Såg på min biltillverkares hemsida att mitt fordon är berört, fick denna inforomation på hemsidan:
	Citat:

Du kommer inom kort kontaktas per brev om din bil omfattas av åtgärden, du behöver alltså inte göra något för ögonblicket. 
Din bil är lika säker som tidigare och kan användas som vanligt. Eventuellt kan utsläpp av kväveoxider vara för hög vilket ska säkerställas i kommande aktion. 
Tekniska lösningar utarbetas just nu och presenteras under oktober. Åtgärden kan inledas direkt efter myndigheternas godkännande. 
Du som kund kommer att informeras när den tekniska lösningen är godkänd och vi kommer då att be dig kontakta din återförsäljare för att boka tid för åtgärd. 
Vi kommer självklart ta fullt ansvar och kostnader för åtgärden. Vi kommer även att erbjuda en lånebil om du skulle ha behov av det. 
Om du har frågor redan nu kan du vända dig till vår kundservice 

Jag sitter och funderar mest för egen del, säkert något många andra funderat på.
Vi som köpt våra fordon helt nya eller andrahand via auktoriserad återförsäljare, dvs direkt från VW/Audi/Skoda har ju betalat ett pris för en bil där dom vetat om ett fel på bilen.
I mitt tycke så handlar det om bedrägeri.
Vad tror/tycker ni andra? (har ej gått igenom 27 sidor i tråden så frågan kanske är ställd sen tidigare)