Citat:
Ursprungligen postat av Manka
Nej det var medicinen, det är bevisat att exempelvis Zyprexa ger självmordstankar, just den medicinen som min vän fick. Och en ex arbetare vid Lilly sade att Zyprexa var endast framställd för att man skulle bli fet och få diabetes. Lilly gör också diabetesmedicin.
Vad gäller sakfrågan här, ger jag dig RÄTT, det du säger stämmer, tyvärr
TS, jag tror ditt inlägg och fråga om råd ligger i helt fel forum, det som hänt dig kan ha neurologiska orsaker, t.o.m urologiska, det kan vara stress, men du behöver psykolog utöver en regelrätt hälsoundersökning, via vårdcentral.
Jag vill rek. TS att vända sig till en samtalspsykolog där du från början kan försäkra dig att inte behöva ta medicin förrän ni utrett vad som egentligen hänt, du behöver ha förtroende för psykologen och försäkran om att inte underkastas tvångsmedicinering.
Visst brukar schizofreni blossa ut i din ålder men det finns INGEN anledning att slå på stora trumman! kom ihåg det, du är ung och frisk och har bara erfarit något som ännu går att snabbt utreda, så försök att inte låta nån slags hypokondri ta över nu.
**FAKTUM ÄR ATT DE FLESTA UNGA ERFAR DET DU GJORT**
Ta kontakt med vårdcentralen så blir du remitterad, gör det så fort du kan - du har alla chanser att INTE glida in i sjukdomsroll och identifiera dig som sjuk. Lugn i stormen... ...lite is i magen bara..
Och bra att du har sällskap med någon, fortsätt med det så länge!
Det behöver inte alls vara att du är psyksjuk, kom ihåg det! Jag tror det INTE.
Din berättelse berör verkligen, önskar dig lycka till!
.