2015-09-28, 23:54
Medlem
Det klipptes en hel del i klippet. Kan tänka mig att ordningsvakten gjorde en hel del skit emellanåt som han helt enkelt klippte bort. Det är typiskt för ordningsvakter överhuvudtaget. Framförallt i tunnelbanan. Nu var det här en krog men där är det lika jävligt.
Citera
2015-09-28, 23:55
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Ska inte spela roll om det är rasism eller ej. Ingen ska behöva ta sån skit från någon packad jävel egentligen. Människor är svin.

Om andra stycket; Skärp dig. Hur fan får du det till brottsprovokation.
Om jag ber dig hoppa från en bro - gör du det då?

Fast i 9 fall av 10 så är vi tålmodiga och professionella. De enstaka fall som inte är det kan vi hitta på youtube.

Jag gör kanske .. 40? Olika typer av ingripanden varje krogpass. Ett 10-20-tal av dessa är faktiska avvisanden och värre (Avlägsnande, frihetsberövande) och när man tappar humöret spelar det ingen roll om man blir filmad eller ej.

Händer väldigt ofta att folk börjar filma för att provocera, och försöker folk provocera så agerar man tillslut. Skulle inte du trötta på att bli kallad för fitthål, rövhål, kukhål i en kvart?

Jag tycker han är extremt snäll - jag hade skickat iväg henne efter kanske 5 minuter. Direkt när hon börjat pilla och röra mig hade hon burit iväg. Kommer hon tillbaka blir det lob.
Alltså:

Avvisande
Avlägsnande
Omhändertagande

Kvinnan får sin chans men är för full och dum för att ta den.

Du kanske inte inser det för att du är för dum men det är ditt jobb att jobba med vad du föraktfullt kallar för "packade jävlar". De betalar större delen av din lön genom att dricka på din chefs chefs nattklubb. Tror du det hade behövts ordningsvakter om nattklubben varit ett kafe utan spritförsäljning?

Om du har svårt för att fulla människor kallar dig för fula ord så kanske du borde byta jobb istället för att gnälla för döva öron. Att höra sådant gnäll från en ordningsvakt är som att höra en akutsjuksköterska som klagar över patienter som har ont och blöder. Vafan, om du inte tål blod varför jobbar du där? Om du inte tål fulla människor, varför jobbar du som ordningsvakt?
Citera
2015-09-28, 23:56
Medlem
NorthPorts avatar
Nån typ tidigare i tråden hävdade att hela den ocensurerade filmen låg ute. Var det sant eller har svartingvakten klippt bort de delar där han sannolikt provocerar och kanske rent av misshandlar tjejen?
Citera
2015-09-28, 23:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är fullt möjligt att hon hade slutat kalla honom för fitta om han inte hade tjafsat emot. Men jag vet inte. Rent allmänt tror jag nog att det är så att om en person är berusad person är otrevlig och kallar någon annan för saker så tror jag inte att situationen lugnar sig av att vederbörande är lite smådryg tillbaka.
Han är inte smådryg - han svarar henne. Att inte svara betraktas som provocerande faktiskt.

Dessutom är det en konstig tolkning att försöka lägga ansvaret på honom som är lugn och sköter sitt jobb - och inte på kvinnan som beter sig som ett svin och helt uppenbart är olämplig för det arbete hon påstår sig ha.
Citera
2015-09-29, 00:06
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han är inte smådryg - han svarar henne. Att inte svara betraktas som provocerande faktiskt.

Dessutom är det en konstig tolkning att försöka lägga ansvaret på honom som är lugn och sköter sitt jobb - och inte på kvinnan som beter sig som ett svin och helt uppenbart är olämplig för det arbete hon påstår sig ha.

Jag säger inte att jag lägger "ansvaret" på honom. Jag säger att han utifrån vad som framkommer i filmen kanske inte beter sig helt lämpligt.

Att säga saker som "Jag är fortfarande ordningsvakt så lär dig läsa.", är heller inte vad jag kallar att vara lugn och sköta sitt jobb.
Citera
2015-09-29, 00:09
Medlem
elinoelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimas
Är det jättekonstigt att hon försöker försvara sig när förövaren attackerar? Händelseförloppet är ju att hon (på uppmaning från honom) börjar häva ur sej oförskämdheter och pekar finger varpå han slår bort hennes hand och tar tag i henne trots att hon står utanför hans arbetsplats. Det är uppenbart självförsvar från hennes sida

Haha självförsvar det var det roligaste jag har hört.
Hon sökte ju efter bråk det är ju helt uppenbart

Riktigt obehaglig kärring som inte platsar på ett socialkontor.
Citera
2015-09-29, 00:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag säger inte att jag lägger "ansvaret" på honom. Jag säger att han utifrån vad som framkommer i filmen kanske inte beter sig helt lämpligt.
Jag ser inte att han beter sig olämpligt någonstans - han bemöter hennes kommentarer sakligt och lugnt - hon kränker och spyr ur sig.

Citat:
Att säga saker som "Jag är fortfarande ordningsvakt så lär dig läsa.", är heller inte vad jag kallar att vara lugn och sköta sitt jobb.
På vilket sätt anser du att det är ett uttryck för aggressivetet?

Det går inte att sköta konflikter när människor är aggressiva och dumma i huvudet genom att stå och se mesig ut och be om ursäkt för sin existens ...

Tydligen skall dessutom bekanta och kollegor till henne som fanns på platsen ha reagerat över hennes beteende också -- enligt uppgift på nätet har de både anmält hennes olämpliga uppträdande till hennes överordnade och sett till att hennes chef fått se filmen.
Citera
2015-09-29, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Har det någon relevans för diskussionen? Rimligtvis kan inget agerande från OV förklara hennes uttalanden.

Vakten kanske tog stryptag förolämpade henne han kanske visade hennes stulna telefon gjorde grimaser visat finger vem vet , även en lågutbildad vakt kan kanske sedan redigera videofilmen så han ser ut som ett helgon och damen som en rabiat sosse.
Citera
2015-09-29, 00:23
Medlem
dr kavorkins avatar
Både ordningsvakten och soc-kärringen borde få sparken.

Det som gör saken komplicerad är att soc-kärringen i sak hade rätt.
Citera
2015-09-29, 00:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jag ser inte att han beter sig olämpligt någonstans - han bemöter hennes kommentarer sakligt och lugnt - hon kränker och spyr ur sig.

På vilket sätt anser du att det är ett uttryck för aggressivetet?

LÄR DIG LÄSA, jag har inte påstått att han är aggressiv. Men däremot provocerande och otrevlig.

Citat:
Det går inte att sköta konflikter när människor är aggressiva och dumma i huvudet genom att stå och se mesig ut och be om ursäkt för sin existens ...

Jag instämmer i att han inte bör be om ursäkt för sin existens.

Citat:
Tydligen skall dessutom bekanta och kollegor till henne som fanns på platsen ha reagerat över hennes beteende också -- enligt uppgift på nätet har de både anmält hennes olämpliga uppträdande till hennes överordnade och sett till att hennes chef fått se filmen.

Att hon beter sig olämpligt är fullkomligt självklart.
Citera
2015-09-29, 00:47
Medlem
Bodickers avatar
Hur kan fittorna här inne försvara bruden? Klaga på att hänga ut eller förtal?

Han hänger inte ut henne med varken bild eller namn, det enda osm finns är ljud, i stort sett. Och visst kan man bete sig illa på fyllan, det kan de flesta, det kan komma en groda eller två. Men det här var ju inte bara våld och våldsamt motstånd, det var grova kränkningar, förolämpningar osv i över en kvart.

All heder till killen som inte tog med henne runt hörnet och sparkade in tänderna på henne.
Citera
2015-09-29, 00:50
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanders
Vakten kanske tog stryptag förolämpade henne han kanske visade hennes stulna telefon gjorde grimaser visat finger vem vet , även en lågutbildad vakt kan kanske sedan redigera videofilmen så han ser ut som ett helgon och damen som en rabiat sosse.

Även om vakten gjort allt du föreslår så är det inte minsta ursäkt att hota hans eventuella barn med att de ska få avslag om de ansöker om försörjningsstöd en dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in