2017-10-20, 07:24
Medlem
twockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Nu vet jag inte om du driver med mig eller inte.

Källa?

Men din dumme jävel. Martin Timell läxar upp Fredrik som fullkomligt misslyckas med sin sk. humor.
2017-10-20, 07:25
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Lyssnade på MTs lika schlemme bror pladdra på som vanligt på radio i morse... Lär vara en stor jävla elefant i rummet där i studion.

Enligt säkra källor har den långhårige fan betett sig duktigt illa mot kvinnliga arbetskamrater...
2017-10-20, 07:26
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Läs i expressen, där säger man att man inte kunnat se några avvikelser under gällande tid.

https://www.expressen.se/noje/timell...t-i-badtunna-/

Sen är spekulationer alltid gissningar, men de bygger på logik gällande hur folk i gemen beter sig. Så då är det inte speciellt fria. Vidare finner jag inga som helst stimula av detta, så då är detta inte heller några fantasier. Alltså faller dina anklagelser där. Däremot kan du, på god grund, anklaga mig för att spekulera baserat på en logik utifrån vad som är känt. Tror inte jag kommer bli hudflängd pga detta.

Det finns en intervju där svaret var i stil med det jag skrev. Det hon uppger i Expressen är "så vitt jag kan se", utan att ange vilken tidsrymd det handlar om. Samma vecka? Samma månad? Nästkommande månad? Här hade det varit intressant med följdfrågor.

När det gäller själva händelsen så finns det ett flertal personer som stöder den version som beskrivs i Expressen. Dessutom har två andra kvinnor gått ut med att MT tafsar. Är det så att alla ljuger, utom MT?
2017-10-20, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Jag hänger inte med...
Timell har alltså tafsat på en kollega genom att klämma henne på rumpan vid tre tillfällen, hon säger ingenting utan skrattar mest under dessa incidenter. Även jag som man hade tolkat det som att hon inte har något emot det?

Varför är Sverige så extremt överkänsligt? Man skulle kunna tro att Timell våldtagit flertalet tjejer under pistolhot.

Detta handlar bara om "smålarv".. inget jag uppskattar men jag tycker inte han förtjänar att få den kritik han bemöts med just nu.

Får hålla med. Hade jag tagit en tjej på rumpan, och hon hade skrattat, hade jag tolkat det som att hon är med på noterna. Är hon inte med på det så säger hon ifrån eller slår bort handen. Då håller man tassarna borta.
2017-10-20, 07:29
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Får hålla med. Hade jag tagit en tjej på rumpan, och hon hade skrattat, hade jag tolkat det som att hon är med på noterna. Är hon inte med på det så säger hon ifrån eller slår bort handen. Då håller man tassarna borta.
Fast nu körde han upp fingrarna i fittan på henne och hotade med att sabba hennes karriär om hon golade.
2017-10-20, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Det finns en intervju där svaret var i stil med det jag skrev. Det hon uppger i Expressen är "så vitt jag kan se", utan att ange vilken tidsrymd det handlar om. Samma vecka? Samma månad? Nästkommande månad? Här hade det varit intressant med följdfrågor.

När det gäller själva händelsen så finns det ett flertal personer som stöder den version som beskrivs i Expressen. Dessutom har två andra kvinnor gått ut med att MT tafsar. Är det så att alla ljuger, utom MT?

Ingen har tvivlat på vad som hänt. Det intressanta är ju vad Expressen inte skriver, hela bakgrunden. Vad ledde fram till badtunnehändelsen? Här tar man ett grovt beteende och försöker få det att låta som våldtäkt. Eftersom ingen anmälan gjorts i något fall, så kan vi utesluta våldtäkt. Det gör att det finns en historia bakom badtunnehändelsen t.ex. som man inte lyfter fram.

MT har ju inte kommenterat något färutom en enda händelse där han sa att det var löjligt. Så i och med att MT inte sagt något kan han omöjligt ljuga.
2017-10-20, 07:32
Medlem
musttomtes avatar
Filmen visar Martin Timells beteende mot kollegorna. Det var ju inget farligt, skulle pröva ett vanligt stor bygge i Stockholm. Bög och hora är små ord för vad man kan få utstå samt att dina kollegor inte pratar Svenska... Sätter inte min fot på ett Svenskt bygge, det är bara polacker, invandrare och psykopater!

https://www.expressen.se/tv/noje/fil...ot-kollegorna/

Bolag som funderar på att dra sig ut eller inte vill bli förknippade med programmet. Allvarligt läge för 4:an

Kända märken som
Volkswagen
Beckers
Ikea
Big bag
Husqvarna Viking
Hornbach

Fyran ställer riktigt stora krav på sin reklam som dom sänder. Får absolut inte vara något som sticker ut. En leverantör av medietjänster som tillhandahåller tv-sändning, beställ-tv eller sökbar text-tv ska se till att programverksamheten som helhet präglas av det demokratiska statsskickets grundidéer och principen om alla människors lika värde och den enskilda människans frihet och värdighet.
2017-10-20, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Fast nu körde han upp fingrarna i fittan på henne och hotade med att sabba hennes karriär om hon golade.

Hon golade ändå, men valde att inte anmäla. Varför? Varför anmälde inte ngn? Rent logiskt så stämmer inte berättelsen.
2017-10-20, 07:36
Medlem
Tilteds avatar
Efter att ha lyssnat på följande så är jag helt övertygad om att Martin är en riktig skitstövel

https://youtu.be/RvhBsfUsmmY

Förstår att man blir arg när någon antyder att man slår sin fru, men det han säger på telefonsvararen avslöjar väldigt mycket hur han antagligen behandlar folk när kameran är avslagen.
2017-10-20, 07:39
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --..--
Det handlar ju dels om problematiken med en mobbmentalitet och häxjakt. Det här har ju fått helt galna proportioner. Man kan i det här virvlet av rykten och påståenden, nu hävda nästan vad som helst om en känd person på nätet och det kommer tas som sanning, eller fläcka ner personens rykte. En kvinna med ett horn i sidan åt person X kan i teorin börja basunera ut allt möjligt påhitt och personens karriär kastas nästan slentrianmässigt som ett vedträ på det redan tända bålet. På nätet är man kort och gott skyldig och dömd enbart ryktesvägen. Jag ger mig inte in i Timells specifika göranden eller icke-göranden men det är onekligen ett problem.

Sedan är även de extrema proportionerna problematiska. Det är häxprocesser det här, rakt av och utpekade personer visas absolut ingen nåd alls oavsett omständigheter. Brott mot värdegrunden straffas värre än mord i det kollektiva sinnet, och det är sjukt någonstans. Jacques Wallner - en dömd mördare - kan utan problem ha en spirande karriär och skriva i DN men Timell ska krossas under stövelklacken precis som Anders Borg behandlades, och aldrig få ett relevant jobb igen.

Jag kan inte tycka annat än att det känns väldigt problematiskt alltihop. Folk kan inte hålla isär yrke och privatliv och det är politik i bakgrunden som ligger och pyr. Innan en person är dömd i domstol tycker jag man ska vara väldigt försiktig med hur man agerar.
Det är ju ändå nästan uteslutande cucks som drabbas, så jag ställer mig bakom den här häxjakten och det gör även andra ute på högerkanten såsom Alex Jones.
2017-10-20, 07:40
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Hon golade ändå, men valde att inte anmäla. Varför? Varför anmälde inte ngn? Rent logiskt så stämmer inte berättelsen.
En ung kvinna som blir tallad på av en högt uppsatt person i organisationen kanske inte agerar helt logiskt?
2017-10-20, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
En ung kvinna som blir tallad på av en högt uppsatt person i organisationen kanske inte agerar helt logiskt?

Pojkvännen? HR på TV4? Alla dessa vittnen? Nej, det håller inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in