Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Aha, jag har inte sett att han bekräftat att det hänt.
Ja, det är ju svårt att veta om de här anklagelserna från annat håll ihop med Lulu Carter. Det är svårt att veta när han ändå har rört sig med bekanta,
men visst nu verkar det komma från ganska många håll att han varit mansgrisig och Anders Borg:ig. Kanske de i ledningen ändå vet mer då, eftersom han får sparken.
Jag har inte sett någon uppgift om att han får "sparken".
De har ett treårskontrakt med honom -- de kan välja att inte nyttja det de betalar för och inte göra nya program med honom .. men hans ekonomiska grund är tryggad i tre år till ...
Citat:
Det jag tycker är viktigt att komma ihåg, är att övergreppen inte har blivit polissak och då tycker jag det är konstigt att han får sparken för dem. Visst, anklagelserna kommer från flera håll och då tycker man "de verkar stämma" men man vet ju inget.
Jag håller med dig.
Lulu låter det fortgå så länge hon kan utnyttja hans kontakter .. låter mer som en överenskommelse än ett övergrepp i mina öron.
Badtunnan får pengar och håller tyst i flertalet år .. för att sedan vara grund till att han sparkas ... Ärendet är ju redan utagerat liksom...
Bägge dessa borde ha valt om de ville sälja sig eller om det handlar om övergrepp av den art som senare skall kunna användas för att krossa en människa
Dålig humor i PK ögon har han säkert .. Det har större delen av befolkningen, vi fnissar mest åt sexistiska skämt, därefter kommer nog på delad plats rasistiska och homofobiska skämt ...
Citat:
Det han blir sparkad för är sexismen, rasistiska uttalanden och homofobiska uttalanden. Övergreppen kan han ju inte bli sparkad för när de inte blivit polisärenden väl?
Skälet till att han inte kommer få göra fler program för TV4 inom överskådlig tid är att människor som är skenheliga och de vill ha kvar lika skenhelig sponsorer och tittare ...
För du tror väl inte på allvar att hans chef som satt i morgon TV inte fnissat åt och dragit egna icke-PK skämt?
Vår generation -- min och MT:s är uppväxta med att humor är ett sätt att avväpna och neutralisera situationer .... Hela Stand-up kulturen bygger på det för övrigt ...