.......
2017-10-21, 20:48
Medlem
Pengar_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Jag läser inte svensk nyhetsrapportering.

Hur visste du då att Timell var i blåsväder? Eller du brukar gå in på FB och skriva Martin Timell i sökrutan?
2017-10-21, 20:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Aha, jag har inte sett att han bekräftat att det hänt.

Ja, det är ju svårt att veta om de här anklagelserna från annat håll ihop med Lulu Carter. Det är svårt att veta när han ändå har rört sig med bekanta,
men visst nu verkar det komma från ganska många håll att han varit mansgrisig och Anders Borg:ig. Kanske de i ledningen ändå vet mer då, eftersom han får sparken.
Jag har inte sett någon uppgift om att han får "sparken".
De har ett treårskontrakt med honom -- de kan välja att inte nyttja det de betalar för och inte göra nya program med honom .. men hans ekonomiska grund är tryggad i tre år till ...

Citat:
Det jag tycker är viktigt att komma ihåg, är att övergreppen inte har blivit polissak och då tycker jag det är konstigt att han får sparken för dem. Visst, anklagelserna kommer från flera håll och då tycker man "de verkar stämma" men man vet ju inget.
Jag håller med dig.
Lulu låter det fortgå så länge hon kan utnyttja hans kontakter .. låter mer som en överenskommelse än ett övergrepp i mina öron.

Badtunnan får pengar och håller tyst i flertalet år .. för att sedan vara grund till att han sparkas ... Ärendet är ju redan utagerat liksom...

Bägge dessa borde ha valt om de ville sälja sig eller om det handlar om övergrepp av den art som senare skall kunna användas för att krossa en människa

Dålig humor i PK ögon har han säkert .. Det har större delen av befolkningen, vi fnissar mest åt sexistiska skämt, därefter kommer nog på delad plats rasistiska och homofobiska skämt ...

Citat:
Det han blir sparkad för är sexismen, rasistiska uttalanden och homofobiska uttalanden. Övergreppen kan han ju inte bli sparkad för när de inte blivit polisärenden väl?
Skälet till att han inte kommer få göra fler program för TV4 inom överskådlig tid är att människor som är skenheliga och de vill ha kvar lika skenhelig sponsorer och tittare ...

För du tror väl inte på allvar att hans chef som satt i morgon TV inte fnissat åt och dragit egna icke-PK skämt?

Vår generation -- min och MT:s är uppväxta med att humor är ett sätt att avväpna och neutralisera situationer .... Hela Stand-up kulturen bygger på det för övrigt ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in