2006-01-26, 00:59
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handenduvet
Hur är det med Timells uttalade kristendom.
han bedyrar ju ofta att han är väldigt troende samtidigt som han kan sitta och svära som en borstbindare. Är det något han kör med för att verka sympatisk och helylle.
Ställer mig också undrande över detta. En sak som fick mig att reagera var när han drog paralleller mellan nazismen och Carolas tungomålstalande i 100 Höjdare. Säga vad man vill om hennes rabblande men ett ganska osmakligt påhopp från hans sida att i ett populärt tvprogram yttra liknande saker om henne.
2006-01-26, 01:05
Bannlyst
Har någon annan hört rykten om att när Timell hade byggfirma ska han ha haft ganska svåra ekonomiska problem och hans fru ska tydligen komma från en relativt välbärgad släkt.
Snälla som de var ställde de upp med lån till lille martin och han ska tydligen ha blåst dom och inte betalat tillbaka pengarna än.

Vet inte riktigt hur historien är.
2006-01-26, 01:12
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handenduvet
Har någon annan hört rykten om att när Timell hade byggfirma ska han ha haft ganska svåra ekonomiska problem och hans fru ska tydligen komma från en relativt välbärgad släkt.
Snälla som de var ställde de upp med lån till lille martin och han ska tydligen ha blåst dom och inte betalat tillbaka pengarna än.

Vet inte riktigt hur historien är.

Hade inte den byggfirman nåt med bygget av Globen att göra?
Jag vet inte riktigt men jag har för mig att det blev nåt strul med leveranserna så bygget blev försenat eller så och på nåt sätt blev Martin och hans kompis byggfirma drabbad ekonomiskt, ja jag kommer som sagt inte ihåg detaljerna men nåt liknande har jag för mig att det var
2006-01-26, 08:28
Medlem
Knullkungens avatar
I sin bok Martins bästa - och sämsta som han skrev ihop med Lasse Englund 1995 berättar han i ett inledande kapitel i frågeform om sig själv och sin bakgrund. Där hävdar han bl.a. att han blivit utsparkad från Kyrkan då han i kyrkans tidning kritiserat kyrkans ledning för att inte ta tydligt ställning i frågor rörande vapenexport m.m. Han har även jobbat som konfirmandledare och sysslade med Skateboradkonfirmationer (!) Han berättar även lite om sina äventyr i byggbranschen. Dock inget om ekonomiska problem eller dylikt tar han upp. Bara att hans dåvarande kompanjon var en underbar människa.

Resten av boken innehåller roliga historier där både skämt om negrer och judar, sexistiska skämt samt en hel del grova fräckisar, bl .a. med inslag av djurporr förekommer. Är förvånad att ingen kvälls/skvallertidning har ”rasat” över detta ännu.

Jag försökte kränga mitt ex. av boken för något år sedan till ett antikvariat då pengarna tröt men det var inte intresserade
2006-01-26, 11:28
Medlem
jaha jovissts avatar
Olika bekanta inom restaurantnäringen har, oberoende av varann, vittnat om påstådd otrohet från hans sida, man vet ju inte hur mycket höna av fjäder de gjort i de iakttagelserna förstås, det är ju ett tacksamt skvallerobjekt. Men visst måste det vara frestande att fara runt på turne som en känd person, han är ju en präktig trofe för desperata kändisgroupies (dvs kvinnor).

Har han inte varit otrogen så har han ju inget att bekymra sig om, har han det så förstår jag att han mår dåligt-välförtjänt dessutom.
2006-01-27, 18:39
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudaNY
Så vad för smaskigheter stod det om vår käre hemmasnickrare?

Kortfattad resume tack!

Detta var en av trådarna som utlöste stämningsansökan mot Passagen.
När moderatorn raderade alla trådar som handlade om Timell, gjorde användarna uppror och de flesta av dem har nu försvunnit till andra forum, bl.a hit till FB.

http://72.14.203.104/search?q=cache:cmYgNBp98LMJ:debatt.passagen.se/show.fcgi%3Fcategory%3D500000000000011%26conferenc e%3D8000000000000088%26posting%3D19500000003102000 +martin+timell+fru&hl=en&ct=clnk&cd=1&client=firef ox-a
2006-01-27, 19:43
Medlem
Martin Timell slår sin fru

Det ursprungliga inlägget som passagen raderade:

”Min kompis som är sjuksköterska på en akut har vid flera tillfällen vårdat Martin Timells fru skador kommande från misshandel. Frun ska ha sagt att Martin har slagit henne.”

Att Martin Timell har misshandlat sin fru har jag nu hört så många gånger, från så många olika källor att jag finner det osannolikt att det är helt utan substans. Detta är ett rykte som har funnits i omlopp i ca 10 år vid det här laget och om det kan diskuteras om det är sant eller inte så kan ingen neka till att det har blivit en Urban Legend.

Anledningen till att jag tror detta rykte är sant är att det är allmänt känt att Timell inte är fullt så trevlig i verkligheten som han vill framställa sig i tv. Många som har träffat honom vittnar om att han är dryg och hemsk att ha att göra med. Det mest ironiska är att Timell har blivit vald till den som svenska folket helst vill ha som granne i en omröstning. Hur många av dem som rösta hade träffat honom i verkligheten?
2006-01-27, 21:12
Medlem
Martin Timell slår sin fru

Jag är inte så engagerad I Timell bortsett att jag inte gillar honom speciellt mycket. Vad jag däremot tycker är intressant att middagsbjudning/tillställning man går på så kommer samma historia up (Martin Timell är(har varit) en kvinnomisshandlare) om ämnet skvaller bearbetas. I snart tio års tid har jag hört dessa historier från personer som jag bedömer som trovärdiga (jobbar med TV etc) och det verkar som om fler än mig hört dem också. Sen ska man också lägga till allt skvaller man läser på Internet som generellt får bedömas komma från ”osäkra källor” (ink mig).

Om vi för diskussionen utifrån att det är falskt (som jag inte tror) så är det väldigt märkligt att så pass många och olika personer säger sig ha hört samma skvaller eller kan bekräfta det i en form eller annan. Självklart är historien lite mer intressant för att den rör Martin Timell som framställs som Sveriges bästa granne. Skvaller-potentialen hade inte varit lika stor om, säg Flinck hade slagit sin flickvän (vilket han har). Men endå är det verkligen rimligt att det finns så här mycket rök utan eld? Hur startade röken?

Bedöm själv:
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?...00000003121259
2006-01-29, 16:30
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Detta var en av trådarna som utlöste stämningsansökan mot Passagen.
När moderatorn raderade alla trådar som handlade om Timell, gjorde användarna uppror och de flesta av dem har nu försvunnit till andra forum, bl.a hit till FB.

http://72.14.203.104/search?q=cache:cmYgNBp98LMJ:debatt.passagen.se/show.fcgi%3Fcategory%3D500000000000011%26conferenc e%3D8000000000000088%26posting%3D19500000003102000 +martin+timell+fru&hl=en&ct=clnk&cd=1&client=firef ox-a
Ett skräckexempel på hur ett forum med obefintlig moderering ser ut, 90% av tråden bestod av trams eller OT...
2006-03-22, 16:31
Medlem
M2ks avatar
Timells chef: "Han är vidrig"

Martin Timell spelar in TV4:s nya storsatsning.

Tillsammans med en chef som i ett hemligt brev till svenska kändisar skriver:
-Martin Timell är fantamej det vidrigaste i människokropp jag träffat.
Om tre dagar ska Martin Timell leda TV4:s nya storsatsning "Deal or no deal".

Samtidigt skakas produktionen av en skandal.
Producenten Björn Persson på produktionsbolaget Meter chefar på inspelningarna.
Men han är även medlem i den exklusiva mejlinglistan Elit - ett forum där kändisar, tv-profiler och näringslivstoppar skvallrar mot löfte om total tystnad utåt.

"Fantamej det vidrigaste"
Så här beskriver Björn Persson sin medarbetare Martin Timell i ett Elit-mejl från i höstas efter att tv-priset Kristallen delats ut:
-Ska jag prestera en åsikt i detta utmattade läge kan jag efter Kristallen konstatera att Martin Timell fantamej är det vidrigaste i människokropp jag träffat nån gång, skriver Persson i mejlen som Aftonbladet tagit del av.

En listmedlem ber Björn Persson att leverera smutsiga detaljer om Timell.
Persson svarar:
-Jag kan bara konstatera att han är elak, egofixerad, stargazing, okunnig, distanslös och värdelös.

http://www.aftonbladet.se/vss/rss/st...796838,00.html

Alltid trevlig med folk som säger vad dom tycker...
2006-03-22, 16:50
Medlem
jaha jovissts avatar
Ingen rök utan eld alltså.
Den snubbens mejl lät ju som rena snabbreferatet av den här tråden.
2006-03-22, 19:02
Medlem
Pellenezs avatar
Svar på frågan som är raderad: Jag modererar den här tråden.
Har rensat några ovidkommande inlägg.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in