2014-11-10, 20:25
Medlem
Carlstads avatar
Kommer Satan som inavlad till jorden?

Såg en film häromkvällen som i början citerade 5:e Mosebok där det tydligen står att Satan återkommer till jorden via en "inavlad människa".

Jag har letat efter detta påstående men det går inte att hitta.

Ni bokstavskristna vänner, ljuger filmen (vilket isåfall vore groteskt med tanke på hur många som sett den världen över) eller har kyrkan raderat detta från bibeln?

För övrigt trodde jag att Hitler och Stalin var Satans avkomma men om dessa galningar var inavlade har jag inga uppgifter om.

Personligen tror jag inte att inavlade, t.ex de som bär på Skellefteåsjukan, är hälften så farlig som Isis eller Putin.

Mvh Carlstad
Citera
2014-11-10, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Såg en film häromkvällen som i början citerade 5:e Mosebok där det tydligen står att Satan återkommer till jorden via en "inavlad människa".

Jag har letat efter detta påstående men det går inte att hitta.

Ni bokstavskristna vänner, ljuger filmen (vilket isåfall vore groteskt med tanke på hur många som sett den världen över) eller har kyrkan raderat detta från bibeln?

För övrigt trodde jag att Hitler och Stalin var Satans avkomma men om dessa galningar var inavlade har jag inga uppgifter om.

Personligen tror jag inte att inavlade, t.ex de som bär på Skellefteåsjukan, är hälften så farlig som Isis eller Putin.

Mvh Carlstad
Vilken film var det?
Citera
2014-11-10, 20:38
Medlem
Carlstads avatar
Bra fråga...nån i lördagskväll. Ska försöka hitta den!
Citera
2014-11-10, 20:57
Medlem
MADs avatar
5:e Moseboken är fylld av förhållningsregler samt upprepningar från tidigare Moseböcker, det står i alla fall inte ordagrant att Satan ska komma tillbaka inavlad. I så fall är det en omskrivning.
Citera
2014-11-10, 21:01
Medlem
Har för mig att han ska komma cyklandes från månen ?
Stämmer de?
Citera
2014-11-10, 21:13
Medlem
MADs avatar
Iofs så är satan översatt till åklagaren, anklagaren i den svenska översättningen från 1917, men det finns inget om satan i 5:e Moseboken. Däremot i 1 Krön 21:1, Job 1:6-9, Job 1:12, Job 2:1-4, Job 2:6-7, Ps 109:6 och Sak 3:1-2
Det finns dock säkert någon som kan det här bättre än jag, som kan ge svar.
Citera
2014-11-10, 22:29
Medlem
Polyklorfenols avatar
Är det inte så att Satan bara ger sig på troende, eftersom vi ateister bara skakar av honom som vattnet rinner av en gås?
Citera
2014-11-10, 22:32
Medlem
Carlstads avatar
Hurusom, filmen handlade om en man som fötts via inavel och en kvinnlig expert på exorcism försökte övertyga snubben att han måste dö senast en viss dag samt klockslag. I slutet på filmen förvandlades klockan i bilen från nutid till "666" och då sköt hon skallen av mannen.

Nån som sett denna film tro?

Det centrala är dock filmens inledning som citerar 5:e Mosebok!

Mvh C.
Citera
2014-11-10, 23:02
Medlem
MADs avatar
Var det Lost Souls du såg?
http://www.imdb.com/title/tt0160484/?ref_=fn_al_tt_1

Citatet från Deuteronomy 17 i den filmen är påhittat
https://www.biblegateway.com/passage...ersion=NIV;KJV
Senast redigerad av MAD 2014-11-10 kl. 23:05.
Citera
2014-11-11, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Var det Lost Souls du såg?
http://www.imdb.com/title/tt0160484/?ref_=fn_al_tt_1

Citatet från Deuteronomy 17 i den filmen är påhittat
https://www.biblegateway.com/passage...ersion=NIV;KJV

Trodde väl det!!! Inte för att jag sett filmen utan för att jag vet att det inte står nåt sånt i bibeln.
Rätt vanligt tilltag av Hollywood och gör ju att man som kristen totalt förlorar intresset.
Typiskt att folk går på det också. Det är jättemånga som tror tex att Omen filmerna är helt kristet korrekta.
Citera
2014-11-11, 05:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Nån som sett denna film tro?

Jag har filmen Lost Souls som förmodentligen är den du refererar till, men vill inte rekommendera den som ett särskild intressant tillskott till teologisk fördjupelse eller ens som en spännande kult-film.
Citera
2014-11-14, 22:08
Medlem
Carlstads avatar
Sorry har verkligen Lost Souls med Satan som inavlad människa? Kan inte hitta detta alls i era länkar. Suck...men tack ändå.

Mch C.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in