2015-09-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Vakten agerar oprofessionellt och lyckas inte med sin uppgift.
Istället filmar han händelsen för att senare posta utvalda bitar på youtube

Riktigt lågt gjort, hoppas han blir av med väktarlicensen, om han har någon.
Nej. Hoppas hon blir av med socionomlegitimationen. Nej! Ops! De har ingen. De får vara socionomer hur illa de än beter sig mot brukarjävlarna.
Avsked på grått papper.

Vad heter hon? Ni socionomer som läser tråden! Ut med namnet. Möjligen är det redan ute. Verkar troligt.
Senast redigerad av javalover 2015-09-28 kl. 23:04.
Citera
2015-09-28, 23:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
På vilket sätt provocerar han henne menar du?

Hon är uppenbart full och upprörd, och beter sig som ett fyllo och ett svin. Han borde inse att försöka konversera med henne knappast gör situationen bättre.

”Du får säga hur många ord du vill om mig, det berör mig inte.”

”Vart kommer Kumla in i bilden?”

Och:

Hon: Släpp mig, annars så liksom…
Han: Annars så vadå liksom? Annars vadå liksom?

Känns som att han där försöker provocera fram ett hot.

Hon: Du satt ju på Kumla -95.
Han: Oja! Helt rätt, och Tidaholm, och Hall!
Hon: Nej det gjorde du inte.
Han: Det gjorde jag visst.

"Jag är fortfarande ordningsvakt så lär dig läsa."

Flera andra liknande exempel. Hans agerande lugnar inte situationen.
Senast redigerad av Troian 2015-09-28 kl. 23:19.
Citera
2015-09-28, 23:17
Avslutad
Folk på Facebook och Youtube verka säga att de vill se en del 2 och att det BARA är fel på kvinnan. Försvarar inte henne ett dugg nu, henne vill jag inte träffa på. Men, är det rätt av en ordningsvakt (som ändå jobbar med lagen osv) att vara sarkastisk rätt så ofta, säga åt henne att lära sig läsa etc etc?
Äcklas av henne, skiter fullständigt i om hon var rejält full, vissa saker som hon sa säger man bara inte.
Citera
2015-09-28, 23:21
Medlem
Vindpinads avatar
Äh sånt här händer varje helg i det här landet. Fulla människor tjafsar o bråkar med vakter. Den enda skillnaden är att denna gång filmades det.

Men visst, som socialsekreterare är hon förmodligen en tolerant vänsterkvinna som gillar olika. Iaf utåt sett. Så hennes ordval kommer säkert ge en bitter eftersmak. Kanske tappar hon några vänner på Facebook, eller i värsta fall får sparken från jobbet pga att värdegrunden skitits i.
Citera
2015-09-28, 23:30
Medlem
Morgonrodnads avatar
Hon tar specifikt upp att hon gärna talar med ensamkommande flyktingbarn eller utbildat folk men inte med ordningsvakter. Är det möjligt att hon jobbar med just ensamkommande?
Citera
2015-09-28, 23:33
Medlem
Troians avatar
Tittar man 0 m 49 s in i filmen så ser man att klockan nere till höger står på 00:35.

8 m 49 s in i filmen så är den 00:48.

Tänker vi oss att den var 00:35:59 efter 0 m och 49 s, och 00:48:00 efter 8 m 49 s så har det alltså, om jag räknar rätt, förlöpt 12 minuter på 8 minuter film.

Således är fyra minuter bortklippta? Någon annan får gärna rätta mig om jag räknat fel. Antar att det kanske varit uppe i tråden tidigare, men vad som sker de fyra minuterna är vad jag begriper oklart?
Citera
2015-09-28, 23:35
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hon är uppenbart full och upprörd, och beter sig som ett fyllo och ett svin. Han borde inse att försöka konversera med henne knappast gör situationen bättre.

”Du får säga hur många ord du vill om mig, det berör mig inte.”

”Vart kommer Kumla in i bilden?”

Och:

Hon: Släpp mig, annars så liksom…
Han: Annars så vadå liksom? Annars vadå liksom?

Känns som att han där försöker provocera fram ett hot.

Hon: Du satt ju på Kumla -95.
Han: Oja! Helt rätt, och Tidaholm, och Hall!
Hon: Nej det gjorde du inte.
Han: Det gjorde jag visst.

"Jag är fortfarande ordningsvakt så lär dig läsa."

Flera andra liknande exempel. Hans agerande lugnar inte situationen.
Jo, hans agerande är lugnt och sansat. Jag hade inte tyckt det var konstigt om hon hade blivit handfängslad tidigare till exempel. Han kan ju inte bara stå där och vara tyst när hon försöker ta sig in på krogen igen, eller när hon börjar förolämpa honom.

Han provocerar inga hot. Det han gör är att underhålla henne tills polisen kommer och tar över. Tror du hon hade slutat att kalla honom för fitta och hora om han bara hade stått där som en docka?
Citat:
Tittar man 0 m 49 s in i filmen så ser man att klockan nere till höger står på 00:35.

Tänker vi oss att den var 00:35:59 efter 0 m och 49 s, och 00:48:00 efter 8 m 49 s så har det alltså, om jag räknar rätt, förlöpt 12 minuter på 8 minuter film.

Således är fyra minuter bortklippta? Någon annan får gärna rätta mig om jag räknat fel. Antar att det kanske varit uppe i tråden tidigare, men vad som sker de fyra minuterna är vad jag begriper oklart?
I början av tråden läste jag att hela videon ska ha varit 35 minuter lång och att det som är bortklippt är "dötid". Minns inte om det var på det ursprungliga klippet på YouTube eller här jag läste det.
Citera
2015-09-28, 23:38
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jo, hans agerande är lugnt och sansat. Jag hade inte tyckt det var konstigt om hon hade blivit handfängslad tidigare till exempel. Han kan ju inte bara stå där och vara tyst när hon försöker ta sig in på krogen igen, eller när hon börjar förolämpa honom.

Han provocerar inga hot. Det han gör är att underhålla henne tills polisen kommer och tar över. Tror du hon hade slutat att kalla honom för fitta och hora om han bara hade stått där som en docka?

Det är fullt möjligt att hon hade slutat kalla honom för fitta om han inte hade tjafsat emot. Men jag vet inte. Rent allmänt tror jag nog att det är så att om en person är berusad person är otrevlig och kallar någon annan för saker så tror jag inte att situationen lugnar sig av att vederbörande är lite smådryg tillbaka.
Citera
2015-09-28, 23:40
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:

Har det någon relevans för diskussionen? Rimligtvis kan inget agerande från OV förklara hennes uttalanden.
Citera
2015-09-28, 23:41
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Det är fullt möjligt att hon hade slutat kalla honom för fitta om han inte hade tjafsat emot. Men jag vet inte. Rent allmänt tror jag nog att det är så att om en person är berusad person är otrevlig och kallar någon annan för saker så tror jag inte att situationen lugnar sig av att vederbörande är lite smådryg tillbaka.
Vi kommer ju aldrig få reda på det. Men jag är av uppfattningen att det hade provocerat henne mer än sättet han agerade på. Hon hade liksom redan bestämt sig för att han var alla de där sakerna hon kallade honom för, det märks på henne. Full av förakt för människor som verkar passa in i hennes fördomsfulla mallar.
Citera
2015-09-28, 23:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Har det någon relevans för diskussionen? Rimligtvis kan inget agerande från OV förklara hennes uttalanden.

Diskussionen handlar om situationen, inte enbart om henne eller enbart om ordningsvakten.

Vi vet vad som sägs i videon, men vad som händer i de bortklippta minuterna vet jag inte. Det är fullt möjligt att hon säger andra saker, eller att ordningsvakten beter sig illa, eller att det inte händer något alls.

För att kunna skapa sig en helhetsbild av situationen hade det varit en fördel att kunna få se en icke klippt version.
Citera
2015-09-28, 23:53
Medlem
Undra varför hon i första hand blev utslängd för från krogen ifråga. För att hon var för berusad eller för att hon bråkade verbalt med folk.
Nån måste ju veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in