Citat:
Utanför väktarskrået så bemöter man också det verbala verbalt i konflikthantering. Detta är en strategi för att få personen att koncentrera sig på orden - och försökt väcka medvetenhet om vad personen faktiskt säger och gör (att repetera dumheter som sägs t ex).
Sen är det en jäkla avvägning när man står inför en adrenalinspinnande dumskalle att hitta den bästa balansen mellan att stå fast/inte vara för passiv/inte backa. Att visa svaghet/undvikande är bästa sättet att bli påhoppad.
I det här läget är det rätt logiskt att han inte börjar dadda henne - även om han är fysisk starkare så måste han i situationen tydligt signalera inte bara till henne utan också till övriga fyllskallar runt omkring att fysiska attacker/folk som försöker lägga sig osv kommer att leda till att insats också kan göras mot dem.
Han är alltså lugn - men tar inte vilket skit som helst och visar genom både röst och tonläge att han har situationen under kontroll.
Sen är det en jäkla avvägning när man står inför en adrenalinspinnande dumskalle att hitta den bästa balansen mellan att stå fast/inte vara för passiv/inte backa. Att visa svaghet/undvikande är bästa sättet att bli påhoppad.
I det här läget är det rätt logiskt att han inte börjar dadda henne - även om han är fysisk starkare så måste han i situationen tydligt signalera inte bara till henne utan också till övriga fyllskallar runt omkring att fysiska attacker/folk som försöker lägga sig osv kommer att leda till att insats också kan göras mot dem.
Han är alltså lugn - men tar inte vilket skit som helst och visar genom både röst och tonläge att han har situationen under kontroll.
Det är lite tröttsamt att du insinuerar att jag påstår saker som jag inte har gjort.
Jag har inte påstått att ordningsvakten ska vara tyst. Jag personligen ser det dock inte som något som lugnar situationen när han anklager henne för att inte vara läskunning etc.. När hon kallar honom för "väktare" så ser jag inte riktigt poängen med att han poängterar att han minsann är ordningsvakt, men om han nu ska göra det så kan det ske på annat sätt än att påstå att hon inte kan läsa.
Det där är bara ett exempel, och det är ju inte i hela världen att man blir lite otrevlig tillbaka någon gång, men jag menar att sett över hela klippet så uppträder inte ordningsvakten på ett sätt som inger förtroende.
Rösten och tonläget har jag inga vidare synpunkter på. Det är vad han säger, och hur han uttrycker sig.